[XP] Geen schijfkeuze/partitie keuze bij installeren*

Pagina: 1
Acties:

• YmX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-08-2022
Hoi,

mijn broertje heeft vandaag een nieuwe computer gekocht, zelf samen gesteld en bij Mycom inelkaar laten zetten, zonder het te laten installeren.

Nu heb ik een probleem :
Als ik de PC opstart met de windows XP SP2 cd erin doet ie het gewoon, maar als ik bij het gedeelte aankom dat ik op ENTER moet duwen om windows te instaleren of op C moet drukken voor een nieuwe partitie krijg ik een BSOD (Blauw scherm)!

Ook kan ik geen partitie kiezen met de pijltjes toetsen, omdat er GEEN staat :? |:(

In de bios ziet hij wel alle apparaten.

System Specs:

P5GD1
P4 540 3,2 Ghz
2 x 256 Corsair geheugen
LG DVD-Rom speler
Maxtor 160 GB HD
ASUS ATI AX 600XT 128 MB Kaart

Ik heb geprobeert om op het forum rondt te kijken maar niets gevonden, ook google kan mij niet verder helpen... Ik zou het zeer op prijs stellen als iemand mij een antwoord kan geven emt de oplossing!

Bij voorbaat dank,

Mike

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Welke BSOD code krijg je dan? :)

• YmX
elevator schreef op 06 november 2004 @ 17:31:
Welke BSOD code krijg je dan? :)
PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA

*** STOP: 0x00000050 (0xc20c2428, 0x00000000, 0xF84C29A8, 0x00000000)

*** setupdd.sys- Adress F84C29A8 base at F849B000, Datestamp 4110708f

[ Voor 5% gewijzigd door YmX op 06-11-2004 17:56 ]

• ericding
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14:20

ericding

Altijd de eerste.

Probeer eens memtest te draaien, heel vaak heeft deze fout te maken met brak geheugen. Je kunt ook proberen met 1 reepje geheugen te starten, misschien is 1 van de 2 kapot :|

• JoetjeF
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-11-2012

JoetjeF

Mo Chuisneoir

^^ Wat hij zegt. Zie ook hier: http://support.microsoft.com/?kbid=171003

• YmX
ericding schreef op 06 november 2004 @ 19:30:
Probeer eens memtest te draaien, heel vaak heeft deze fout te maken met brak geheugen. Je kunt ook proberen met 1 reepje geheugen te starten, misschien is 1 van de 2 kapot :|
Heb em op laten starten en installatie uit laten voeren met elk de reepjes apart, geen resultaat! :(

Hoe kan ik zo`n memtest laten draaien ? (zonder windows)

• makje
  • Laatst online: 23:13

makje

Professioneel prutser

meuktracker: Memtest86+ 1.27

Je hebt niet eens geprobeerd te zoeken....

9800x3d

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-04 21:54

charrel

Cortisol4life..

Is het een sata schijf of is het een "gewone" ide schijf.
Anders moet je even eerst de sata drivers installen.
Memtest moet je even branden als een .iso met bv alcohol of bv. de usb stick versie pakken en dan van usb af booten. Dan runt ie het vanzelf, daar heb je nooit windows voor nodig.

• YmX
Nej srry heb inderdaad niet gezocht naar een vergelijkbaar programma :X
Ik zal eens kijken of dit programma iets kan betekenen...

Heel erg bedankt al voor de reacties! hoop dat et snel verholpen is! ;) THNX

• YmX
Ben nu bezig met de memtest, 2 al passed... moet hele tijd monitor ompluggen, 2 computers 1 scherm :P !

Laat het resultaat zow weten!

edit:
Duurt iets langer dan verw8, nu 20 min bezig en net 4 passed... Ik laat het later op de avond nog weten, moet nu vertrekken ivm, verjaardag! :'(

Charrel :Heb al gezocht op ASUS site voor die sata drivers, maar nog niets kunnen vinden, misschien makkelijk als iemand mij dat linkje kan geven als hetniet teveel moeite is. Anders zoek ik zelf vana8 wel verder..

Nogmaals bedankt voor alles!

[ Voor 63% gewijzigd door YmX op 06-11-2004 20:23 ]

• ericding
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14:20

ericding

Altijd de eerste.

Memtest blijft eindeloos doortesten. Dus als je na een paar uur draaien geen fouten hebt gevonden, kan je er vanuit gaan dat je geheugen A) goed is of B) een defect heeft wat niet door Memtest opgespoord kan worden. (B is helaas ook een wel vaker voorkomend geval...)

[ Voor 3% gewijzigd door ericding op 06-11-2004 20:40 . Reden: smilie verwijderd ]

• makje
  • Laatst online: 23:13

makje

Professioneel prutser

www.asus.nl -> download -> motherboard -> socket 775 -> P5GD1 -> drivers -> IAAICH6R.zip

Echter als jij maar 1 sata schijf gebruikt (of wel meerdere schijven, maar geen RAID) dan hoef jij ook geen SATA RAID drivers te installeren. Wel kan het geen kwaad om eens een andere SATA poort te proberen, alhoewel SATA poort 1 de meest logische zou zijn voor je opstartschijf...

Tip: lees eens je manual door (Pagina 2-25 bijv.)

[ Voor 5% gewijzigd door makje op 06-11-2004 20:59 ]

9800x3d

• YmX
ericding schreef op 06 november 2004 @ 20:39:
Memtest blijft eindeloos doortesten. Dus als je na een paar uur draaien geen fouten hebt gevonden, kan je er vanuit gaan dat je geheugen A) goed is of B) een defect heeft wat niet door Memtest opgespoord kan worden. (B is helaas ook een wel vaker voorkomend geval...)
Dan kan ik nu na 2 uur en 10 minuten wel zeggen dat de mem of goed is, of niet goed is maar dat het proggie het niet kan vinden... Bedankt voor de tip, anders was ik morgenochtend nog bezig ;)

• YmX
makje schreef op 06 november 2004 @ 20:58:
www.asus.nl -> download -> motherboard -> socket 775 -> P5GD1 -> drivers -> IAAICH6R.zip

Echter als jij maar 1 sata schijf gebruikt (of wel meerdere schijven, maar geen RAID) dan hoef jij ook geen SATA RAID drivers te installeren. Wel kan het geen kwaad om eens een andere SATA poort te proberen, alhoewel SATA poort 1 de meest logische zou zijn voor je opstartschijf...

Tip: lees eens je manual door (Pagina 2-25 bijv.)
Manual gelezen, en driver gedownload en geprobeerd... Geen enkel effect :S, ben echt radeloos! wat kan ik nogmeer doen :S ? Iemand ?

• The_Savage
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-05-2021

The_Savage

wEiRd

even over dat s-ata... aangezien het een ASUS moederbord is (heb ik jammer genoeg ook). Windows setup herkent bij mij ook mijn hdd'tjes niet zonder goede Silicom drivers (Silicon Image SiI 3112 SATALink Controller).
Probleem is makkelijk op te lossen. gewoon even drivers downloaden (niet gevonden? gebruik google)

ik citeer uit readme van de driver:
1. Put your Windows NT/2000/XP CD into the CD-ROM/DVD drive, or the NT/2000
boot diskette #1 in the floppy drive if your system cannot boot from the
CD.

2. Press F6 for third party SCSI or driver installation at the beginning
of text mode installation. Press 's' when setup asks if you want to
specify an additional device, and insert the diskette labeled
'Silicon Image SiI 3112 SATALink Driver Installation Disk'.
Press 'Enter' and select
'Silicon Image SiI 3112 SATALink Serial ATA Controller'.

Voor dat probleem met BSOD heb ik ook ff geen oplossing parraat :S, denk toch ook dat het aan het geheugen ligt.

• YmX
The_Savage schreef op 06 november 2004 @ 22:57:
even over dat s-ata... aangezien het een ASUS moederbord is (heb ik jammer genoeg ook). Windows setup herkent bij mij ook mijn hdd'tjes niet zonder goede Silicom drivers (Silicon Image SiI 3112 SATALink Controller).
Probleem is makkelijk op te lossen. gewoon even drivers downloaden (niet gevonden? gebruik google)

ik citeer uit readme van de driver:
1. Put your Windows NT/2000/XP CD into the CD-ROM/DVD drive, or the NT/2000
boot diskette #1 in the floppy drive if your system cannot boot from the
CD.

2. Press F6 for third party SCSI or driver installation at the beginning
of text mode installation. Press 's' when setup asks if you want to
specify an additional device, and insert the diskette labeled
'Silicon Image SiI 3112 SATALink Driver Installation Disk'.
Press 'Enter' and select
'Silicon Image SiI 3112 SATALink Serial ATA Controller'.

Voor dat probleem met BSOD heb ik ook ff geen oplossing parraat :S, denk toch ook dat het aan het geheugen ligt.
Heb de drivers gedownload en op Diskette gezet, F6 geduwt maar tevergeefs, hij zag de diskette wel en ik kon ook de goede drivers selecteren MAAR de desbetreffende schijf kon ik nogsteeds niet selecteren bij de installatie van windows, er stond er dus nogsteeds geen in het lijstje met de te selecteren partities! :(

De link = http://12.24.47.40/displa...rchby=keywords&r=0.233227

[ Voor 8% gewijzigd door YmX op 07-11-2004 00:13 ]

Pagina: 1