Toon posts:

Afspelen van spdif

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net een terratec fun kaartje gekocht omdat ie lekker goedkoop was i.c.m. digital in, alleen kan dit kaartje digital in alleen maar op 2 speakers afspelen. Tjah daar heb ik hem niet voor.

Als ik met sound recorder de spdif ingang opneem en vervolgens afspeel heb ik geluid uit mijn 5.1 boxenset. Is het mogelijk om met een programma de spdif softwarmatig te redirecten naar anolog out (5.1 dus), dus eigenlijk wat ol handmatig doe met sound recorder.

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:54

voodooless

Sound is no voodoo!

hu :? Wil je software matige DPL II ofzo? Dan moet je ff zoeken, is namelijk een topic over.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is dat ik niet weet waar ik op moet zoeken. Ik heb al wat dingen afgezocht. Wat ik wil is gewoon dit.

Input: digital in
Output: 2 front, 2 back, subwoofer, center speaker.

Met een onboard geluidskaart van mijn shuttle lukte dat prima. Hierop niet, want hardwarematig kan dat niet. Dus ben ik op zoek naar iets softwarematigs.

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:54

voodooless

Sound is no voodoo!

En wat komt er dan digtaal binnen? AC3 of PCM?

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Verwijderd

Topicstarter
Het signaal wat er normaal uit een xbox komt. Grote kans dat het ac3 geluid is. Maar weet jij een softwarematige oplossing voor mij dan? als het input signaal goed is?

• Sv3n
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:57
ik heb met mijn soundstrom ook lopen stoeien om de digital out goed te krijgen, als je voor je je ac3 filter bij output op spdif zet en alle dvd/divx spelers als eerste geluidsapparaat ac3 filter instelt krijg je als t goed is direct die ac3 stroom naar je versterker zonder tussenkomst van drivers, wil je echter een een stroom met 2 kanalen op alle kanalen moet je upmixen :)

ik weet niet precies of je nou dit bedoelt maar ik hoop dat ik je iig. een beetje op weg heb geholpen :)

//edit
ah ok sorry, daar ging ik inderdaad even van uit, dan gaat dit verhaal hierboven dus neit op :)

[ Voor 11% gewijzigd door Sv3n op 06-11-2004 17:46 ]

Last.fm
Films!

Verwijderd

Topicstarter
Sv3n, volgens mij ga je ervan uit dat ik een versterker heb met optisch in ofzoiets. Ik heb gewoon zo'n simpel ding met 6 aansluitingen. 1 voor elke box. Mijn geluidskaart dat setje prima aansturen en als ik met winamp iets afspeel gaat dat prima. Mijn computer moet dus het digitale optische signaal veranderen in 6 analoge signalen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb inmiddels iets gevonden wat bruikbaar is maar nog niet helemaal perfect.

Ik gebruik de volgende plugin voor winamp "LineIn input plug-in v1.80"
dan zet ik mijn recording source op wav (da's spdif) en speel ik vervolgens weer af met winamp. Op die manier heb ik dus wel 5.1 geluid.

Het nadeel is wel dat er een vertraging optreed. Deze heb ik inmiddels verkleint naar zo'n 50ms met instellingen. Deze moet ik nog zien weg te werken. Mischien weet iemand anders nog een betere programma dan winamp om dit te verwezelijken?
Pagina: 1