Toon posts:

[Encryptie] files op CD decrypten vanuit apps *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Kent er iemand een tooltje om bestanden mee te encrypten die ik later direct vanuit een programma kan openen.

vb.
bestand blabla.doc (word document)
Encrypten
bestand encryptedblabla.doc.encry (encrypted word document)
Dan vanuit WORD
bestand openen (encryptedblabla.doc.encry)

Er zijn diverse tooltjes te vinden op internet maar ik heb er geen gevonden die dat kan.

De meesten encrypten een hele directory die je dan moet mappen etc.
Of ze encrypten wel per file, en als je een file dan dubbelklikt in Explorer dan opent hij ze met het juiste programma.

Maar direct vanuit het doelprogramma openen dan lukt het niet.

Weet iemand een tool want ik heb er al vele uitgeprobeerd.

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
draai je windows XP met NTFS partities? Dan kun je per file encrypten.

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat erom dat als ik het bestand vanuit word open dat hij dan gaat zoeken naar een keyfile (ofzo) en pas opent als deze geldig is.

De bestanden moeten ook encrypted op een cdrom komen en vanaf daar geopend kunnen worden (als key beschikbaar is op doelcomputer)

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Wat je eigenlijk wilt is dus:

Versleuteling van een MS Word bestand met een programma.
MS word moet zelf herkennen dat het een versleuteld bestand is.
Het decoderen moet gebeuren zonder dat er een programma (behalve MS) Word aan te pas komt.

Of mag je een plugin moeten installeren op de doelcomputer? Anders blijft niet veel anders dan de standaard MS-encryptie van Office over.

Zou Steganos protable safe in de buurt komen van wat je zoekt? Wat heb je zelf al gevonden en uitgesloten?

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

offtopic:
Topictitel afgemaakt, encrypten is het punt niet

Verder ben ik bang dat [rml]begintmeta in "[ Encryptie] files op CD decrypten vanuit..."[/rml] gelijk heeft; je stelt helaas geen realistische eisen.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)