Led verlengen met glasvezel???

Pagina: 1
Acties:
  • 886 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14842

Topicstarter
Ik ben wat dit betreft dus een newbie en dus een vraag:

Ik heb een MSI K7T Pro2, met van die diagnose ledjes. Nu geleid glasvezel licht, dus ik dacht: als ik een paar glasvezelkabeltjes voor de leds doe kan ik die toch verlengen tot aan de voorkant van mijn kast?

Als iemand nog andere tips heeft, dat mag ook.

Lijkt me gewoon leuk. En zo'n neonlamp wil ik er niet in....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 15054

waarom zou je die ledjes door willen trekken naar de voorkant van je case? ze staan toch altijd allemaal op "groen" als je comp in windows is.

+ glasvezelkabel geleidt volgens mij niet de "kleur" licht, maar alleen "licht", dus het is altijd wit.

ik kan het ook mis hebben, bij dat laatste hoor.... ik ben ook maar een mens ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1795

Tuurlijk niet, hoe wilde je van rood of groen licht wit licht maken? Glasvezel 'geleid' gewoon licht. Het moet wel te doen zijn, maar wanneer is er nou wat mis met je mobo? Als je zo nodig knipperende lichtjes wilt kan je ze beter zelf maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:47
Het kan denk ik wel, maar simpeler is om zelf 4 ledjes te kopen en een paar stukjes koperdraad en dat op het moederbord vast solderen oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39129

nee gaat niet lukken. Led licht is te zwak om door een glasvezel te sturen. Ik heb dit namelijk getest vorig jaar i.v.m. mijn profielwerkstuk. Alleen "normaal" licht is te zien door een glasvezel. Met een laser zou het wel moeten lukken alleen daar heb je niks aan. Het punt is namelijk dat het licht gebudeld moet worden wil het fel uit de glasvezel komen. En ja het is wel mogelijk verschillende soorten kleuren licht door een glasvezelje te sturen. Dat gebruiken ze ook in de hedendaagse techniek voor glasvezelverbindingen. Ik weet daar helaas ook het fijne niet van, dus kan je er niet meer over vertellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 34843

:? Waarom zou je dat nou weer doen?! En als je dat dan toch wilt, waarom verleng je dan niet gewoon de ledjes met een draadje, ipv met glasvezel te gaan kloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

Op zaterdag 02 februari 2002 13:56 schreef mr.noname het volgende:
nee gaat niet lukken. Led licht is te zwak om door een glasvezel te sturen. Ik heb dit namelijk getest vorig jaar i.v.m. mijn profielwerkstuk. Alleen "normaal" licht is te zien door een glasvezel. Met een laser zou het wel moeten lukken alleen daar heb je niks aan. Het punt is namelijk dat het licht gebudeld moet worden wil het fel uit de glasvezel komen. En ja het is wel mogelijk verschillende soorten kleuren licht door een glasvezelje te sturen. Dat gebruiken ze ook in de hedendaagse techniek voor glasvezelverbindingen. Ik weet daar helaas ook het fijne niet van, dus kan je er niet meer over vertellen.
ik heb het volgens mij eerder op GoT gezien hoor, LEDjes van cdromdrive na stealthmod verlengt met glasvezel bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 23510

ik heb eens een aantal ledjes achter van die 'glasvezeltjes' uit zo'n UFO-lamp gezet. Die toen verspreid inde ventilatie gaatjes aan de voorkant van de kast. Pas als je een bundeltje van die vezeltjes naast elkaar doet zie je het ligt.
Het kan dus wel goed, maar dan moet je echt een stuk of wat naastelkaar doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:02
Op zaterdag 02 februari 2002 14:04 schreef m-m het volgende:

[..]

ik heb het volgens mij eerder op GoT gezien hoor, LEDjes van cdromdrive na stealthmod verlengt met glasvezel bijvoorbeeld.
Dat is dan een heel klein stukje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 27379

Op zaterdag 02 februari 2002 14:09 schreef Tiga het volgende:
ik heb eens een aantal ledjes achter van die 'glasvezeltjes' uit zo'n UFO-lamp gezet. Die toen verspreid inde ventilatie gaatjes aan de voorkant van de kast. Pas als je een bundeltje van die vezeltjes naast elkaar doet zie je het ligt.
Ik heb ook gezien dat ze gaatjes in de ledjes boorde, Schijnt ook te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tentacle1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-03 09:12

Tentacle1

60% Puur Sap!

Sorry??

kijk hier dan maar eens naar:

Afbeeldingslocatie: http://members.rott.chello.nl/ehorde/Mod_Pics/Stealth/InPC2.jpg

Ik heb led's en plastic vezels gebruikt (en die zijn ook heel erg dun), maar licht geleiden doen ze goed hoor!

Kijk voor meer info maar in mn sig.

System specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stinger
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07-11-2024

stinger

RAG

Op zaterdag 02 februari 2002 14:09 schreef Tiga het volgende:
Dat is fiberglas :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 45909

Mr. noname, dit jaar heb ik toevallig ook mn profielwerkstuk over licht, nou lijkt het geleiden van LED-licht via glasvezel mij een erg leuk onderwerp!, zou je misschien je verslag naar mij willen meelen, ik zou je hiervoor erg dankbaar zijn :)!! mijn emeel: chris_lader2@hotmail.com

iig bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reptile-X
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-05 19:14

Reptile-X

߀ åf®åîÐ!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 54985

Op zaterdag 02 februari 2002 14:49 schreef stinger het volgende:

[..]

Dat is fiberglas :)
Uhm... enig idee waar ik da zou kunnen kopen (krijgen) zonder zo'n UFO lamp te kopen? Wil namelijk wat van die draadjes op m'n kamer gebruiken in een vitrine (als verlichting dus - heb het eerder gezien, dus het moet werken), maar ik heb geen flauw idee waar ik da fiberglas (want dat werkt toch hetzelfde als glasvezel, maar dan goedkoper???) zou kunnen halen. Wie kan mij helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05-05 15:09

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

kun je op meerdere plaatsen kopen, ruw glasvezel. Is wel duur. En ik weet zo 123 geen adresjes voor je.

PS: Zo'n lampje kost bij de blokker iets van 2 a 3 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op dinsdag 18 juni 2002 11:01 schreef sebastius het volgende:
kun je op meerdere plaatsen kopen, ruw glasvezel. Is wel duur. En ik weet zo 123 geen adresjes voor je.

PS: Zo'n lampje kost bij de blokker iets van 2 a 3 euro.
Jah... ik weet het, ik heb ze ook gezien, maar die draadjes zijn eigenlijk net iets te kort voor wat ik in gedachten had :'(
Wil eigenlijk toch wel iets grotere afstanden overbruggen dan die 20/30 cm van die ufo-gevallen van de blokker, majah... als het niet anders kan dan moet het maar.

Weet iemand anders misschien nog een winkeltje waar ik (goedkoop) van dat spul kan krijgen? Tips???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xavier
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Die lampen hebben 0,5mm vezels.
Das te klein!

Conrad heeft 1mm vezels
moet je ff zoeken op lichtgeleiders.

Ik heb 2 meter gekocht bij een inkoopactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

en wat kost dat dan ongeveer? Prijzen zijn per meters of niet???

En hoe moet ik die dan bestellen?
Aantal : 1???
of moet ik bij Aantal het aantal meters invullen?

als het inderdaad 1 euro per meter is dan vind ik dat wel meevallen, maar of die prijzen nou per meter zijn kan ik nergens vinden op die site. Er staat namelijk "per stuk" maar hoe lang is dan 1 stuk??? Wie kan mij helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtox
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-04 21:05
nee gaat niet lukken. Led licht is te zwak om door een glasvezel te sturen. Ik heb dit namelijk getest vorig jaar i.v.m. mijn profielwerkstuk. Alleen "normaal" licht is te zien door een glasvezel.
:? zou ik je onderzoek nog maar eens over doen :)
Ik heb meerdere experimenten uitgevoerd waarbij ik gewone rode leds gebruikt heb om via een 5 meter lange glasvezel kabel data te versturen. Als de kabel niet in de ontvanger zat kon je het licht gewoon uit de vezel zien "schijnen".

Alleen de juiste koppeling maken luistert nauw, maar voor visuele doeleinden zou het prima moeten werken.

Anything goes !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 56291

Op maandag 01 januari 2001 23:04 schreef Goblin het volgende:
waarom zou je die ledjes door willen trekken naar de voorkant van je case? ze staan toch altijd allemaal op "groen" als je comp in windows is.

+ glasvezelkabel geleidt volgens mij niet de "kleur" licht, maar alleen "licht", dus het is altijd wit.

ik kan het ook mis hebben, bij dat laatste hoor.... ik ben ook maar een mens ;)
pff nou dat slaat dus helemaal nergens op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

led is sterk genoeg hoor, denk maar eens aan een optical out!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 12052

In theorie zou al het licht wat je erin stopt ook weer eruit moeten komen. Maar wat hiero al gezegd is, is dat je het licht van je ledjes moet bundelen om het sterk genoeg te krijgen dat je aan de andere kant er nog iets van ziet. Maar op zich moet het gewoon gaan als je licht als golven ziet. dat botst gewoon tegen de raden van de glasvezelkabel en 'stuitert' zo de hele kabel door. Waren ook van gave formules voor geloof ik. (zie binas) sin i / sin r geloof ik, kweet niet meer precies, maar dat boeit ook niet echt.
Aan de andere kant zal je ook wel licht verliezen in de vorm van warmte als je het licht ziet als fotonenpakketjes, dus niet alles wat erin gaat komt er ook weer uit.
Conclusie: Licht is een vaag iets !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petzl
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-03-2023
ik wil mijn case verlichten dmv glasvezel , maar waar vind je dikke glasvezel geschikt hier voor ?

glasvezel geleid goed infrarood licht en niet UV licht
ppma (plexyglass) geleid wel goed UV en niet goed IR licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtomicShockwave
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:42

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

Op dinsdag 18 juni 2002 22:38 schreef Petzl het volgende:
ik wil mijn case verlichten dmv glasvezel , maar waar vind je dikke glasvezel geschikt hier voor ?

glasvezel geleid goed infrarood licht en niet UV licht
ppma (plexyglass) geleid wel goed UV en niet goed IR licht
vergeet niet dude, licht komt er aan de zijkant van een glasvezel niet uit, alleen aan het uiteinde. dus hele mooie verlichting ken je er niet mee maken.

topicstarter: dat met die glasvezel gaat heel goed werken, maar waarom niet gewoon de ledjes verlengen met koperdraad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petzl
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-03-2023
Op dinsdag 18 juni 2002 22:43 schreef AtomicShockwave het volgende:

[..]

vergeet niet dude, licht komt er aan de zijkant van een glasvezel niet uit, alleen aan het uiteinde. dus hele mooie verlichting ken je er niet mee maken.

topicstarter: dat met die glasvezel gaat heel goed werken, maar waarom niet gewoon de ledjes verlengen met koperdraad?
ik ga glasvezel gebruiken om mijn plexy koelblok te verlichten , en voor schone effecten kan je altijd een stukje plexy op uiteinde hangen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58228

Topicstarter , ipv verlengen met glasvezel , waarom monteer je niet de hele d-bracker in een 3,5" frontje (en heb je gelijk ook 2 usb poorten aan de voorkant).Heb ik ook gedaan , werkt prima.
Pagina: 1