Ik ben sinds kort de trotse eigenaar van een Marantz CD5400, aangesloten op een Denon PMA-737 en gebi-wirede Dali New Blue 3003's. Nu zit er bij de Marantz een standaard rood-wit cinch kabeltje. Een vriend van mij zei dat die set een betere interconnect verdient en dat ik het verschil zeker zou merken. Ik dus op zoek op internet naar hoe groot het verschil is tussen verschillende interconnects. Nu zijn de meningen erg verdeeld; de een meent dat het zo en zo kant en klare onzin is, terwijl de ander beweert het verschil te horen tussen een kabel van 100 en 200 euro (meestal verkopers
). Nu heb ik het niet zo op al die geweldige verhalen over werelden van verschil tussen kleine componentjes als kabeltjes, maar men zei ook al dat bi-wiring onzin is. Ik heb een blinde luistertest uitgevoerd en ik hoorde wel degelijk verschil (of het ook een verbetering is achterwege gelaten). Nu vroeg ik mij af wat jullie ervan vinden. Is er zo en zo een verschil merkbaar (die vriend heeft alles nu digitaal aangesloten) en is dat verschik merkbaar op deze set ervan uitgaande dat bi-wiring ook een verschil gaf?
p.s. Het gaat hier om het verschil tussen een standaard kabel van 2 euro en een betere vergulde van 15 ofzo voor een halve meter. Het gaat dus niet om het verschil tussen kabels van 100 en 200 euro, hetgeen me onzin lijkt.
p.s. Het gaat hier om het verschil tussen een standaard kabel van 2 euro en een betere vergulde van 15 ofzo voor een halve meter. Het gaat dus niet om het verschil tussen kabels van 100 en 200 euro, hetgeen me onzin lijkt.
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2004 16:57 ]