Toon posts:

[XP] IIS soms wel en dan weer niet bereikbaar *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Waarom is mijn server voor bezoekers soms wel en vaak niet bereikbaar.

Zelf kom ik er altijd op met de laptop (via de LAN, maar via een exerten internetlink)

Windows XP, IIS 5.1, linksys wa54g router, planet adsl internetverbinding.

Router: firewall aan, http port op 80 TCP

IIS: Eigenschappen voor standard website: TCP poort op 80
Time out van verbindingen 90 sec
HTTP-keepalives ingeschakeld
Anonieme toegang aangevinkt, wachtwoordbeheer door IIS toegestaan.

Windows is (nog) niet vast gelopen tot nu toe. Alles draait verder stabiel.
Ik heb een simpele webpagina gemaakt, met gejat ASP gastenboekje er op draaien.
Als ik de website benader via de laptop draait alles vlekkeloos.

En wat ik zei, soms is de server wel beschikbaar, maar dan een paar minuten later voor de zelfde gebruiker weer niet!?!?!?!?
Ik heb al twee dagen zitten googelen en ook de topics van tweakers afgestruind, maar nog kom ik er niet uit

Ik snap dat apache een alternatief is, maar wil het graag met iis doen.

Wie kan mij helpen?

Verwijderd

Topicstarter
o ja. Ik heb verder niks geinstalleerd op de pc (celeron 2400) die als server moet draaien.
Dus gewoon een cleane XP installatie met IIS erop.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Check je logs eens.

Eventlog + IISlogs.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
17:14:14 84.118.216.81 SEARCH / 404

Dit zie ik er af en toe tussen. Beetje vreemd.
Ik heb opohet ip gezocht. is van http://www.ripe.net/. zoeken ip's af, volgens mij voor registratie?

[ Voor 116% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2004 19:02 ]

Verwijderd

Topicstarter
sorry, ik wist niet dat ie zo lang was

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

doe es editten, je ver**** de layout.

Als je wat wilt toevoegen of veranderen aan je posts:
gebruik de edit post functie rechts naast je naam.

Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/silver/images/icons/edit.gif

Ontopic:

Is die windows bak verder wel uptodate met minimaal SP1 + de benodigde IIS5.1 updates?

Die string ziet eruit als een worm die probeert een buffer overflow te genereren.

[ Voor 113% gewijzigd door alt-92 op 06-11-2004 18:59 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Welke exacte foutmelding krijgen de users?

Misschien meer dan tien gelijktijdige unieke connecties?

[ Voor 42% gewijzigd door sanfranjake op 06-11-2004 19:00 ]

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
sanfranjake schreef op 06 november 2004 @ 18:58:
Welke exacte foutmelding krijgen de users?

Misschien meer dan tien gelijktijdige unieke connecties?
Foutmelding komt zo.

Meer dan 10 verbindingen, kan haast niet, omdat buiten ikzelf, er maar twee andere op proberen te komen. (meer mensen kennen de url niet) en ook in de log zie ik niet meer ip nummers die er op proberen te komen

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op 06 november 2004 @ 18:46:
17:14:14 84.118.216.81 SEARCH /� 404

Dit zie ik er af en toe tussen. Beetje vreemd.
Ik heb opohet ip gezocht. is van http://www.ripe.net/. zoeken ip's af, volgens mij voor registratie?
code:
1
2
dirk@jaguar:~$ host 84.118.216.81
81.216.118.84.in-addr.arpa domain name pointer cm-84.118.216.081.chello.no.

Is een Noors Chello IP.

[ Voor 19% gewijzigd door alt-92 op 06-11-2004 19:08 ]

Verwijderd

Topicstarter
Is die windows bak verder wel uptodate met minimaal SP1 + de benodigde IIS5.1 updates?

Die string ziet eruit als een worm die probeert een buffer overflow te genereren.
Alle iis5.1 updates, zijn er twee bij mijn weten.

sp1 niet, maar wel alle overige windows updates

Verwijderd

Topicstarter
Is een Noors Chello IP.
maar ik snap niet zo goed wat ik daarmee kan.

Verder draait mijn vader ook met xp zonder sp1 en die heeft nergens last van.

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2004 19:17 . Reden: update ]

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op 06 november 2004 @ 19:10:
sp1 niet, maar wel alle overige windows updates
Waarom niet? Minimaal vereiste tegenwoordig security wise, zeker als je een webserver erop draait.
Nee, k zeg toch dat het een Noorse Chello klant is?
PS:

Leer die edit knop te gebruiken, je post 3 keer achter elkaar terwijl je die info ook in 1 post kwijt kan.

[ Voor 40% gewijzigd door alt-92 op 06-11-2004 19:13 ]

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

marvanni - zoals alt-92 ook al aangeeft, als je zelf de laatste reactie hebt geplaatst bewerk dan even je laatste post als je wilt :)

Verwijderd

Topicstarter
elevator schreef op 06 november 2004 @ 19:17:
marvanni - zoals alt-92 ook al aangeeft, als je zelf de laatste reactie hebt geplaatst bewerk dan even je laatste post als je wilt :)
Ok sorry, ik lees de topics wel veel, maar ben hier zelf voor het eerst als actieve gebuiker O-) _/-\o_

Ik heb net server 2003 geinstalled. Kijken of dit wel normaal werkt. Uiteraard geupdate.. en met crack})

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2004 23:45 ]

Verwijderd

Topicstarter
Jongens help!!! Ik wordt gek en ga straks met dingen gooien ben ik bang.

Ik heb uren gegoogled en gegatherd, maar nog kom ik er niet uit.

Ik heb nu server 2003 draaien die via een linksys wag54g modem/router met internet verbonden is.
Ik heb bij dyndns.org het domein http://hih.ath.cx aangevraagd en naar mijn ip gelinkt.
Ik heb een testpagina gemaakt, die ik zelf via de url kan bereiken. Ik zie de pagina dan ook zelf wel altijd.
Ik heb het ipadres van de server op vast staan en de tcp poort op 80. http keep alives staat aan en anonymous internetusers toegang gegeven.
Aantal verbindingen op max en ook de permissions op max.

De router heb ik voor tijdelijk de firewall uitstaan (gevaarlijk ik weet het) wan(anonymous internet requests) toegestaan.

De http port op de router staat op 80 en op het ip van de server ingesteld(utp).

Bij mijn weten staat alles zo open als het maar kan. De logs geven ook niks raars aan volgens mij.

Toch kunnen maar heel af en toe mensen de testsite bekijken. Maar voor 99% van de tijd is er niks te zien. Ik heb geen rare scripts gebruikt.

Waar kan dit aan liggen? moet ik nog iets met de port triggering doen in de router?

Zijn er meer mensen die di probleem hebben of hadden?

Help!!! want ik loop al een week te kloten, zonder noemenswaardig resultaat.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 12-11-2004 20:28 ]

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Welke meldingen krijgen ze? Een gewone 404? Veel p2p of andere zaken die veel connecties maken/bandbreedte slurpen? Welke provider en welk abbo/snelheid?

Firmware van je router misschien verouderd?

[ Voor 72% gewijzigd door sanfranjake op 13-11-2004 13:37 ]

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
Gewoon normale 404 meldingen. Ik heb geen p2p's lopen. Alleen msn op de laptop en wat internetten. Ik heb de nieuwste firmware, 1.02.3, van de linksys wag54g erop geknald. zelfde problemen. En al ik met [url]http://instantservers.com/tools/test_web.html[\url] mijn verbinding check door mijn url in te tikken geeft ie aan dat mijn 80 port het gewoon doet.

Mijn internet verbinding is van planet; adsl standard 1120/352.
Ik heb met planet gebeld, en die kerel zei dat het geen probleem was om een servertje te draaien en dat ze de 80 port voor inkomend verkeer niet geblokt hadden. ik ga er maar even vanuit dat hij de waarheid spreekt.
Verder heb ik nog geprobeert om de linksys op de originele configuratie te draaien, mar dat hielp ook niet, dus draai ik weer op de nieuwste.
Ik gebruik op de router alleen de single port forwarding en niet de portrange forwarding en ook bij de port triggering heb ik niks ingevuld.
Pagina: 1