Toon posts:

asrock zonder audio

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb bij mijn ouders een asrock K7VT4A+ moederbord ingebouwd maar kan er geen audio op krijgen!! |:( Ik heb hem in de bios al eens op enable en op auto gezet maar hij vind hem nooit! Als ik de drivers wil installeren zegt hij dat ik hem eerst in de bios moet aan zetten?! als je de mediaplayer wilt afspelen zegt hij natuurlijk dat er geen afspeelhardware is! Hoe kan ik dit verhelpen?

Groeten Paul

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09-2025
ik heb het zelfe mobo in gebruik en nooit problemen gehad met de audio onder winxp.
Kan je de spec van de rest van je ysteem eens geven? En welk OS gebruik je? Heb je de laatste drivers van het internet gehaald? of het je het cd'tje gebruikt?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Wat staat er dan verder in je devicemanager?

en welk OS draai je?

Verwijderd

Topicstarter
Sempron 2400+ Sockel A, FSB 333, T-Bred B, box

K7VT4A+ <3000+, 5xPCI, 1xAGP, 2xDDR, Sound, LAN

GeForce FX 5700 LE 128MB, DDR, DVI, TV-Out, retail

staat gewoon windows xp op en voor de rest bijna niks want ma doet alleen maar dammen online?! :O

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:40

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Probeer eens wat minder schreeuwerig te posten en wat meer info te geven. Wat voor chip zit op je moederbord en welke driverversie probeer je ervoor te gebruiken :?

Wat gebeurt er als je andere (nieuwere) drivers van de chipfabrikant zelf probeert :?

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
met de nieuwste drivers van de site van asrock doet hij ook niks, ik heb de audio update gedownload. maar hij geeft nog steeds het zelfde probleem weer. 8)7

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Maaar wordt het herkend in device manager? en zo ja, hoe?

Verwijderd

Topicstarter
nee hij wordt nergens herkend. De rest van het on-board gedeelte doet het vlekkeloos. alleen heb ik geen geluid!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Probeer eens een biosupdate als je dat nog niet gedaan hebt. Zitten er evt geen jumpers op het bordje waarmee het ding aan of uit gezet moet worden. Als hij aanstaat zou je iig IETS moeten zien in device manager.

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op 06 november 2004 @ 17:51:
met de nieuwste drivers van de site van asrock doet hij ook niks, ik heb de audio update gedownload. maar hij geeft nog steeds het zelfde probleem weer. 8)7
Daarom vraag ik ook welke CHIP :?

En werken de drivers van de fabrikant daarvan (dat is NIET Asrock :o ) wel :?

Oslik blyat! Oslik!

• the_stickie
dion_b schreef op 06 november 2004 @ 19:18:
[...]

Daarom vraag ik ook welke CHIP :?

En werken de drivers van de fabrikant daarvan (dat is NIET Asrock :o ) wel :?
imho zou het gewoon moeten werken als hij de drivers _voor zijn moederbord_ van de site van asrock haalt.... daar vind je trouwens ook dat het een c-media chip is...

die drivers werken bij mij zoals het hoort, dus zouden dat bij hem ook moeten doen....
edit: daar staat ook dat voor een sempron 2400+ je minstens biosversie 1.3 moet hebben -> bios upgrade noodzakelijk :?

[ Voor 12% gewijzigd door the_stickie op 06-11-2004 20:00 ]

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

The_Stickie schreef op 06 november 2004 @ 19:57:
[...]

imho zou het gewoon moetn werken als hijd e drivers _voor zijn moederbord_ van de site van asrock haalt.... daar vind je trouwens ook dat het een c-media chip is...

die drivers werken bij mij zoals het hoort, dus zouden dat bij hem ook moeten doen....
Zou moeten werken ja, maar als alles werkte zoals zou moeten, dan konden we GoT wel opdoeken :z

Verder is het geven van de relevante specs de taak van de topicstarter, het is de omgekeerde wereld om te zeggen dat mensen die willen helpen daarnaar op zoek moeten...

Oslik blyat! Oslik!

• the_stickie
dion_b schreef op 06 november 2004 @ 19:59:
[...]

Zou moeten werken ja, maar als alles werkte zoals zou moeten, dan konden we GoT wel opdoeken :z

Verder is het geven van de relevante specs de taak van de topicstarter, het is de omgekeerde wereld om te zeggen dat mensen die willen helpen daarnaar op zoek moeten...
true... maar ik heb hetzelfde mobo en wist dat dus ;)
er zijn volgens mij maar een paar mogelijkheden:
*ofwel is er ergens een irq-conflict, wat op zich al vreemd zou zijn aangezien TS geen uitbreidingskaarten geïnstalleerd heeft, en er verondersteld mag worden dat irq problemen op een leeg mobo niet zouden mogen voorkomen.
*ander bios gerelateerd conflict ->updaten dus :) (btw mijn LAN deed vreemd bij bios versie 1.2 dus misschien...)
*ofwel schakelt een of ander setting (bios dus) de onboard audiohardware uit
*ofwel is het mobo gewoon stuk (rma dus ;) )

[ Voor 7% gewijzigd door the_stickie op 06-11-2004 20:29 ]

Pagina: 1