Toon posts:

[ASUS A8V Deluxe] System failure due to overclocking

Pagina: 1
Acties:
  • 296 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een nieuw moederbord en een nieuwe processor gekocht. Om precies te zijn een ASUS A8V Deluxe en een AMD Athlon 64 3500+. En nu wil mijn computer niet opstarten.

Ik zie niets op het scherm, maar ik krijg via de luidspreker het volgende te horen: "System failed due to overclocking". Volgens de handleiding moet ik in dat geval de bios in om de settings weer terug te zetten, maar ik krijg niets te zien. Dus ook geen bios.

Ik heb het moederbord en de processor al vervangen, dus daar ligt het niet aan. Nou zag ik op de website van asus.com dat er een nieuwe bios is voor dit moederbord die de Athlon 64 3500+ rev. D ondersteunt. En volgens de handleiding kun je dan de bios flashen door tijdens de POST op alt+F2 te drukken, met de juiste diskette in het diskettestation. Maar dat werkt niet. (Waarschijnlijk doordat de bios de processor nog niet ondersteunt)

Heeft iemand een idee hoe dit op te lossen is?

• nIghtorius
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-07 11:29

nIghtorius

Poef!

probeer eens de mobo in single channel te draaien..

dit kun je doen door een geheugenreepje in de 3e DIMM slot (DIMM_B1) te plaatsen. en kijken dat ie boot.. Ik weet uit ervaring dat ie best wel kieskeurig is met voor wat soort geheugen en wat soort combinatie die je gebruikt.

nog een ding: voor dual channel plaats je de dimms in slot 1 & 3 of slot 2 & 4. niet in slot 1&2 dan gaat ie geheid errors geven en op slot 3&4 gaat ie singlechannel draaien.

Ryzen 9 5900X @ 5.1Ghz | MPG B550 GAMING CARBON | 96GB DDR4-3200 | RTX 4070TI | 2TB + 1TB m.2 SSD | 3x 1TB HDD | 1x 2TB SATA SSD | 32" G3223Q (4K/144Hz)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb er 1 reepje geheugen in zitten, 521 MB DDR400. Ik heb alle geheugensloten behalve het #4 al geprobeert. Bij slot 1 en 2 kreeg ik de melding "System failure due to CPU overclocking", bij slot 3 was het stil. Maar ik kreeg ook geen beeld.

Dus helaas, werkt niet ;(

• wvdburgt
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06-08 13:33

wvdburgt

MacOS all the way baby!

kun je in de bios? zo ja kijk naar de ratio
ik vind et moeilijk uit te leggen maar je kunt em op 5/4 2/1 en nog wat draaien. misschien is dat het

AMD Ryzen 5 7600X | Asus Prime X670-P | Corsair Vengeance 2x 16GB DDR5 PC5200 | XFX Speedser MERC 310 AMD 7900 XTX| http://wvdburgt.nl https://bestroadtrips.nl

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan helaas niet bij de bios. Ik krijg sowieso niets te zien op het scherm.

De enige oplossing die ik nu nog kan bedenken is een andere processor gebruiken om op te kunnen starten en de bios te flashen. Maar ja, waar vind je die?
(is er toevallig een tweaker in de buurt van Eindhoven die een Athlon 64 3500+ (niet rev. D), Athlon 64 3800+ (ook niet rev. D) of Athlon XP FX-53 heeft en mij wil helpen met het flashen van de bios? :) )

[ Voor 71% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2004 18:43 ]

• Whoohoo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-08 03:30
je kan ook altijd even naar een winkel gaan en het daar doen :) (mycom?)

Verwijderd

Topicstarter
Dat was het plan, maar dan moet ik nog even wachten tot maandag avond en maar hopen dat ze dan WEL zo'n processor op voorraad hebben :)

(Ze hadden dus helemaal geen socket 939 processors meer)

Verwijderd

Je zegt zelf dat je het moederbord en de proc al een keer vervangen hebt. Ligt het niet aan je AGP kaart? Ikzelf ga tijdens de HCC-dagen voor deze combinatie, hoop dat ik toch niet hetzelfde probleem heb.

• Nilco
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:38
Heb je al geprobeerd of het wel lukt nadat je je CMOS gecleard hebt dmv jumper op board.
Dan staat je bios weer op standaard (failsafe) instellingen.

Verwijderd

Topicstarter
De videokaart is ook het probleem niet. Ik heb namelijk ook al een andere videokaart geprobeert.

En de bios resetten met een jumper op het moederbord werkte ook niet.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 november 2004 @ 19:16:
De videokaart is ook het probleem niet. Ik heb namelijk ook al een andere videokaart geprobeert.

En de bios resetten met een jumper op het moederbord werkte ook niet.
Ik heb hier op GoT meerdere topics gevonden over dit onderwerp en telkens lijkt het geheugen de boosdoener te zijn. Heb je nog een andere reep liggen? Heb je geheugen wat voorkomt in de lijst die in het boekje van je mobo staat?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier helaas maar 1 reepje geheugen liggen wat voorheen prima werkte. Misschien dat ik maandag nog een ander reepje kan regelen.

In ieder geval bedankt voor de hulp tot nu toe mensen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 november 2004 @ 19:28:
Ik heb hier helaas maar 1 reepje geheugen liggen wat voorheen prima werkte. Misschien dat ik maandag nog een ander reepje kan regelen.

In ieder geval bedankt voor de hulp tot nu toe mensen.
Zoals je kan lezen op http://forums.pcper.com/printthread.php?t=359488&pp=40 heeft iemand zijn probleem opgelost door 333mhz te gebruiken en dan te flashen naar 1007. Daarna werkt het prima. Suc6.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 06 november 2004 @ 19:32:
[...]

Zoals je kan lezen op http://forums.pcper.com/printthread.php?t=359488&pp=40 heeft iemand zijn probleem opgelost door 333mhz te gebruiken en dan te flashen naar 1007. Daarna werkt het prima. Suc6.
Bedankt voor de tip. Ik heb het geprobeerd met 256 MB 266 mhz, maar helaas...

Er staat op die site nog wel een oplossing via een hot-flash, maar dat is me momenteel toch iets te riskant. Bovendien heb ik op dit moment geen moederbord meer waar zo'n bios chip op past.

edit:
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
Het werkt! :D

Mijn oplossing:
- Download de bios hier
- pak het bestand uit en zet het op diskette. Rename het naar A8V.rom (noem me dom, maar in de handleiding staat NIET dat je het uit moet pakken)
- Stop 1 geheugenmodule in het 3e slot (1e slot zit het dichtst bij de CPU socket)
- sluit de videokaart, monitor, boxen, toetsenbord, muis en (belangrijkste van alles: ) diskettestation aan.
- Zet de computer aan en blijf op alt+F2 rammen tot er iets gebeurt. Als er na 5 minuten nog niets gebeurt kun je het wel vergeten.

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2004 20:42 ]

Verwijderd

Goed zo. Ik heb hier twee verschillende soorten geheugen liggen en op de beurs koop ik zaterdag nieuwe, dus mij moet het dan ook wel lukken.

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2004 09:14 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.