Toon posts:

Is deze set een betere interconnect waard?

Pagina: 1
Acties:
  • 594 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben sinds kort de trotse eigenaar van een Marantz CD5400, aangesloten op een Denon PMA-737 en gebi-wirede Dali New Blue 3003's. Nu zit er bij de Marantz een standaard rood-wit cinch kabeltje. Een vriend van mij zei dat die set een betere interconnect verdient en dat ik het verschil zeker zou merken. Ik dus op zoek op internet naar hoe groot het verschil is tussen verschillende interconnects. Nu zijn de meningen erg verdeeld; de een meent dat het zo en zo kant en klare onzin is, terwijl de ander beweert het verschil te horen tussen een kabel van 100 en 200 euro (meestal verkopers ;)). Nu heb ik het niet zo op al die geweldige verhalen over werelden van verschil tussen kleine componentjes als kabeltjes, maar men zei ook al dat bi-wiring onzin is. Ik heb een blinde luistertest uitgevoerd en ik hoorde wel degelijk verschil (of het ook een verbetering is achterwege gelaten). Nu vroeg ik mij af wat jullie ervan vinden. Is er zo en zo een verschil merkbaar (die vriend heeft alles nu digitaal aangesloten) en is dat verschik merkbaar op deze set ervan uitgaande dat bi-wiring ook een verschil gaf?

p.s. Het gaat hier om het verschil tussen een standaard kabel van 2 euro en een betere vergulde van 15 ofzo voor een halve meter. Het gaat dus niet om het verschil tussen kabels van 100 en 200 euro, hetgeen me onzin lijkt.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2004 16:57 ]

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-07 18:42

JT

VETAK y0

Ik vind dat het het wel waard is, al is het maar omdat het dan afgeschermd is. Voor budget kabeltjes kan je is naar Profigold kijken. Leuk spul voor weinig geld :)

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• RedVox
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-02-2024

RedVox

Universe Radio!

Ik heb dezelfde cd speler aan een pm-7000 van marantz.
Ik heb de "prul" connect vervangen door een vergulde van +/- 30 Euro en ik had echt het idee dat het wel scheelde. (geluid lijkt warmer/voller en tevens "rustiger")

[ Voor 7% gewijzigd door RedVox op 06-11-2004 17:00 ]

Verwijderd

De een hoort werelden van verschil, de ander hoort helemaal geen verschil.
Je zou zelf eens moeten luisteren of je verschil hoord. ;)
Veel mensen gebruiken trouwens dikke interlinks omdat het er lekker duurzaam uitziet.. ik denk ook dat ik tot deze groep behoor O-)

Misschien kan je een zogenaamde High Quality interlink van iemand lenen om uit te proberen? :)

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:54

voodooless

Sound is no voodoo!

Ik heb de CD-5400 i.c.m een SR-5200, en heb de interlink ook vervangen door een mooi afgescherm exeplaar. Het is echt geen schokkend verschil, maar wel hoorbaar (of je het met een blinde test uit elkaar kunt houden waag ik te betwijfelen). De volgende keer maak ik zelf wel een interlink voor veel minder geld, en vast net zo goed :Y) Nu is het vooral voor de looks :P (hoewel je dat ding nieteens ziet ;) )

Maar goed, volgens mij gaat dit weer een hele discussie worden, en die is al zo vaak gevoerd.

[ Voor 21% gewijzigd door voodooless op 06-11-2004 17:04 ]

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Verwijderd

Topicstarter
Alvast bedankt voor de reacties.
Helaas heb ik maar een paar vrienden/kennissen die audio nog een beetje serieus nemen en niet meteen met een paar Marquant speakers van 500watt thuiskomen. Helaas hebben die allemaal al een surround versterker die natuurlijk digitaal aangesloten is. Aleen mijn vader heeft zijn cd-speler nog analoog aangesloten, maar die gelooft zelf niet in betere interconnects dus heeft ook nog een standaard rood-witte kabel.

Ik denk dat ik maar een gokje waag en bijvoorbeeld deze kabel voor 10,00 bestel:
http://www1.nl.conrad.com...9/302929_BB_00_FB.EPS.jpg

Iemand nog betere ideeen voor max. 20 euro?

Verwijderd

Simpele coax kabel (antenne kabel voor TV) en daar een stel stevige pluggen aan solderen :) Schijnt ook nog erg goed te zijn.

• Sgrovert
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11:08
Verwijderd schreef op 06 november 2004 @ 16:54:
Nu vroeg ik mij af wat jullie ervan vinden. Is er zo en zo een verschil merkbaar (die vriend heeft alles nu digitaal aangesloten) en is dat verschik merkbaar op deze set ervan uitgaande dat bi-wiring ook een verschil gaf?
Hoe kan je vriend nu een verschil horen van een digitaal signaal, als hij er een andere kabel tussen stopt. Wordt door die andere kabel een 1 opeens een 0 of andersom waardoor het beter klinkt?
p.s. Het gaat hier om het verschil tussen een standaard kabel van 2 euro en een betere vergulde van 15 ofzo voor een halve meter. Het gaat dus niet om het verschil tussen kabels van 100 en 200 euro, hetgeen me onzin lijkt.
Het verschil tussen de vurgulde kabel en de gewone zit hem in het volgende: De vergulde connectoren oxideren minder snel dan de gewone. Het voordeel hiervan zou op de lange termijn merkbaar kunnen zijn.
Echter zijn aan vergulde connectoren ook nadelen: ze hebben een hogere weerstand. Als je ze vaak vast en loshaald gaat het goudlaagje eraf. Als je een vergulde stekker op je amp aansluit, en deze heeft geen vergulde aansluitingen krijg je een potentiaalverschil tussen stekker en chassis.

Lees dit topic maar eens door: http://www.new-line.nl/forum/read.asp?t=2888&p=1
Daarin zijn vooral reactie's DRE interessant en in het bijzonder deze: http://www.new-line.nl/forum/read.asp?m=146174#146174

Lost In Music

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Verwijderd schreef op 06 november 2004 @ 17:14:
Simpele coax kabel (antenne kabel voor TV) en daar een stel stevige pluggen aan solderen :) Schijnt ook nog erg goed te zijn.
Yep, dat was ook mijn idee voor de volgende keer. Alleen jammer dat die zo stug zijn. Eens zoeken naar een kabel met een flexibele afscherming oid ;)

Verwijderd

Topicstarter
Wat betreft die vriend; die had zijn cd-speler daarvoor wel analoog aangesloten met eerst een standaard en daarna een duurdere kabel. Die heeft hij nu allebei weggedaan en vervangen door een digitale kabel. Dat van die vergulde kabel wist ik al (niettemin bedankt voor de reactie) maar ik gaf alleen aan dat die verguld was om aan te geven dat er meer aandacht aan besteed is. Zo'n beetje elke fatsoenlijke kabel is trouwens wel verguld. Hier kom ik trouwens bij een nieuw punt; de aansluitingen op mijn versterker zijn inderdaad niet verguld (is daar net te oud voor). Zal dit een probleem/vermindering van kwaliteit met zich mee brengen als ik een wel vergulde kabel koop?
Ik ben het trouwens eens met het feit dat je hersens je voor de gek kunnen houden, maar bij het bi-wiren heb ik eerst een blinde test gedaan waarbij ik wel degelijk een verschil hoorde. Wel zal het verschil psychologisch groter zijn dan het in werkelijkheid is.

• twopack
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-07 10:31
Ik gebruik zelf deze: http://www.elektronica-online.nl/content_details.php?id=626
meer voor het idee en omdat ik van mening ben dat die standaardkabeltjes wel heel dun zijn.

specs

• TheLemon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-07 13:56

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

Dat oxideren met een niet-vergulde connector is een leuk verkooppraatje, maar ik heb nog nooit binnenshuis ook maar enige vorm van oxidatie gehad op mijn standaard "dropveter" interlinks hoor. Misschien als je ze buiten gebruikt :X ?

En waarom coaxiale TV-kabel in vredesnaam beter zou zijn? Waarom doen fabrikanten van audio-apparatuur dat dan niet standaard? Het is niks duurder volgens mij, alleen wat dikker dan standaard dropveters (die trouwens ook gewoon coaxiaal zijn). Als je iets betere kwaliteit zoekt (ivm duurzaamheid en buigzaamheid) kun je imo beter een goede professionele kwaliteit microfoon/instrumentkabel nemen. Dat doen de audio pro's namelijk ook (en dan heb ik het dus niet over bebrilde geitenwollen sokken types die hun huis nooit verlaten en alleen naar hun set van >50K€ luisteren of ze ook het vliegtuig horen dat voorbij kwam tijdens de opnamen van "The dark side of the moon" ;) )

Een quote van Big Brother Ruud is hier wel op zijn plaats:
La je nie gek make!

[ Voor 8% gewijzigd door TheLemon op 06-11-2004 18:38 ]

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

TheLemon schreef op 06 november 2004 @ 18:37:
Dat oxideren met een niet-vergulde connector is een leuk verkooppraatje, maar ik heb nog nooit binnenshuis ook maar enige vorm van oxidatie gehad op mijn standaard "dropveter" interlinks hoor. Misschien als je ze buiten gebruikt :X ?
De meeste standaard dropveters zijn gewoon voorzien van een roestvrij laagje metaal ;)
En waarom coaxiale TV-kabel in vredesnaam beter zou zijn? Waarom doen fabrikanten van audio-apparatuur dat dan niet standaard? Het is niks duurder volgens mij, alleen wat dikker dan standaard dropveters (die trouwens ook gewoon coaxiaal zijn). Als je iets betere kwaliteit zoekt (ivm duurzaamheid en buigzaamheid) kun je imo beter een goede professionele kwaliteit microfoon/instrumentkabel nemen.
Ook best :) TV-kabel of micro-kabel maakt volgens mij niet zoveel uit...
Dat doen de audio pro's namelijk ook (en dan heb ik het dus niet over bebrilde geitenwollen sokken types die hun huis nooit verlaten en alleen naar hun set van >50K€ luisteren of ze ook het vliegtuig horen dat voorbij kwam tijdens de opnamen van "The dark side of the moon" ;) )
Niks tegen "The dark side of the moon", he 8)7 !

[ Voor 3% gewijzigd door voodooless op 06-11-2004 18:44 ]

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:11

JvS

Ik heb hem zelf ook

Deze discusie wordt nu al vaak gevoerd. Hier heb je een topic met daarin meningen over kabels.

Kabels

Of het bij jou set nuttig is en of je het uberhaupt hoort (of wil horen) kan alleen jijzelf bepalen door het te proberen

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.