[ADSL] Van Ethernet modem naar ADSL Gateway

Pagina: 1
Acties:

• Bernaar
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-01 16:03
Ik heb een vraag over de Linksys ADSL Modem 4p Switch
Artikelnummer: WAG54G/E1
(Wireless 802.11g (54Mbps) Router (ADSL over ISDN ANNEX B) with 4ports 10 100 switch)

De situatie is als volgt:

Ik heb thuis een ADSL over ISDN verbinding.
De telefoonlijn wordt gesplitst in een ADSL-lijn en een telefoon-lijn.
De splitter heeft dus drie telefoonstekker ingangen (RJ11), dus zo ook
de ADSL-lijn.

Nu heeft het de Wirless ADSL Gateway een line-in ingang
voor de internet verbinding. Hier moet dus de ADSL kabel op worden
aangesloten. Het probleem is echter dat de ingang in de Wireless ADSL
Gateway een UTP-ingang (RJ45) is en geen ministekker (RJ11) ingang.

Ik vroeg me af hoe ik mijn ADSL-lijn dan aan moet sluiten om mijn
Wireless ADSL gateway.

(Ter informatie: In de oude situatie ging het telefoonstekkertje in
een ethernetmodem en de ethernetmodem had vervolgens weer een UTP
uitgang die dan weer in de computer ging.)

Nu lijkt het me niet dat iedereen die een Linksys ADSL gateway besteld
deze 'oude' ethernet alcatel modem als 'tussenschakelaar' moet
fungeren om RJ11 in RJ45 om te zetten (als dit al een mogelijkheid
is).

Verder zitten er in de doos 2 UTP (RJ45) kabels die ik dus geen van
beide kan gebruiken om aan te sluiten op mijn splitter.

Ook neem ik aan dat het ook een modem is en niet alleen een wireless router, of ben ik nou gek? (lijkt me wel: http://www.tweakers.net/pricewatch/78948)

En ik neem ook aan dat ik de Annex B versie moest nemen aangezien ik ADSL over ISDN heb?

Wie o wie kan me helpen?

• tafmaf
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-02 22:00
Die rj11 zal het ook wel doen denk ik
In iedergeval is dit met een zyxel wel zo
Die heeft ook een rj45 adsl ingang maar die sluit ik ook gewoon met een rj11 aan

Verwijderd

rj11 past gewoon in rj45, ik zou het alleen niet aanraden. als zo'n kabel van de zijkant een ruk krijgt kun je de boel mollen.

gewoon ff een rj45 op knijpen dus :P

• canonball
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14:21
Bernaar schreef op 06 november 2004 @ 16:35:
Ook neem ik aan dat het ook een modem is en niet alleen een wireless router, of ben ik nou gek? (lijkt me wel: http://www.tweakers.net/pricewatch/75488)

En ik neem ook aan dat ik de Annex B versie moest nemen aangezien ik ADSL over ISDN heb?

Wie o wie kan me helpen?
Voor adsl over isdn moet jij inderdaad annex B hebben.

Als er een RJ45 stekker op zit waar adsl bij staat, kun je daar gewoon een Rj11 in steken, het zit een beetje wiebelig, maar werkt goed. Je kunt daarmee de buitenste punten van de rj45 steker van me modem wel beschadigen, maar deze gebruik je toch niet voor adsl.

Als bij de poort geen adsl staat, maar bijvoorbeeld WAN, dan heb je waarschijnelijk de verkeerde router.

• Bernaar
Hij wil dus een ADSL verbinding en geen ethernetverbinding? In de handleiding staat dit:
In Step 1, you will connect the Gateway to your ADSL line and to
the computers in your home or business.
First, make sure that all the devices that you’ll be working with are
powered down, including your PCs and the Gateway.

A Connect one end of the provided phone cable to the wall jack with ADSL service. NOTE: To avoid interference, you may need to place a microfilter or splitter between the phone cable and wall jack. Contact your service provider for more
information.

B Connect the other end of the phone cable to the LINE port that is on the back of the Gateway. (Figure B)
Dan vind ik het raar dat juist dát kabeltje niet in de doos zit. :/

• Bernaar
Voor de echte die-hards hier de (uitgebreidere) online handleiding over mijn apparaat:

ftp://ftp.linksys.com/international/userguides/wag54g_ug.pdf

Verwijderd

ISDN aansluitingen maken toch ook gebruik van rj45? Is het misschien dat...

• Postman
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-02 20:25
Hun gaan er vanuit dat de ADSL splitter een RJ45 uitgang heeft ipv een RJ11 (wat hier in NL standaard is).

Doe vooral geen RJ11 kabel in een RJ45 poort. Het zal vast wel werken enzo, maar je maakt er meer kapot mee dan je lief is en het gezeik over garantie dan kost je meer dan een nieuw RJ45 stekkertje.
Koop dus ff een RJ45 stekkertje, knip aan 1 kant van de telefoonkabel de RJ11 connector eraf en zat daarvoor in de plaats de RJ45 stekker (uiteraard wel de 2 kabels in het midden plaatsen ;))

• Postman
Verwijderd schreef op 06 november 2004 @ 17:04:
ISDN aansluitingen maken toch ook gebruik van rj45? Is het misschien dat...
Ja, ISDN zelf wel ja. Maar het stomme is dat KPN fijn heeft besloten de ADSL kabels altijd RJ11 te maken uit de splitter en dus alle ADSL aanbieders nu RJ11 aanbieden, ook met ISDN, en alle ISDN modems niet specifiek voor NL gemaakt allemaal een RJ45 verw88... lekker ingewikkeld dus :X

• canonball
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14:21
Postman schreef op 06 november 2004 @ 17:07:
[...]

Ja, ISDN zelf wel ja. Maar het stomme is dat KPN fijn heeft besloten de ADSL kabels altijd RJ11 te maken uit de splitter en dus alle ADSL aanbieders nu RJ11 aanbieden, ook met ISDN, en alle ISDN modems niet specifiek voor NL gemaakt allemaal een RJ45 verw88... lekker ingewikkeld dus :X
Isdn maakt aan de kant waar jij je toestel of isdn modem aansluit, de S-bus, Gebruik van RJ45. Aan die zijde moet je niet je adsl modem aansluiten. Gelukig heeft kpn dus besloten om de adsl kabels RJ45 te maken!

• Bernaar
canonball schreef op 06 november 2004 @ 17:11:
[...]

Isdn maakt aan de kant waar jij je toestel of isdn modem aansluit, de S-bus, Gebruik van RJ45. Aan die zijde moet je niet je adsl modem aansluiten. Gelukig heeft kpn dus besloten om de adsl kabels RJ45 te maken!
Jij beweerd hier weer het tegenovergestelde van Postman, of begrijp ik je verkeerd? :?

• Postman
Bernaar schreef op 06 november 2004 @ 17:14:
[...]

Jij beweerd hier weer het tegenovergestelde van Postman, of begrijp ik je verkeerd? :?
Nee, je hebt het goed.

Ik zal wel een antiek ISDN splitter hebben dan want ik heb hier toch echt een RJ-11 kabel liggen vanaf mijn splitter naar mijn ADSL modem (niet meer ingebruik, maar toch het ligt er nog wel).

• Bernaar
Postman schreef op 06 november 2004 @ 17:31:
[...]

Nee, je hebt het goed.

Ik zal wel een antiek ISDN splitter hebben dan want ik heb hier toch echt een RJ-11 kabel liggen vanaf mijn splitter naar mijn ADSL modem (niet meer ingebruik, maar toch het ligt er nog wel).
Ik heb hetzelfde als jij hoor postman en je uitleg klinkt heel logisch. Vandaar dat ik het raar vond wat Canonball beweert.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Postman schreef op 06 november 2004 @ 17:07:
[...]

Boeie, alleen de 2 middelste aders worden gebruikt.
knip d'r de benodigde stekker aan en klaar is kees.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Bernaar
Ok, bedankt jongens! Het werkt nu inderdaad! :)

[ Voor 68% gewijzigd door Bernaar op 08-11-2004 23:46 ]

Pagina: 1