Com poort muis als extra muis

Pagina: 1
Acties:
  • 200 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Multensor
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20-02 09:45
Ik heb nu een ps2 muis en een com poort muis aan mijn computer hangen (voor settlers2 splitscreen) alleen is het probleem nu dat hij de comp-poort muis niet detecteerd. De ps2 muis doet het verder wel goed, maar de com-port muis reageerd gewoon helemaal niet. Heeft dit mer drivers te maken oid? ik heb namelijk geen enkel idee wat ik moet doen.

erhmm.

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-02 12:54

Mentalist

[avdD]

Staat de compoort in je BIOS aan? Staat de muis in apparaatbeheer (er vanuitgaande dat je Windows draait ;))? Gebruik je een seriële poort van je moederbord of op een los isa/pci kaartje? Wat voor muis? Werkt de muis in Windows ook niet? Staat de serieële poort wel in apparaatbeheer? En waarom geen USB muis erbij :?

Meer informatie is toch wel handig ;)

en een titelfixje.."x-tra" :? 8)7

[ Voor 7% gewijzigd door Mentalist op 06-11-2004 16:26 ]

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Verwijderd

W3ird_N3rd schreef op 06 november 2004 @ 16:24:
Staat de compoort in je BIOS aan? Staat de muis in apparaatbeheer (er vanuitgaande dat je Windows draait ;))? Gebruik je een seriële poort van je moederbord of op een los isa/pci kaartje? Wat voor muis? Werkt de muis in Windows ook niet? Staat de serieële poort wel in apparaatbeheer? En waarom geen USB muis erbij :?

Op een van die vragen kan ik alvast antwoorden, die van de USB-muis.

Hij wil er Settlers 2 mee gaan spelen, en toen dat spel uitkwam was USB nog verre toekomst, dus ondersteunt het (DOS)spel dat ook niet :)

• cjdijk
  • Laatst online: 08-02 12:51

cjdijk

Hans favoriete radiostation

Moet goed werken, heb ik hier ook.
Een Logitech PS/2 muis en een Microsoft seriele muis, samen op 1 pc.
Eentje (PS/2) ligt bij mijn pc monitor, die andere (serieel) ligt bij mijn tv.
Toen ik hem voor het eerst aansloot, werd hij trouwens direct herkend.

P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB

• Multensor
W3ird_N3rd schreef op 06 november 2004 @ 16:24:

en een titelfixje.."x-tra" :? 8)7
Mjah het probleem is dus dat als je usb gebruikt dat je dan allebei in hetzelfde scherm zit :) en das niet de bedoeling. Hey is een Qware (idd wtf:P) usb muis met een usb->ps2 plug en daar weer een ps2->com plug op. In windows werkt de muis ook niet (wel als ik gewoon in usb poort stop zonder de pluggen) . De com poort staat wel in apparaatbeheer dus lijkt me sterk dattie in bios is uitgeschakeld. Ik gebruik gewoon mijn moederboard com-poort. En nee de muis staat niet in mijn apparaatbeheer, alleen mijn ps2 muis staat daar.

zo dit waren alle antwoorden wle denk ik :)
ohww en thnx voor topic fix ik zag het zelf ook al maja kan topic niet changen :)

erhmm.

• cjdijk
  • Laatst online: 08-02 12:51

cjdijk

Hans favoriete radiostation

Multensor schreef op 06 november 2004 @ 16:33:
[...]

Mjah het probleem is dus dat als je usb gebruikt dat je dan allebei in hetzelfde scherm zit :) en das niet de bedoeling. Hey is een Qware (idd wtf:P) usb muis met een usb->ps2 plug en daar weer een ps2->com plug op. In windows werkt de muis ook niet (wel als ik gewoon in usb poort stop zonder de pluggen) . De com poort staat wel in apparaatbeheer dus lijkt me sterk dattie in bios is uitgeschakeld. Ik gebruik gewoon mijn moederboard com-poort. En nee de muis staat niet in mijn apparaatbeheer, alleen mijn ps2 muis staat daar.

zo dit waren alle antwoorden wle denk ik :)
ohww en thnx voor topic fix ik zag het zelf ook al maja kan topic niet changen :)
Ah daar zit het probleem.
Een verloopje van PS/2 naar serieel werkt vrijwel nooit.
Ik spreek uit ervaring.
Alleen indien die betreffende muis verkocht is inclusief zo'n verloop plugje,
dan werkt het wel goed.
Het blijkt dat zo'n muis eigenlijk 2 verschillende talen kan spreken.

Trouwens, in mijn geval (seriele muis en PS/2 muis),
kan je met beide muizen dezelfde "muis op je scherm" bewegen.
Je krijgt dus geen 2 muizen die onafhankelijk van elkaar werken.
Als je de ene naar links schuift en die andere tegelijk naar rechts,
gebeurt er helemaal niets met de muis op je computer :P

[ Voor 14% gewijzigd door cjdijk op 06-11-2004 16:51 ]

P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB

• Mentalist
  • Laatst online: 23-02 12:54

Mentalist

[avdD]

Ik kan het je niet uit ervaring zeggen, maar ik heb een redelijk vermoeden dat het probleem 'm zit in die 2(!) converters van USB > PS/2 > serieël (goede kans dat je USB muis geen seriële compoort "snapt"). Kan je nergens (tijdelijk?) een serieël muisje vandaan halen om te testen?

[ Voor 28% gewijzigd door Mentalist op 06-11-2004 16:49 ]

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• Multensor
momenteel geen seriele muis daarom ziter ook zon plugje aan :) maar dat zal het probleem wezen?

erhmm.

• Skaah
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Meestal zijn die plugjes specifiek voor een bepaalde muis, die, wanneer 'ie zo'n plugje opmerkt, in seriële modus gaat werken.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:39

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Heb zelf ook dit soort dingen geprobeerd, de kans dat überhaupt een PS/2 -> serieel converter werkt is al zeer laag, de kans dat het met ook nog een USB -> PS/2 ertussen gaat werken neigt naar nul.

Paar factoren:
- rauwe snelheid. USB>PS/2>RS232C
- protocol. Meeste PS/2 dingen van tegenwoordig werken met het Intellimouse protocol die niet backward compatible is met de oudere Logitech, Mouse Systems en MS seriele protocollen
- pinout. gezien het allemaal seriele devices zijn is dit het minst problematisch, toch zie je dat het fysiek misgaat bij sommige adapters

Conclusie: scoor ergens in een kringloopwinkel een seriele muis :P

Oslik blyat! Oslik!

• Multensor
Ok ik heb nu ergens een mooie microsoft com port muis van een vriend vandaan gehaald en nu detecteerd windows hem wel. Hij staat dus ook in apparaatbeheer, maar als ik nu settlers 2 opstart dan heb ik nog steeds het probleem dat ik met allebi de muizen hetzelfde 'split-screen' bestuur :(. Iemand hier oplossing voor?

erhmm.

• Skaah
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Dat hoort toch zo? Of ondersteunt Setlers twee cursors?
Pagina: 1