Toon posts:

[IIS] Download snelheid maar 30kb/s

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
ik heb het volgende probleem. Ik heb een server met IIS draaien op Windows2000 Advanched Server. Echter wanneer je via deze server een file download, dan zakt de download speed van 137KB/S af naar 30KB/S. Terwijl deze server aan 100Mbit hangt.

Nu heb ik hier ook Bulletproof FTP server op gezet en vanaf de FTP een file gedownload. Dit ging wel gewoon met 700KB/S.

Bij mijn IIS instellingen van het domein waarvan de file wordt gedownload staat bij performance 'Enable bandwith throttling' niet aangevink. Ookal doe ik dit wel en vul 500KB/S in, dan geeft dit nog geen verschil.

In IIS instellingen heb ik ook al de computernaam aangeklikt > properties en daar staat ook 'Enable bandwith throtthling' niet aangevinkt en ookal bij 500KB/S maakt dit niets uit.

Is iemand bekend met dit probleem en weet diegene misschien hier een oplossing voor?
Ik heb al op google gekeken met een aantal termen, maar ik wist niet precies hoe ik dit probleem ter woord moest brengen aan google zodat deze iets nuttigs kon vinden.

Met vriendelijke groet,
Xeron

Verwijderd

Topicstarter
p.s. hier is een testfile voor de download snelheid
http://www.xac.nl:2222/10mb.bin

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

De downloadsnelheid komt hier iid niet boven de 30kb/s uit, probeer anders eens een nieuwe site aan te maken om te controleren of je bij de huidige geen vervelende instellingen hebt staan.

edit:
Net geprobeerd met een 100mbit lijn en daar haal ik de 2 megabyte per seconde wel.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
-bash-2.05b$ wget http://www.xac.nl:2222/10mb.bin
--17:00:48--  http://www.xac.nl:2222/10mb.bin
           => `10mb.bin'
Resolving www.xac.nl... done.
Connecting to www.xac.nl[83.149.84.167]:2222... connected.
HTTP request sent, awaiting response... 200 OK
Length: 10,485,760 [application/octet-stream]

100%[====================================>] 10,485,760     2.27M/s    ETA 00:00

17:00:52 (2.27 MB/s) - `10mb.bin' saved [10485760/10485760]

[ Voor 63% gewijzigd door Wolfboy op 06-11-2004 17:01 ]

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

Verwijderd

Topicstarter
http://www.symania.nl:2222/10mb.bin
geeft hetzelfde effect, vaag dat het met je 2mb lijn wel sneller is.
Mijn 100mbit linux server is down, dus kan het niet testen bij mezelf daar.

Vanaf die linux server is de snelheid wel gewoon 750KB/S naar mij thuis toe, dus het moet echt aan die windows server zelf liggen.
Netwerk kaart is elk geval wel goed, aangezien de FTP wel deze snelheid haalt.

• Wolfboy
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Het lijkt erop dat hij gewoon een gedeelte van je verbinding neemt.
Ik heb het nu bij die tweede link van je geprobeerd en daar haal ik hier thuis ~23KB/S (van de 2240kbps) en bij een andere bak ~1,16MB/S (van de 100mbps)

Verwijderd

Topicstarter
Hmm.. maar daar staan helemaal geen instellingen voor in IIS config, over iets wat naar je bandbreedte kijkt en daarop aanpast (voor zover ik mij kan herinneren en zie in het instellingen scherm. :?

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Verwijderd schreef op 06 november 2004 @ 16:37:
Echter wanneer je via deze server een file download, dan zakt de download speed van 137KB/S af naar 30KB/S. Terwijl deze server aan 100Mbit hangt
Hoe heb je dit getest? Vanaf welke ISP's? :)

Is dit lokaal (wget http://localhost/10mb.bin) ook zo? :)

Verwijderd

Topicstarter
Mijn ISP thuis is Demon ADSL 8192/1024.
Mijn server staat @ datacentrum Schuberg Philis aan 100Mbit

Lokale test op de server zelf (via remote desktop), downloaden via www.xac.nl/10mb.bin download gewoon met de juiste snelheid (6,8MB/S maar was oplopend en 10mb is zo binnen.. dus dat klopt wel).

Verwijderd

Topicstarter
hmm even snel een 100mb test gedaan lokaal... maar dan zakt hij weer af van 7MB/s naar lager.. dus toch niet goed

Verwijderd

Topicstarter
Via het ip zelf downloaden van de server (dus zonder domein als link) en via de default IIS account maakt ook geen verschil.

• Wolfboy
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Ik heb het net nog eventjes geprobeerd maar het lijkt nogal verschillend te zijn, bij een server met 100mbps verbinding hier in nederland haal ik rond de 1.5MB/s maar bij een server met een 1gbps verbinding in de VS haal ik niet meer dan 46KB/s

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Xeron - zou je als je zelf de laatste reactie hebt geplaatst je laatste bericht willen bewerken? Je lijkt nu steeds je topic te kicken en dat is niet toegestaan :)

Verder - wat heb je allemaal geinstalleerd op je webserver? Firewall? oid? :)

[ Voor 22% gewijzigd door elevator op 06-11-2004 17:56 ]

Verwijderd

Topicstarter
elevator schreef op 06 november 2004 @ 17:56:
Xeron - zou je als je zelf de laatste reactie hebt geplaatst je laatste bericht willen bewerken? Je lijkt nu steeds je topic te kicken en dat is niet toegestaan :)
Oké doe ik :)
Verder - wat heb je allemaal geinstalleerd op je webserver? Firewall? oid? :)
Wat geinstalleerd is zijn:
IIS, Netlimiter, Radmin, Bulletproof FTP server.

Verder eigelijk niets. Geen firewall of iets dergelijks nog.
Netlimiter staat ook niet ingesteld op een uploadlimit.
Wolfboy schreef op 06 november 2004 @ 17:54:
Ik heb het net nog eventjes geprobeerd maar het lijkt nogal verschillend te zijn, bij een server met 100mbps verbinding hier in nederland haal ik rond de 1.5MB/s maar bij een server met een 1gbps verbinding in de VS haal ik niet meer dan 46KB/s
Ik dacht ook eerst dat het aan mijn ISP verbinding lag van thuis gewoon, maar dat kan niet want FTP is wel gewoon super snel.
En daarbij is mijn linux server ook super snel met downloads, maar die is down @ the moment dus daar kan niet van getest worden (maar dat doet er ook niet toe).

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2004 18:02 ]

• Valkyre
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:35

Valkyre

Kitesurf FTW!

misschien heel dom maar heb je toevallig netlimter nog aanstaan :P

eventueel kan je eens nieuwe drivers voor je nic downen (ut liefst dan WHQL drivers)

bij je netwerkkaart kan je ook een serivce load balancing installeren, mocht je dit gedaan hebben, zet die eens uit.

[ Voor 62% gewijzigd door Valkyre op 06-11-2004 18:11 ]

iRacing Profiel

Verwijderd

Topicstarter
Gohan-san schreef op 06 november 2004 @ 18:10:
misschien heel dom maar heb je toevallig netlimter nog aanstaan :P

eventueel kan je eens nieuwe drivers voor je nic downen (ut liefst dan WHQL drivers)

bij je netwerkkaart kan je ook een serivce load balancing installeren, mocht je dit gedaan hebben, zet die eens uit.
Maar als dit zo was.. wat jij zegt dat zou kunnen, zou het dan uitmaken of je via FTP of HTTP download? Want via FTP download ie wel op volle snelheid.. maar dat gaat niet via IIS maar een aparte server (Bulletproof FTPserver).

Met Netlimiter uit is het nogsteeds niet verholpen.

Als je bedoelt 'Network Load Balancing' bij de NIC instellingen, deze staat uitgevinkt.

Ik zag zonet in de NIC instellingen de instelling 'Flow Control' enabled.
Ik heb opgezocht wat dit was (NForce moederbord met onboard NIC) en er stond dit; 'Flow control: for both Fast and Gigabit Ethernet transfers, the transfer speed is adjusted depending on network conditions.' dus ik dacht misschien kan dit het wezen.
Ik disabled ingeschakelt, maar dit mocht ook niets baten.

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2004 18:33 ]

• Valkyre
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:35

Valkyre

Kitesurf FTW!

eventueel, stel je nic eens handmatige in, op 100 mbit half duplex.
niet echt logische maar wie weet.

ik denk eigenlijk eerder dat je het in IIS moet zoeken, dat ie ergens gelimiteerd staat.
voor al als he precies 30 kb/s is

iRacing Profiel

Verwijderd

Topicstarter
Gohan-san schreef op 06 november 2004 @ 21:03:
eventueel, stel je nic eens handmatige in, op 100 mbit half duplex.
niet echt logische maar wie weet.

ik denk eigenlijk eerder dat je het in IIS moet zoeken, dat ie ergens gelimiteerd staat.
voor al als he precies 30 kb/s is
Ik verwacht zelf ook dat het aan IIS ligt, als het aan de NIC zou liggen dan zou FTP downloads ook zo sloom moeten gaan opzich..
Er is echter nergens een limiet in gesteld en het lijkt me niet dat windows na de IIS installatie zelf als default 30kb/s neerzet. Aangezien er opzich niets is gewijzigt aan de originele config.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2004 21:25 ]

Verwijderd

Topicstarter
Niemand verder een sugestie?

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
tja in je iis manager kan je bij de eigenschappen van je site een upload limit instelllen...

ik neem aan dat daar geen getal is ingevuld :? (bandwith trottling)

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Topicstarter
zwelgje schreef op 07 november 2004 @ 16:21:
tja in je iis manager kan je bij de eigenschappen van je site een upload limit instelllen...

ik neem aan dat daar geen getal is ingevuld :? (bandwith trottling)
Zoals helemaal boven aan omschreven staat hier inderdaad niets. bij het domein zelf niets en bij de servernaam zelf ook geen trothling
Pagina: 1