“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz
The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long
GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT
Verwijderd
Denk maar eens ga naar links, en kijk naar rechts, dan gaat het stofje ook naar rechts.
Verwijderd
Of ander cellulair materiaal dat door je oogbol zweeft.Mr. Liu schreef op 06 november 2004 @ 21:02:
Zijn afgestorven bloedcellen in je oog, is wel vaker langsgekomen en nog veel meer over te vinden.
Dat je het alleen 's morgens ziet is waarschijnlijk een geval van selectieve waarneming, of een geval van slechte focussering van je ogen als je ze net open hebt. Je kan op ieder gewenst moment je blik zo zetten dat je wat dingetjes ziet die in je oogbol zweven. Die lijken inderdaad mee te bewegen met je oogbeweging, maar dat komt omdat ze in het beeld dat je oog ontvangt worden ingevoegd.
Wie trösten wir uns, die Mörder aller Mörder?
Mijn Pa heeft het ook dus het zit in de familie, of ik er ooit vanaf kom is dus maar de vraag..
Nee, maar om je gerust te stellen: vrijwel iedereen heeft er in zekere mate last van. Niets ernstigs dusdominic schreef op 07 november 2004 @ 01:28:
Mijn Pa heeft het ook dus het zit in de familie, of ik er ooit vanaf kom is dus maar de vraag..
[ Voor 5% gewijzigd door Osiris op 07-11-2004 01:31 ]
En in mijn ervaring is het echt goed te zien als je in de zomer lekker op het strand in de zon ligt te bakken.Osiris schreef op 07 november 2004 @ 01:31:
[...]
Nee, maar om je gerust te stellen: vrijwel iedereen heeft er in zekere mate last van. Niets ernstigs dus
The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long
Er zijn geloof ik manieren om je oogbolvocht te refreshen/reinigen maar dat zal wel een kostbare operatie zijn.. Bovendien lijkt het me niet zo'n fijn idee dat ze m'n oog leeg laten lopenOsiris schreef op 07 november 2004 @ 01:31:
[...]
Nee, maar om je gerust te stellen: vrijwel iedereen heeft er in zekere mate last van. Niets ernstigs dus
Dat heb ik ook, is gewoon simpel te verklaren, is gewoon "iets" op je oog dat net onder de middenlijn van je oog zit, onbewust wil je je erop focussen als het je opvalt, dan schuift het dus naar beneden omdat je oog beweegt, je focust dan nog lager enz enz. omdat je niet bewust naar beneden kijkt, enkel naar dat ding staat je oog weer gewoon "horizontaal" als je geknippert hebt, waardoor het "iets" weer op z'n eerste positie staat en het circus weer opnieuw begintVerwijderd schreef op 06 november 2004 @ 23:36:
Dat heb ik ook wel eens, maar bij mij wil ie alleen omlaag (als ik knipper dan gaat ie een stukje naar boven)...vreemd.
[ Voor 4% gewijzigd door Maverick op 07-11-2004 01:38 ]
PSN: DutchTrickle PVoutput
Verwijderd
Vreemd eigenlijk hoe je lichaam dan in mekaar zit he.....
Constant is het bij de meeste mensen niet. Dit soort beelden worden door de hersenen gewoonlijk weggefilterd en komen niet tot bewust wording.Verwijderd schreef op 07 november 2004 @ 02:22:
Zullen er dan in dit geval dan ook mensen zijn die dit afgestorven bloedcelletje constant voor de ogen hebben? Ik herken het wel, maar ik heb het vaak als ik mijn bril afzet. Waarna ik een uur naar dat dingetje zit te staren![]()
Vreemd eigenlijk hoe je lichaam dan in mekaar zit he.....
als je heel goed kijkt..beetje focussen, dan zie ik vaak dit soort vormen
echt een beetje cel achtig dus
je weet wel van die dingen die je ziet bij je eerste scheikunde les onder je microscoop hehe
Steam: CatBearCow
Dit had ik vroeger als kind en dat noemde ik vliegende schotel
ziet er beetje uit als een rondje/haartje out-of-focus.
[ Voor 49% gewijzigd door Servowire op 09-11-2004 12:11 ]
met papier mache kun je alles maken!!
“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz
Wellicht is zonnen wel een oorzaak voor het ontstaan van deze beschadigingen, UV licht is dacht ik niet echt goed voor je ogen.Mr. Liu schreef op 07 november 2004 @ 01:32:
[...]
En in mijn ervaring is het echt goed te zien als je in de zomer lekker op het strand in de zon ligt te bakken.
Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j
Je moet dus niet in de zon kijken, maar als je op je buik ligt met je hoofd opzij onder een strakblauwe hemel en met dat witte zand is het goed zichtbaar.Xymox schreef op 09 november 2004 @ 15:39:
[...]
Wellicht is zonnen wel een oorzaak voor het ontstaan van deze beschadigingen, UV licht is dacht ik niet echt goed voor je ogen.
Als ik ineens snel op sta dan wordt dat soms veel erger, dan schieten de flitsen voor mijn oog, net kortsluiting. Maar da's denk wat anders. Is dat "ruis" in de hersenen door bloeddrukverschillen ofzo?
de diepte in sturen is denk ik vooral je verbeelding. sorry
This too shall pass
Verwijderd
Wat mij betreft zijn het duidelijk onrechtmatigheden in mijn oog, in het glas-achtig lichaam; ze volgen mijn oog-bewegingen met behoud van traagheid.
Grappig, mijn oog is zijn eigen microscoop.
Verwijderd
heb ik af en toe ook bij snel opstaan. Dat is tijdelijk zuurstof tekort. Alleen weet ik niet meer of het in de retina of in het visuele deel van de hersenen zit.Benadski schreef op 09 november 2004 @ 19:14:
Als ik ineens snel op sta dan wordt dat soms veel erger, dan schieten de flitsen voor mijn oog, net kortsluiting. Maar da's denk wat anders. Is dat "ruis" in de hersenen door bloeddrukverschillen ofzo?