[xp] bevriest bij opstarten

Pagina: 1
Acties:

• gunnar
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-06-2025
Mijn vrouw heeft gisteren de pc uitgezet. Winamp liep vast en ze heeft de powerknop ingedrukt gehouden en de pc uitgezet.

Bij opnieuw opstarten blijft het "bewegende"" opstartbalkje even bewegen en bevriest dan.

Ik kan wel opstarten in veilige modus. Ik heb het systeem herstelt naar een eerder moment(onder ADMIN) Weer hetzelfde probleem. Windows XP zit net een maand op deze pc geinstalleerd op een schoon , geformatteerde nieuwe schijf.

De videokaart geeft ook geen problemen: 64 mb gforce van nvidea. Het is een 1.8 P4, 256 Rimm op een TH7II MSI mobo.

Hulp wordt zeer op prijs gesteld. Ze heeft haar pc dit weekeinde nodig voor een werkstuk.

• martinx76
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 29-02-2024
Al gescand met een virusscanner?

Tuurlijk: waar een wil is, is een weg. Maar op de mijne zijn altijd wegwerkzaamheden.

• gunnar
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-06-2025
Ook dat.

Verwijderd

ook als je tijdens (als de pc dan bevriest) op [contol] [alt] [delete] drukt? dit wilde bij mij wel eens helpen als de Windows niet meer verder wilde gaan met laden

• Egg
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10-01 15:24

Egg

In der Schweiz jah!

een dergelijke freeze komt over het algemeen doordat je fastwrites instelling verkeerd staat. Al zou dat wel vreemd zijn, omdat hij het altijd zo heeft gedaan kennelijk. Probeer in de bios de functie fastwrites es naar de andere functie om te zetten (on/off :9 )

MSI GX660R for the win!

• BARO
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18-11-2025
Als het vandaag onverhoopt toch niet gaat lukken, kun je altijd nog van alle bestanden een backup maken (in veilige modus). Daarna even Windows XP opnieuw installeren en je hebt weer een heerlijk schoon systeem.

• martinx76
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 29-02-2024
Gezien het feit dat hij wel opstart in veilige modus denk ik dat er een probleem met een driver is. Maar dan zou er toch iets verandert moeten zijn bij de laatste normaal draaiende sessie. Of er is iets beschadigd bij het vastlopen/resetten.
Je kunt XP er opnieuw overheen installeren, mogelijk dat dat de boel herstelt. Dan hoef je ook niet te zoeken naar iets dat kapot is.
Werkt dat niet dan kan het liggen aan iets van de hardware dat niet goed functioneert en een conflict geeft, maar daar kan ik zo even geen antwoord op geven. Iemand anders?

----edit---
net te laat met de suggestie van de nieuwe installatie :'( , maar die backup is daarbij wel een goede aanvulling :P

[ Voor 11% gewijzigd door martinx76 op 06-11-2004 15:38 ]

Tuurlijk: waar een wil is, is een weg. Maar op de mijne zijn altijd wegwerkzaamheden.

Verwijderd

Ik heb dat ook wel een aantal keer gehad en op een gegeven moment heb ik de videodrivers (nvidia detonator) geuninstalled en daarna startte hij weer gewoon op. Ik weet niet 100% zeker of het daar ook werkelijk aan lag, maar het werkt bij mij nog steeds
Pagina: 1