Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

TCP/IP protocol verwijderen?

Pagina: 1
Acties:

• Roozeke
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 03-07-2007
Hoi,

Hoe kan ik het TCP/IP protocol verwijderen.
Als ik de lijn TCP/IP protocol selecteer is er geen mogelijkheid om deze te selecteren om te verwijderen.

Hoe gaat het dan wel in zijn werk?

Ik heb in de FAQ gezocht, XP-hergeļnstaleerd...

Als ik een nieuw protocol wil installeren dan krijg ik bij Select Network Protocol de melding " Windows was unable to find drivers for this drive" .
Ik laat dan zoeken op de XP-cd (Win XP prof.), maar da kieken vindt niets.

Ik krijg mijn netwerk maar niet terug opgestart. Nogthans krijg ik verbinding met het netwerk want :
- bij hardware werkt de Ethernetkaart
-het icoon van de netwerkverbinding geeft aan dat er een verbinding is aan 100Mbps

Als ik Inernet Explorer opstart krijg ik de melding dat de server niet wordt gevonden.

Heeft er iemand een idee?

Is het mogelijk om het netwerkgedeelte van XP afzonderlijk opnieuw te installeren?

Roozeken

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

ikketikke

• Bergen
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 09-12 16:41
Kon je in deze topics niets relevants vinden? :?

[XP] TCP/IP verwijderen
[XP] TCP/IP protocol verwijderen
TCP/IP verwijderen/opnieuw installeren onder XP

Maar het zou niet nodig moeten zijn om TCP/IP te herinstalleren. Als je heel XP al opnieuw hebt geinstalleerd is er met TCP/IP niets mis. Ik zou de oorzaak elders zoeken.

Dubbelklik eens op je LAN-verbinding en kijk bij Status eens welk IP-adres je momenteel hebt. Verder: wat voor verbinding heb je? Inbel? Kabel? ADSL? En heb je een router?

Bergen wijzigde deze reactie 06-11-2004 17:44 (41%)

• Poltergeist
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 10-12 15:53
En heb je de [NT] troubleshooter FAQ al gekeken? Het lijkt er nu op dat je geen IP adres krijgt toegewezen...

• Roozeke
Ik heb onder tussen onder mijn LAN specificaties gekeken en er wordt geen IP adres opgegeven. Eigenlijk geen enkel adres , uitgezonderd een fysiek adres.

Ik heb een US robotis router .

Ik heb ook al via de explorer geprobeerd om de router aan te spreken maar ook dat lukt niet.

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

ikketikke

• SandStormer
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 27-12-2008

SandStormer

ned.bigmenlab.com

Heeft u al gekeken in het boekje van de router, zoek eens naar DHCP.

Als u naar de LAN verbinding gaat en daarna de eigenschappen van het TCP/IP protocol staat daar dan alles op automatische dus voor IP en DNS?

Is er wel een fysieke verbinden met de router, dus lampje van de netwerk kaart springt aan enzo?

SandStormer wijzigde deze reactie 06-11-2004 18:30 (29%)

D2OL team: ned.bigmenlab.com

• Roozeke
JA alles staat op automatisch.
Alle lampjes branden.

Ik heb daarnet iets gelezen over Winsock , maar dan in windows 98.
Bestaat dit ook voor Win-XP? En zo ja, hoe kan ik die dan herinstalleren?

8)7 8)7

ikketikke

• SandStormer

SandStormer

ned.bigmenlab.com

het gaat om deze router?
http://www.usr-emea.com/s...te.asp?loc=bene&prod=9105

Installatie docs(in het nl nog wel _/-\o_ )
http://www.usr.com/support/9105/9105-du-ug/index.htm

webinterface zit op: 192.168.1.1

dus pc op:
IP: 192.168.1.2
subnet: 255.255.255.0
gateway: 192.168.1.1
dns1: 192.168.1.1

Let the prutsing begin :)

SandStormer wijzigde deze reactie 06-11-2004 18:50 (31%)

• Roozeke
Yep, gaat om de aangeduide router.

En ik heb de instalatie handleiding bij me.

Het lukt gewsoon niet om een IP-adres toe te kennen. Wordt gewoon weg niet aanvaard.

|:( |:(

ikketikke

• SandStormer

SandStormer

ned.bigmenlab.com

Probeer eens die gegevens van mijn vorige post in de LAN-verbinding te zetten.

Ga daarna eens naar Start->Uitvoeren type in cmd en dan Enter.

Er komt een zwart schermpje inbeeld.

type in: ping 192.168.1.1

en daarna enter wat gebeurd er?
quote:
Het lukt gewsoon niet om een IP-adres toe te kennen. Wordt gewoon weg niet aanvaard.
Hoezo?
In TCP/IP protocol kun je toch altijd willekeurige gegevens invoeren?

SandStormer wijzigde deze reactie 06-11-2004 19:03 (36%)

• Roozeke
De reacte is : Unabel to initialize Windows Socket interface, error code 0

Wat kan ik hier mee aan???? 8)7 8)7 8)7

ikketikke

• Freee!!
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 22:15

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

quote:
Roozeke schreef op 06 november 2004 @ 19:31:
De reacte is : Unabe to initialize Windows Socket interface, error code 0

Wat kan ik hier mee aan???? 8)7 8)7 8)7
Corrigeer de spelling en gooi het door Google :?

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT]

• Roozeke
Oplossing gevonden :

Hierbij de oplossing voor als iemand ze nodig heeft :

How to determine and recover from Winsock2 corruption
Article ID : 811259
Last Review : November 3, 2004
Revision : 7.0
Important This article contains information about modifying the registry. Before you modify the registry, make sure to back it up and make sure that you understand how to restore the registry if a problem occurs. For information about how to back up, restore, and edit the registry, click the following article number to view the article in the Microsoft Knowledge Base:
256986 Description of the Microsoft Windows Registry
On this Page
SYMPTOMS
CAUSE
RESOLUTION

SYMPTOMS
When you try to release and renew the IP address using the Ipconfig program, you may receive the following error message:
An error occurred while renewing interface 'Internet': An operation was attempted on something that is not a socket.
When you start Internet Explorer, you may receive the following error message:
The page cannot be displayed
When you use your computer, you may receive the following error message:
Initialization function INITHELPERDLL in IPMONTR.DLL failed to start with error code 10107
Additionally, you may have no IP address or no Automatic Private IP Addressing (APIPA) address, and you may be receiving IP packets but not sending them.

When you use the ipconfig /renew command, you may receive the following error messages:
An error occurred while renewing interface local area connection: an operation was attempted on something that is not a socket. Unable to contact driver Error code 2.
The operation failed since no adapter is in the state permissible for this operation.
The attempted operation is not supported for the type of object referenced.
In the Device Manager, when you click Show Hidden Devices, the TCP/IP Protocol Driver is listed as disabled under Non-Plug and Play drivers, and you receive error code 24.

When you create a dial-up connection, you may receive the following error message:
Error 720: No PPP Control Protocols Configured
CAUSE
These issues may occur if the Winsock registry keys are damaged or corrupted.
RESOLUTION
Warning If you use Registry Editor incorrectly, you may cause serious problems that may require you to reinstall your operating system. Microsoft cannot guarantee that you can solve problems that result from using Registry Editor incorrectly. Use Registry Editor at your own risk.
How to determine whether the Winsock2 key is corrupted
To determine if the symptoms are caused by a problem with the Winsock2 key, use one of the following methods.
Method 1: Use the Netdiag tool
To use the Netdiag tool, you must install the Microsoft Windows XP Support Tools. To do so, follow these steps:

Note If you already have Support Tools installed, go to the second procedure in this section.

Note If you do not have Support Tools installed and you do not have the Windows XP Setup CD, go to Method 2.1. Insert your Windows XP Setup CD, and then locate the Support\Tools folder.
2. Double-click the Setup.exe file.
3. Follow the steps on the screen until you reach the Select An Installation Type screen.
4. On the Select An Installation Type screen, click Complete, and then click Next.
When the installation is complete, follow these steps:1. Click Start, click Run, type Command, and then click OK.
2. Type netdiag /test:winsock, and then press ENTER.
The Netdiag tool will return the test results for several network components, including the Winsock. For more details about the test, use /v at the end of the netdiag command: netdiag /test:winsock /v
Method 2: Use the Msinfo32 program
Note Use this method only if you do not have a Windows XP Setup CD and you do not have Support Tools installed. 1. Click Start, click Run, type Msinfo32, and then click OK.
2. Expand Components, expand Network, and then click Protocol.
3. You will have ten sections under Protocol. The section headings will include the following names if the Winsock2 key is undamaged: • MSAFD Tcpip [TCP/IP]
• MSAFD Tcpip [UDP/IP]
• RSVP UDP Service Provider
• RSVP TCP Service Provider
• MSAFD NetBIOS [\Device\NetBT_Tcpip...
If the names are anything different from those in this list, the Winsock2 key is corrupted, or you have a third-party add-on, such as proxy software, installed.

If you have a third-party add-on installed, the name of the add-on will replace the letters "MSAFD" in the list.

If there are more than ten sections in the list, you have third-party additions installed.

If there are fewer than ten sections, there is information missing.

Note These entries represent an installation with only the TCP/IP protocol installed. You can have a working Winsock and see additional entries if another protocol is installed. For example, if you install NWLink IPX/SPX, you will see 7 additional sections, for a total of 17. Below is an example heading of one of the new sections:
MSAFD nwlnkipx [IPX]
Also, each of the new sections that are created by installing NWLink IPX/SPX start with "MSAFD." Therefore, there are still only two sections that do not start with those letters.

If the Netdiag test fails, or if you determined that there is Winsock corruption by looking at Msinfo32, you must repair the Winsock2 key by using the steps in the next section.
How to Recover from Winsock2 corruption
To resolve this issue, delete the corrupted registry keys, and then reinstall the TCP/IP protocol.
Step 1: Delete the corrupted registry keys
1. Click Start, and then click Run.
2. In the Open box, type regedit, and then click OK.
3. In Registry Editor, locate the following keys, right-click each key, and then click Delete:
HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Services\Winsock
HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Services\Winsock2
4. When you are prompted to confirm the deletion, click Yes.
Note Restart the computer after you delete the Winsock keys. Doing so causes the Windows XP operating system to create new shell entries for those two keys. If you do not restart the computer after you delete the Winsock keys, the next step does not work correctly.
Step 2: Install TCP/IP
1. Right-click the network connection, and then click Properties.
2. Click Install.
3. Click Protocol, and then click Add.
4. Click Have Disk.
5. Type C:\Windows\inf, and then click OK.
6. On the list of available protocols, click Internet Protocol (TCP/IP), and then click OK.
7. Restart the computer.

:) :) :) :) :)

ikketikke

• FlipFluitketel
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 20:32

FlipFluitketel

Frontpage Admin
quote:
Roozeke schreef op 06 november 2004 @ 19:59:
Oplossing gevonden :

Hierbij de oplossing voor als iemand ze nodig heeft :

KNIP
Of je download gewoon ff WinsockXPFix. Dat programaatje staat ook ergens in een FAQ dacht ik, maar ik kan het zo snel niet meer terugvinden..

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Pagina: 1

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2018 Hosting door True