Geen beeld op Asrock K7VM2

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitroglycerine
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:53

Nitroglycerine

Autisme: belemmering en kracht

Topicstarter
Na het ombouwen van de pc - waarbij ik mezelf heb ontladen voordat ik met de pc aan de gang ging - krijg ik geen beeld meer op de Asrock K7VM2. Ik gebruik een radeon 9600 als beeldkaart, deze werkte voor de ombouw prima. Als ik de computer aanzet gaat het fannetje wel draaien, dus er wordt stroom via het VGA kanaal geleverd. Alleen het beeld, daat schort het aan.
Ik heb geprobeerd om een andere (geforce 2) kaart erin te zetten, van deze kaart weet ik zeker dat hij werkt, maar hier kreeg ik ook geen beeld op.

Ik heb geprobeerd de bios te clearen, maar dit gaf geen resultaat - na de cmos clear zou de onboard VGA controller eigenlijk het beeld moeten verzorgen, maar dat is ook niet het geval.

Wat kan ik nog proberen, of is het een hopeloze zaak?

Hier kon uw advertentie staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldcat
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 23:33

Coldcat

HODL

Je kunt nog proberen om er een andere voeding in te zetten. Het kan zijn dat de voeding die nu in je pc zit te weinig vermogen heeft. Dat had ik ook. Alles begon te draaien maar het beeld bleef zwart. Toen ik de DVD stations loskoppelde deed hij het. Daarna heb ik een nieuwe voeding gekocht en bleef het beeld nooit meer zwart.

Benzinebarrel (1:15) - 0 zonnepanelen - 10 aaa batterijen opslag (2019 model)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Probeer eens een "kale boot" met alleen proc mobo, geheugen en videokaart. Had je bij de biosreset ook de stekker uit de voeding gehaald?
Als je bv het geheugen uit je mobo haalt geeft het mobo dan piepcodes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitroglycerine

Nitroglycerine

Topicstarter
Ik heb geen verandering aangebracht in de computersetup bij het ombouwen: dezelfde voeding, moederbord, proc, geheugen, schijven, kaarten.
Ik heb nog geen kale boot geprobeerd, dat ga ik vanmiddag proberen.

Bij de bios reset heb ik de stroomkabel uit de voeding gehaald en vervolgens de 2 soldeerpuntjes kort gesloten.

[ Voor 22% gewijzigd door Nitroglycerine op 07-11-2004 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitroglycerine

Nitroglycerine

Topicstarter
Nou, de kale boot heeft ook niets uitgehaald. Nog steeds geen beeld, zowel niet op de onboard VGA controller als via de AGP. Het fannetje van de radeon gaat wel draaien, maar daar blijft het bij. Het moederbord piept niet.... ik weet het niet meer,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldcat
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 23:33

Coldcat

HODL

Je zou eens kunnen proberen een andere CPU te installeren. Het kan zijn dat de CPU kapot is. Als dat zo is piept (het moederbord) ook niet meer en blijft het beeld inderdaad zwart. Als ik jouw probleemomschijving lees denk ik dat het daar aan ligt. Probeer maar eens met een andere CPU(liefst hetzelfde merk + type)

Benzinebarrel (1:15) - 0 zonnepanelen - 10 aaa batterijen opslag (2019 model)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xander88
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 28-02-2007
Wat voor geheugen gebruik je? 133 of 266?
Het kan zijn dat de jumper niet goed staat. Heb ik zelf ook last van gehad.
Dacht trouwens we dat ie toen piepte... Heb je er verschillende reepjes in zitten of 1xxxxMb? En welke poc zit er in?

Oh, ik heb hetzelfde bord, leek me wel relevant om even te noemen!

Eh, stekker van beeldscherm ;)

[ Voor 6% gewijzigd door xander88 op 10-11-2004 15:56 . Reden: humor :) ]

Pagina: 1