Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-09 19:12
Ik heb een tweedehands bak gekocht met een Gigabyte 7DPXDW-P bord en 2 Athlon MP's 2000+ erop.

Bak draait prima, hoewel ik een paar rare probleempjes heb, namelijk
Een PS2 muis werkt gewoon niet (is mee te leven, maar wel erg jammer aangezien hij aan een KVM hangt).
Toetsenbord (Logitech dingetje) werkt wel (via de KVM), maar als ik in de bios wil of de raid controller wil configgen, moet ik er een ander tobo aanhangen (en rechtstreeks).
Hiermee kan ik allemaal nog wel leven.

Maar nu heb ik een Promise S150 SX4 SATA RAID controller gekocht en die doet het dus gewoon niet in deze bak :( (kaart is goed, in mn andere pc doet hij het feilloos).
Eerst bleef hij hangen bij "scanning drives". Na lang rommelen met IRQ settings en verschilllende PCI-sloten, is hij nu wat verder gekomen, maar na het scannen krijg ik de volgende melding :
Fasttrack does not detect proper interrupts.
Ik heb alle (vrije) interrupts al geprobeerd, op IRQ 12 krijg ik deze melding, op andere IRQ's hangt hij al meteen bij "scanning drives"

Het lijkt wel of die Promise Fasttrack gewoon moeite heeft in een dual-proc omgeving ofzo. Ik kom er in ieder geval niet meer uit en zou hem toch graag werkend krijgen.

Iemand enig idee ?

[ Voor 9% gewijzigd door Sleepie op 06-11-2004 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik zeg maar wat hoor, maar heeft hij misschien een conflict met de onboard Promise controller?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fenrir
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

fenrir

——-

welk bios zit erin? F5?

Van klussen krijg je grijze haren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepie
smvs schreef op 06 november 2004 @ 19:08:
Ik zeg maar wat hoor, maar heeft hij misschien een conflict met de onboard Promise controller?
Geen idee ... maar die onboard kun je in de bios niet uitschakelen.
Ik heb alleen de keuze RAID of IDE wat die onboard betreft. En ik ben bang dat ik mn RAID-config voorgoed kwijt ben als ik hem op IDE zet om te testen.
Dat zou weer een re-install betekenen ... en misschien nog voor niks ook :(

@Fenrir Ja, BIOS is de F5 versie.
Als ik de Promise kaart eruit haal en gewoon kan booten, zie ik dat alle PCI apparaten draaien op IRQ 16 & 17.
Ik heb zo allemaal het vage vermoeden dat die Promise controller dat niet leuk vindt en het daarom niet wil doen. Ik heb echter geen idee hoe ik dat zou moeten oplossen ... en of het wel op te lossen is.
Dan zou ik de Promise dus voor niks gekocht hebben....

[ Voor 32% gewijzigd door Sleepie op 06-11-2004 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smvs
  • Niet online
Sleepie schreef op 06 november 2004 @ 20:00:
[...]

Geen idee ... maar die onboard kun je in de bios niet uitschakelen.
Ik heb alleen de keuze RAID of IDE wat die onboard betreft. En ik ben bang dat ik mn RAID-config voorgoed kwijt ben als ik hem op IDE zet om te testen.
Dat zou weer een re-install betekenen ... en misschien nog voor niks ook :(
Je kunt de Promise controller uitzetten met jumper JP2, rechtsonderaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepie
smvs schreef op 06 november 2004 @ 20:22:
[...]

Je kunt de Promise controller uitzetten met jumper JP2, rechtsonderaan.
Thanx...ik heb de hele manual doorgekeken en waarschijnlijk heb ik er dus overheen gekeken.
Dan ga ik eens kijken of hij het wel wil doen als de onboard uitstaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smvs
  • Niet online
Sleepie schreef op 06 november 2004 @ 20:58:
[...]

Thanx...ik heb de hele manual doorgekeken en waarschijnlijk heb ik er dus overheen gekeken.
Dan ga ik eens kijken of hij het wel wil doen als de onboard uitstaat.
Het staat net vóór het bios gedeelte en is idd nogal slecht of niet in de index aagegeven.
Pagina: 1