Toon posts:

No boot Asus K8V-X

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem (no shit). Ik heb zo'n 2 weken terug een PC besteld bij gistron. Toen ik hem helemaal in elkaar had gezet drukte ik het powerknopje in maar hij deed helemaal, maar dan ook echt helemaal nix (naja iets minder nix, het lampje van het mobo ging wel branden).

Ik heb daarna alles gecheckt of alles wel goed vast zat en geen domme stekkertjes was vergeten, maar volgens mij en nog meer mensen zat alles er goed in. Ik naar gistron bellen de volgende dag, kreeg ik te horen dat ik een andere voeding moest proberen. Heb ik ook gedaan en er gebeurde nog steeds niets.

Dus natuurlijk stuurde ik mijn moederbord + cpu terug naar gistron en daar is hij getest. Nu heb ik hem gisteren weer teruggekregen met het bericht dat hij het daar wel gedaan heeft (lijkt mij sterk, maargoed) en dat het aan mijn voeding gelegen zou hebben omdat hij niet aan het aantal watt en ampere kwam (had geen specs van m'n voeding bij de klachtomschrijving gedaan). Kijk ik het na, blijkt me voeding met alle eisen overeen te komen.

Ik heb nu dus absoluut geen idee meer wat het probleem nou kan zijn. Heb dit forum al nagezocht, alle PCI/AGP kaarten er uitgehad, het had allemaal geen nut.

Specs:
* Asus K8V-X
* AMD Athlon64 3000+
* Zalman AlCu-7000B (moest daarvoor wel de ijzeren backplate eraf halen)
* 2x512MB Corsair Value RAM
* Saphire Radeon9800Pro (wel de 256bit)
* 360watt Chieftec voeding

Dus.. heeft iemand een idee wat dit kan zijn?

Verwijderd

ging het lampje op het moederbord pas branden als je op de power knop drukte ? dit moet normaal gezien branden zodra er netstroom is en de voeding aan staat. Misschien eens kijken bij de aansluitingen van de powerknop, resetknop etc op het moederbord.

Ben overigens wel geinteresseerd of je cool n quiet helemaal aan de praat krijgt, want ik heb ongeveer dezelfde specificaties. Maar das voor later :)

Verwijderd

je voeding kan dat trouwens gerust aan, ik heb bij volgende specs maar een 300 watt voeding en dat gaat goed:

athlon 64 3000+
asus k8v-x
2x256mb corsair
sapphire radeon 9800 pro

• Meester_J
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 05-08 20:59
als er echt helemaal niets gebeurt, en je lampje op je moederboard brandt, is dan niet gewoon je aan-uit schakelaar van je kast defect? probeer anders (heel voorzichtig) met een jumpertje, of schroevendraaiertje even contact te maken op het moederboard tussen de pinnetjes.....

• Nilco
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:55
Heb je ook die 4kante 4polige 12volt stekkertje ingeplugd? Stomme vraag misschien maar die wordt heel vaak vergeten.

Verwijderd

Topicstarter
Het lampje brandt gelijk zodra er stroom op 't ding staat.

En ja de powerknop is nog goed, heb het oude systeem er nog weer eens ingezet en daar werkte hij gewoon, ook geprobeerd de resetswitch erop te zetten, maar dat haalde nix uit.

Ook de 12 volts stekker zit er gewoon in.

Dus jullie mogen nog even verder brainstormen ;) Ik heb iemand erbij gehaald die eerder een amd64 systeem in elkaar had gezet, laten kijken of ik niet iets heel stoms vergeten was, maar hij zag ook niet wat er verkeerd aan was.

O btw, dit hele systeem werkte eerst wel met een MSI MS-6380E mobo en een AMD XP2000+ met 512MB OEM RAM

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2004 22:38 ]

• Nilco
Die backplate van Zalman die je erop hebt gedaan. Is die van metaal of van hardkunststof?

• jaapbrandhof
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01-08 09:54
Probeer eens zonder geheugen te booten ofzo.

Intel P4 3.0 800MHz, 1024DDR PC3200(Twinmos), 160GB Maxtor S-ATA 150MB, Chieftec midi bleu, 360 Watt voeding.

Verwijderd

Werkte hij wel met de originele backplate/OEM koeler er op? Ook voor anderen:

Eerst testen met OEM koeler e.d., voordat je je garantie verspeelt met mods.

• Nilco
Ik weet namelijk van een kennis dat er ook stalen/ijzeren backplates bij die zalman7000 coolers zitten. Je moet dan een (bijgeleverd) kartonnetje tussen moederbord en backplate doen om kortsluiting tegen te gaan.

Verwijderd

Topicstarter
@jaapbrandhof: gedaan, had geen effect
@CABAL: had geen oem koeler er bij zitten, geen boxversie gekocht. Heb de backplate er met beleid afgehaald (dat bleek wel toen ik hem terugstuurde, met natuurlijk de orginele backplate er weer op gedrukt en gistron hem getest had en hij 't daar wel deed, volgens hun)
@MEGATRON: Plastic backplate zat erbij. Dus dat kan 't probleem haast niet zijn.

• Nilco
Heb je er al aan gedacht dat je cpu gewoon kapot is. Als gistron je moederbord getest heeft en die zeggen dat moederbord gewoon werkt (lijkt me heel stug dat ze daar over gaan liegen) denk ik toch dat je richting kapotte cpu moet kijken. Kan je je cpu niet bij iemand testen?

[ Voor 3% gewijzigd door Nilco op 07-11-2004 00:49 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ehm nee, ken niemand in de buurt die zo'n amd64 heeft

edit: maar dan zou ie toch iig heel even IETS moeten doen? als in bijv dat de PSU fan ff gaat draaien oid?

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2004 00:51 ]

• Nilco
Als de fan van je voeding (PSU) niet gaat draaien lijkt het er op dat de 12v van je voeding verrot is. Die fan zit in je voeding op de 12v lijn aangesloten.

Verwijderd

Topicstarter
Ja daar dacht ik eerst ook aan, maar heb er al een andere voeding op geprobeerd (AOpen 300watt) en daar deed de PC het net zo hard niet.

• Nilco
Dan denk ik dat je cpu verrot is. Die iemand die je erbij gehaald heb (die al eens een amd64 systeem in elkaar gezet heeft) kan hij je cpu niet testen?

Verwijderd

Topicstarter
Neej hij heeft zelf geen amd64 das 't probleem een beetje. Hij (me neef) heeft 't een keer voor anders gedaan zei ie. Naja 't zal wel, ik bel maandag denk ik gistron nog maar ff of zij het moederbord in combinatie met deze cpu hebben getest.

edit: zoja, dan haal ik toch maar es ff ergens een cheapass koelertje en zet de orginele backplate er weer op, just in case

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2004 01:25 ]

• Brede P
  • Laatst online: 08-01 14:43
Gistron zal de boel vast niet hebben getest voor ze het naar je opstuurden. Stuur je mainboard en processor eens die kant op, en vraag of ze het voor je kunnen testen (als zowel CPU als mainboard daar wegkomen, zou dit je niets mogen kosten, en is je CPU inderdaad defect, wordt hij ook meteen vervangen).

• Nilco
Je kan die backplate er afhalen en dan zonder backplate opstarten terwijl je die zalman7000 cooler met de hand op je cpu hou.

Verwijderd

Topicstarter
BredeP, beetje lezen aub ;) stond al dat ik de mobo + cpu terug gestuurd had

ik zal btw wel ff die startpost ff beetje indelen, beetje een zooitje zo :p

mja megatron, ik doe morgen die oude backplate er wel ff op en leg de case wel plat en zet de cooler dan gewoon op de cpu (zit toch plaatje voor die amd64 cores dus dan moet wel goed gaan lijkt me.

• Nilco
Die amd64 zijn toch beveiligd tegen overheating. Ze schakelen zichzelf uit. En je core wordt inderdaad beschermd door die heatspreader.

Verwijderd

Topicstarter
Nou dat heeft (helaas) niet geholpen. met de orginele backplate nog steeds geen enkele activiteit.

• Nilco
Ga er dan maar vanuit dat je cpu verrot is. Stuur deze dan terug of nog beter ga even langs bij de zaak waar je em gekocht hebt. Kan je gelijk meekijken met testen.

Verwijderd

Topicstarter
mja gistron is hier wel een eindje uit de buurt, dus zal em terug moeten sturen, maarja, 't moet dan maar :/

• Nilco
Ben erg benieuwd wat resultaat wordt. Laat even weten hoe het afloopt.

• Strikie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-08 15:55

Strikie

Athletics

Als je met een schroevedraaier kortsluiting maakt op je resetswitch gebeurd er dan ook niets?

::: All Terrain Boys ::: Cube LTD race

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu een waarschijnlijk een adres gevonden waar ik de CPU + mobo ff kan testen. M'n vader heeft een collega die een klein computerzaakje heeft. Hij vraagt morgen even of ik ze daar kan testen morgen.

Zal zo even testen Green, maar denk niet dat 't werkt, maarja, you'll never know :)
Edit: neej, het werkt idd niet, maargoed, gewoon alle ideeën proberen die er te vinden zijn, tot nu toe werkte nog niets ;) helaas :'(

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2004 16:34 ]

Verwijderd

Ik heb hetzelfde probleem nu al twee keer meegemaakt. Ook de persoon die de pc van me gekocht heeft zegt dat de pc niet opstart als de voeding eraf is geweest.

Mijn oplossing die twee keer werkte. Voedings kabel lostrekken. Voeding opstarten dmv groen en zwart te verbinden. Voeding uitzetten dmv verbinding tussen groen en zwart los te halen. Voedings stekker terug op moederbord pluggen.

Opstarten.

Er is weldegelijk een probleem met dit moederbord en koud opstarten.

Als iemand een oplossing weet die minder moeilijk is. Graag !

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Is de voeding wel geaard?
Zie verder ook Hangen en Opstartproblemen troubleshooter » Voeding » Problemen bij koude start :)

[ Voor 67% gewijzigd door BalusC op 10-11-2004 10:22 ]

Verwijderd

Topicstarter
* Problemen bij 'koude start'? Mogelijke oorzaken/oplossingen:
* Gare/ontoereikende voeding.
* Niet-geaarde voeding.
* VCore iets verhogen.
* AthlonXP: spannings-bruggen verbinden, zodat de CPU direct met een verhoogde VCore opstart.
* AthlonXP/Pentium4: 4pins ATX 12V stekkertje gebruiken
* Mocht dat allemaal op niks uitlopen, dan is veelal het mobo gewoonweg gaar.
* Neh, hij doet 't nu, dus waarom op die andere niet? :P
* De voeding is geaard
* VCore veranderen kom ik niet eens aan toe aangezien er helemaal niets opstart
* wat..?
* zit erin :p
* volgens gistron dus niet :o

En Pete, misschien ben ik dom (prolly ;)) maar dat snap ik niet helemaal :? :o
EDIT: ho wacht, ik heb de faq nog maar eens doorgelezen en toen zag ik opeens een plaatje :p dit bedoel je?
Moet ik dan de 12v stekker ook uit 't mobo halen dan, offeh, niet? :P

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 10-11-2004 14:18 ]

Verwijderd

Dat was het idd.

ik ga morgen eens een andere voeding bestellen. Ik blijf het vreemd vinden. Ik heb een mail gestuurd naar Asus. Als ik wat meer weet post ik het wel.

Verwijderd

Heb je je cmos al eens geprobeerd te clearen?
Toen ik mijn nieuwe bak had bleek mijn voeding te weinig vermogen te leveren. Nieuwe voeding gehaald waarna het geheel dus nog niet werkte. Bleek uiteindelijk het cmos geheugen corrupt te zijn doordat het de eerste keer niet volledig beschreven was.

Verwijderd

Topicstarter
Ja zo'n verhaal hoorde ik ook al van iemand uit m'n klas dus had 't al geprobeerd, maar had vrij weinig effect
Pagina: 1