[ADSL/tel] lijn vinden op ISRA punt / antikraak pand ;)

Pagina: 1
Acties:

• B-Man
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Een vriend van me zit in een antikraak pand, en heeft een telefoonlijn aangevraagd, die volgens de KPN operationeel is. Eerder zat er ook een vereniging in het pand, en die hadden ook een telefoonlijn, dus technisch gezien zou het allemaal moeten werken.

Nu heeft hij het ISRA punt gevonden, maar daar zitten veeeel kabels in (het is een oud schoolgebouw waar een paar honderd man inging ;)).
Hoe vinden we in deze kabelwirwar de werkende aders terug? 'Even' doormeten?

Wat staat er eigenlijk op een telefoonlijn? 12V DC? En is er een kleur die standaard als '-' fungeert?

Verwijderd

Er moet rond de 60 volt op staan voor een analoge lijn (niet met de tong aanraken }) )
Als er voor de rest geen actieve lijnen in het gebouw zijn, moet je 9 van de 10 keer aansluiting 1 hebben (meestal genummerd van 1 tot 20)

Kan je eens een foto posten?

• B-Man
  • Niet online
Verwijderd schreef op 06 november 2004 @ 19:44:
Er moet rond de 60 volt op staan voor een analoge lijn (niet met de tong aanraken }) )
Als er voor de rest geen actieve lijnen in het gebouw zijn, moet je 9 van de 10 keer aansluiting 1 hebben (meestal genummerd van 1 tot 20)

Kan je eens een foto posten?
Nee, kan geen foto posten. 60 volt, hmmm.
Er zijn voor de rest geen actieve lijnen in het pand. Het ISRA punt is echter niet meer zoals het hoort te zijn: alles hangt los. Er komen behoorlijk wat kabels samen, waarvan de meeste dunne aders (allemaal identieke kleurencombinaties), en een tweetal dikkere kabels met daarin allerlei kleuren.

• B-Man
  • Niet online
De lijn hebben we inmiddels gevonden! :D Die vriend van me heeft ook ADSL aangevraagd, dus dat wordt over een paar weken nog wat kabels leggen ;) Ik heb het laatst nog ergens aangelegd, maar ben alweer vergeten hoe het ook weer zat: loopt ADSL over dezelfde twee aders als het telefoonsignaal? Volgens mij wel. Hmmm.

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:09

Reptile209

- gers -

Ja, dezelfde aders. En dan aansluiten volgens ISRA -> ADSL Splitter -> resp. telefoon en ADSL. Zie ook de installatiehandleiding die KPN er bij levert in je modempakket :).

Zo scherp als een voetbal!

• B-Man
  • Niet online
Merci.
Pagina: 1