[SUSE9.1] Hoe kan ik shell-only activeren.

Pagina: 1
Acties:

• iznogood
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Probleem is als volgt:
Ik heb onder vmware SUSE 9.1 geinstalleerd
Ik kan nu alleen inloggen onder X
Nu is het niet mogelijk meer om X te verlaten om VMWare Tools te installeren

Is er een manier om X te verlaten en alleen in de shell te werken. Verder zijn tips welkom om VMWare Tools te installeren.

Heb de hele wereld al afgesearched, maar kan geen probleemomschrijving vinden voor mijn eigen situatie.

Just as Good

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

Probeer eens als root in een console "telinit 3" uit te voeren. Volgens mij is runlevel 3 onder SuSE ook multiuser zonder X. Ben er niet zeker van tho.

[ Voor 10% gewijzigd door m-m op 06-11-2004 15:14 ]

• iznogood
  • Niet online
m-m schreef op 06 november 2004 @ 15:14:
Probeer eens als root in een console "telinit 3" uit te voeren. Volgens mij is runlevel 3 onder SuSE ook multiuser zonder X. Ben er niet zeker van tho.
Ok, nu kom ik wel in een soort van shell. Ik neem aan dat ik straks zonder een ander commando in te geven gewoon startx kan gebruiken om weer terug te keren in X?

Just as Good

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

Je kan dan in de console, want zo heet dat, gewoon weer als root 'telinit 5' doen. Dan start als het goed is je grafische omgeving weer op :)

Bekijk voor de grap hierover ook eens /etc/inittab en de manpage van o.a. telinit

• iznogood
  • Niet online
m-m schreef op 06 november 2004 @ 15:20:
Je kan dan in de console, want zo heet dat, gewoon weer als root 'telinit 5' doen. Dan start als het goed is je grafische omgeving weer op :)

Bekijk voor de grap hierover ook eens /etc/inittab en de manpage van o.a. telinit
Cool, werkt! :) Kan nu met een hogere res werken :)
Ben redelijk nieuw met linux.... maar ik kom er wel... thanks a lot!

Just as Good