Toon posts:

[3dsmax] corrupt save file w2k sp4

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vandaag ben ik de stad in geweest en heb goedkoop een 3d studio max bijbel op de kop getikt. Toen ik thuis kwam zag ik dat het boek precies gaat over de versie van 3d studio max die ik op cdrom had (namelijk 5.1).

Een collega was er ook mee aan het spelen en hij zij dat 3d studio max 5.1 niet op windows 2000 met service pack 4 zou doen. Ik heb hem geinstalleerd maar hij doet het gewoon. Dus ik heb even online gekeken en zag dat als ik een scene bewaar dat iemand anders deze scene niet kan openen.

Is voor dit probleem een oplossing? Of is er een oplossing voor als ik het serieus ga doen dat ik de corrupte (met 3dsmax 5.1 op w2k sp4 bewaarde) bestanden weer "goed" kan maken? Dan ga ik gewoon met 5.1 aan de gang want schijnbaar heb je zelf geen last van deze "bug". 8)7

• Oogst
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-01 21:29
Volgens mij is er geen enkele insteloptie voor als je wilt saven als .MAX. Dus tenzij je een externe tool download die je file repareert, kun je dit denk ik niet oplossen. En een externe tool die je file repareert kan waarschijnlijk alleen door Discreet gemaakt worden, omdat de .MAX-format bij mijn weten niet openbaar is. Dus tenzij je iets vindt op discreet.com of zo, geef ik je weinig kans.

Overigens ken ik de bug helemaal niet en praat ik puur vanuit gezond verstand, niet vanuit ervaring met deze bug. :)

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Verwijderd

Topicstarter
Dank je voor de reply! :)

Na een uitgebreide zoektocht kwam ik bij deze:
http://usa.autodesk.com/a...id=3431487&linkID=2476059

Hier staat de bug, daar staat ook een fix bij:
Microsoft Security Bulletin MS03-039 (824146)

Alleen werkt de links die erbij staat niet meer:
http://www.autodesk.com/c...ty_bulletins/ms03-039.asp

Via google kwam ik op:
http://www.microsoft.com/...ty/bulletin/MS03-039.mspx

De patch die daar staat heb ik gedownload en geinstalleerd.

Zou dat voldoende zijn?

• JHS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 04-01 15:49

JHS

Splitting the thaum.

Verwijderd schreef op 06 november 2004 @ 19:06:
[...](...)

De patch die daar staat heb ik gedownload en geinstalleerd.

Zou dat voldoende zijn?
Ik zou het persoonlijk gewoon even testen :) .

DM!

• Oogst
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-01 21:29
Mocht je niet de beschikking hebben over een andere pc om je file op te testen, dan kun je me toevoegen op MSN (zie mijn profile) en dan probeer ik even of een file van jou het bij mij doet (kheb zowel MAX 5.1 als 6 hier draaien op Windows XP met SP1).

[ Voor 4% gewijzigd door Oogst op 06-11-2004 21:32 ]

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

• Guillome
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Guillome

test

Heb je max 7 nog geeneens? :P Wel interessante bug dit.

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Gigabyte Gaming OC 16G 5080 RTX, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

Verwijderd

Topicstarter
Dank je Oogst, maar het is niet meer nodig. Vandaag heb ik m'n collega maar eens lastig gevallen en hij (3dsmax) schijnt het nu goed te doen. :Y)

/me gaat weer verder met het boek, nog 900 pagina's te gaan. 8)7
Pagina: 1