Toon posts:

[Mini iPod] USB2 overdracht met laptop traag?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi.,

Ik heb sinds vandaag een iPod Mini. Nu heb ik een ASUS M6800N laptop waar 4x usb 2.0 op zit, 1 mini firewire aansluiting, en een hdd met 5200 RPM (40 gb).

Nu is het probleem dat alle usb 2.0 dingen traag gaan. Het uploaden van 66 liedjes naar mijn, via usb 2.0 verbonden, iPod mini gaat gewoon echt langzaam. Wel 10 of 15 minuten. Dit moet toch sneller kunnen?

Vriend van me die zegt dat het bij hem een liedje per seconde (ongeveer) is.

Kan ik nu mijn hoop gaan vestigen op die mini-firewire aansluiting en dus een firewire6 -> firewire4 stekker kopen?

Of weet iemand hoe ik dit USB 2.0 probleem oplos?

Alvast hartstikke bedankt!

• Marco
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15-02 16:03
Ik ga er voor het gemak even van uit de je XP gebruikt, maar heb je SP1 wel geinstalleerd?
Bij mij gaat het namelijk ook ongeveer met 1 nummer per seconde.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb Windows XP SP2 maar bij SP1 was het ook al.

Dus ik hoef ook geen hoop te vestigen op Firewire? dan zal het wel aan mijn 5200 RPM schijfje liggen :'(

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
misschien zijn het de USB drivers, dat was bij mij laatst het geval

• Marco
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15-02 16:03
Je kan het inderdaad nog proberen met een verloopje op de firewire-aansluiting, maar je kan je ipod dan niet opladen.

• Suaver
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-11-2025

Suaver

jokecoat

Op die van mij gaat het echt niet 1 liedje per seconde, ik denk meer in de richting van 3 sec. Niet dat ik hier om lig te huilen, maar ik dacht dat het niet sneller ging :o

You, me, us, together, me, us, you, we, us, you, me... DONE.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het nu dus opgelost via Firewire.. Usb2 was dus inderdaad het probleem...

• The Evil Brain
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 01-01 10:54
Ik heb dit ook gehad met een Asus moederbord, dit ligt waarschijnlijk niet aan je iPod, maar meer aan de drivers van je USB-aansluiting. Dus even op zoek op de Asus-site naar nieuwere drivers, of, als er net zoals bij mij een VIA-chipset op zit, ook daar even kijken naar nieuwere USB-2.0-drivers. :)
Pagina: 1