Het is vandaag bij ons nationale formulier aanpasdag en ik zit met een probleem.
Ik heb een stuk of 25 tekst velden en deze moeten, indien niet ingevuld, worden gevuld met de tekst "N.V.T.". Aangezien ik veel met ASP/PHP programmeer denk ik dat het in VBA ongeveer hetzelfde werkt... niet dus
Het is Office 2003 / Word 2003 met VBA. Ik heb een userform met daarop een stuk of 25 textbox's. Dit is de code:
Wat ik dus probeer is gewoon dmv een string variabele (die te koppelen aan een control en) daar een value te halen uit een textbox.
Is het nog te volgen wat ik aan het doen ben? Ik snap het bijna niet meer
Maar hij loopt dus vast op het punt dat ik probeer te kijken of de value in de textbox gelijk is aan ""...
Ik snap wel waarom ... maar weet niet hoe ik het op moet lossen ...
Ik heb een stuk of 25 tekst velden en deze moeten, indien niet ingevuld, worden gevuld met de tekst "N.V.T.". Aangezien ik veel met ASP/PHP programmeer denk ik dat het in VBA ongeveer hetzelfde werkt... niet dus
Het is Office 2003 / Word 2003 met VBA. Ik heb een userform met daarop een stuk of 25 textbox's. Dit is de code:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
| 'Array maken van de namen van de textbox-en
StrFlds = "txtresultaat2|TXTResultaat3|TXTResultaat4|TXTResultaat5|TXTResultaat6"
'Nu ff dat in een array zetten
ArrFlds = Split(StrFlds, "|")
'Een loop zodat ie alles af gaat
For X = 0 To (UBound(ArrFlds) - 1)
'En hier gaat het fout :(... ArrFlds(X).Text mag dus niet...
If ArrFlds(X).Text = "" Then
'Het wordt in het document ingevoegd op bookmark's...
Selection.GoTo What:=wdGoToBookmark, Name:=ArrFlds(X)
Selection.InsertAfter "N.V.T."
End If
Next |
Wat ik dus probeer is gewoon dmv een string variabele (die te koppelen aan een control en) daar een value te halen uit een textbox.
Is het nog te volgen wat ik aan het doen ben? Ik snap het bijna niet meer
Maar hij loopt dus vast op het punt dat ik probeer te kijken of de value in de textbox gelijk is aan ""...
Ik snap wel waarom ... maar weet niet hoe ik het op moet lossen ...