Toon posts:

IBM ThinkVision T860, Samsung 173P, 710T Welke?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben van plan binnenkort nieuwe TFT aan te schaffen. Het is voor voornamelijk thuisgebruik (beetje gamen, beetje video editen, internet). Ik twijfel tussen de volgende monitoren:

IBM thinkvision L180p (t860??) 18,1inch :

Deze monitor kan ik goedkoop aanschaffen via campuskorting.nl (voor studenten en onderwijs mensen) 535euro en kost normaal gesproken dik over de 700 euro. Helaas heb ik slechts 1 review op het web kunnen vinden, op de australische Zdnet. Monitor ziet er erg professioneel uit, maar las hier bericht van een persoon met slechte ervaringen. Voor de rest kan ik nergens tests vinden. Zdnet ook niet heel positief.

http://www.zdnet.com.au/r...9023417,20278977-4,00.htm

Samsung 173p:

Erg stylish en als beste getest op cnet (8.3). De prijs ligt ook rondom de 500 euro. Nadelig is de resondstijd van 25ms maar ik heb begrepen dat dit scherm ook erg goed presteerd met gamen. Ik weet ook niet hoezeer ik moet letten op de responds tijd omdat dit nogal subjectief is. PVA matrix schermen hebben betere kleur en kijkhoek boven de snellere TN+Film matrix. Ook lees ik verhalen dat de respondstijd ook kleur afhankelijk is. Dus niet de tijd van zwart>>wit>>zwart maar bijvoorbeeld te tijd tussen bepaalde kleuren (of zeg ik nou domme dingen). Zo zou een duur 25ms scherm misschien beter presteren dan een goedkoper 16ms scherm. Geld hier hoe duurder hoe beter?
Iemand met ervaringen met dit scherm

Samsung 710T:

Door tweaker.net geprezen door snelle responds tijd van 12ms. Is dit scherm plezieriger dan de 173p?

Op moment voel ik het meeste voor de IBM omdat ik het gevoel heb hier een koopje mee te doen. Lijkt me ook dat voor de prijs die IBM ervoor vraagt (900 euro) toch wel kwaliteit geleverd wordt. Wil echter straks niet verrast worden door tegenvallende kwaliteit. 8)7

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 november 2004 @ 16:48:
Hallo,

Ik ben van plan binnenkort nieuwe TFT aan te schaffen. Het is voor voornamelijk thuisgebruik (beetje gamen, beetje video editen, internet). Ik twijfel tussen de volgende monitoren:

IBM thinkvision L180p (t860??) 18,1inch :

Deze monitor kan ik goedkoop aanschaffen via campuskorting.nl (voor studenten en onderwijs mensen) 535euro en kost normaal gesproken dik over de 700 euro. Helaas heb ik slechts 1 review op het web kunnen vinden, op de australische Zdnet. Monitor ziet er erg professioneel uit, maar las hier bericht van een persoon met slechte ervaringen. Voor de rest kan ik nergens tests vinden. Zdnet ook niet heel positief.

Samsung 173p:
<snip>
Samsung 710T:
<snip>

Op moment voel ik het meeste voor de IBM omdat ik het gevoel heb hier een koopje mee te doen. Lijkt me ook dat voor de prijs die IBM ervoor vraagt (900 euro) toch wel kwaliteit geleverd wordt. Wil echter straks niet verrast worden door tegenvallende kwaliteit. 8)7
Wij van WC Eend adviseren WC Eend.....

Die 18,1" IBM is een prima monitor. Ik zit er al een paar maanden achter.
IBM TFTs zijn gewoon beter.
Modbreak:Lekker onderbouwd...

Er is natuurlijk ook een 20,1"....

Arthur Swart

[ Voor 2% gewijzigd door dion_b op 24-11-2004 22:57 ]

Verwijderd

Ik heb zelf een IBM 17inch tft monitor. Perfect beeld. In mijn ogen zijn de schermen van IBM een van de betere. Volgens de specificaties heeft hij een response tijd van 35ms. Ik game er regelmatig op en heb nog nooit last gehad van ghosting.
Ik zou dus zeker voor die IBM gaan.

In de pricewatch staat dat scherm voor 450 euro. Ik weet verder niet in hoeverre die zaak te vertrouwen is, maar echt heel erg goedkoop is die 535 volgens mij dus niet.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2004 15:52 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 november 2004 @ 15:39:
Ik heb zelf een IBM 17inch tft monitor. Perfect beeld. In mijn ogen zijn de schermen van IBM een van de betere. Volgens de specificaties heeft hij een response tijd van 35ms. Ik game er regelmatig op en heb nog nooit last gehad van ghosting.
Ik zou dus zeker voor die IBM gaan.

In de pricewatch staat dat scherm voor 450 euro. Ik weet verder niet in hoeverre die zaak te vertrouwen is, maar echt heel erg goedkoop is die 535 volgens mij dus niet.
In de pricewatch staat dit 18,1" TFT scherm voor 450,00 met 0 stuks leverbaar bij de leverancier die ze aanbiedt! Als ze bij mij op zijn gaat ie naar 200,00 :-)
Hij stond ook voor EU 535,00 in de pricewatch. Totdat iemand bij Tweakers besloot Campuskorting te verwijderen, inclusief alle surveys, alle laptops etc. :( :r
"Die zaak" is volkomen te vertrouwen, "Die zaak" is IBM Premier Business Partner in twee landen. En "Die zaak" kan deze monitor gewoon leveren.
Dan maar hier een pricewatch: tot vrijdag 12 november 2004 kost ie 500,00
Modbreak:Moeten we het echt nog een keer zeggen :? :X

Nokken met spam :(

[ Voor 4% gewijzigd door dion_b op 24-11-2004 22:57 ]

Verwijderd

Topicstarter
18inch wordt niet door zeveel fabrikanten gemaakt.
Heeft dat nog nadelen? Vervelende resolutie ofzo?

Is de L180p trouwens een opvolger van de T860?

De reviews op internet over de L180P (als ze al te vinden zijn) zijn niet zo positief als bij de samsung 173p. Denk dat de kwaliteit meer zit in de gelikte behuizing dan echt in de beeldqualiteit...

"IBM TFTs zijn gewoon beter"... Had toch graag nog wat objectieve reviews gezien.

Twee test:

http://www.macuser.co.uk/...bm-thinkvision-l180p.html

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 08 november 2004 @ 19:02:
[...]

In de pricewatch staat dit 18,1" TFT scherm voor 450,00 met 0 stuks leverbaar bij de leverancier die ze aanbiedt! Als ze bij mij op zijn gaat ie naar 200,00 :-)
Hij stond ook voor EU 535,00 in de pricewatch. Totdat iemand bij Tweakers besloot Campuskorting te verwijderen, inclusief alle surveys, alle laptops etc. :( :r
"Die zaak" is volkomen te vertrouwen, "Die zaak" is IBM Premier Business Partner in twee landen. En "Die zaak" kan deze monitor gewoon leveren.
By the way...by www.OBCS.nl staan er wel 16 in voorraad voor prijs + verzend € 463.84 incl

IBM (T18HNEU) 750,- IBM (T18HBEU) 449,-
???? snap hier wel geen ballen van. Wat is dit gigantisch prijsverschil....is die van 463 euro zonder voet ofzo???????? 8)7 8)7 :?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 november 2004 @ 19:02:
[...]

Ik denk dat je me verkeerd begrepen hebt. Met "die zaak" bedoelde ik niet campuskorting.nl maar juist de winkel uit de pricewatch. Op hun site stond idd dat ze er geen op voorraad hadden. Daarom weet ik niet of dat allemaal te vertrouwen is (maa misschien is het allemaal prima in orde hoor).

Verwijderd

Topicstarter
oww via kieskeurig.nl staat er hele waslijst van winkels die de IBM ronde de 500 euro leveren....

Maargoed, ben dus meeste geinteresseerd in de beeld kwaliteit....

Denk dat de samsung 173p/193p verstandiger is..... de reviews zijn zeer te spreken over dit scherm.

of om nog meer te twijfelen de Sony SDM-HS94p 19inch...
(12ms)

Maar vind hem lelijk met die dikke rand erom, lelijke voet...

Verwijderd

Topicstarter
Uiteindelijk een IBM l200p gekocht...

prachtig 20inch

Verwijderd

Ik heb net de Samsung 710T gekocht en ik ben helemaal tevree. ;)
Had eerst de Hercules 929Pro en die was ook snel zonder ghosting maar deze Samsung met DVI opend toch een nieuwe wereld voor me in gamen, snel maar nog belangrijker de qualiteit van de beelden in games als GOD of ET(online) zijn zoveel mooier als met de Hercules. Ik speel gewoon weer met extra plezier.
Ik game online gemiddeld 3 uur per dag dus ik wil echt wel goed beeld.
Heb ook nog naar de 19inch Benq gekeken maar die qualiteit was zoveel slechter als van deze 17inch Samsung dat mijn keuze snel gemaakt was.
Ik ben dus zeer tevreden met dit TFT scherm :)

oja, 0 dooie pixels. Ook wel lekker. ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2004 11:34 ]

Pagina: 1