master/slave omdraaien?

Pagina: 1
Acties:

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:38
Ik heb 2 hardeschijven, namelijk een nieuwe maxtor 60gb 7,2k 2mb ATA133 (windows schijf) en een oude Seagate 20,4gb 5,4k 512kb ATA66 (mn download schijf)

Ik zag toevallig dat mijn Seagate als Primaire staat en mn Maxtor als Slave, zou ik dit moeten omwisselen om performance-improvement te krijgen? Of maakt het niet zoveel uit. Ze zijn wel beide aangesloten op dezelfde IDE-Kabel, op mn andere heb ik alleen mn dvd-burner.

Mzzl

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Als je echt de beste performance wil, zet je die Maxtor (snelste) als Master en gooi je daar o.a. je Windows op.

Maar zolang Windows op die Maxtor staat en de Maxtor slave is, is er op zich niet veel aan de hand hoor :) En bench anders maar ff met HD Tach of ATTO ofzo :)

[ Voor 42% gewijzigd door roelio op 06-11-2004 15:23 ]

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• Dikke Foaf
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08-03 23:59
Bij een gelijktijdige aanspreking op eenzelfde ide-kanaal krijgt de master voorrang op de slave.
Kopieeren van master -> slave op dezelfde controller gaat dus trager dan master -> master, beide op een ander ide kanaal.

Bij 2 schijven en een brander zou je dus beter opteren om
IDE1: master: schijf1
IDE1: slave:
IDE2: master: burner
IDE2: slave: schijf2

Staat allemaal in de faq die je hier vind.

HD Tach is niet betrouwbaar kwa resultaten, gebruik ATTO

[ Voor 8% gewijzigd door Dikke Foaf op 06-11-2004 15:47 ]