Computer doet niets meer alleen fans draaien....

Pagina: 1
Acties:

• Axelreno
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-12-2025
Vorige week tijdens een spelletje warcraft 3 begaf mijn computer het opeens -> zwart scherm.

Sindsdien beginnen alleen de fans (cpu fan en voeding fan) te draaien als ik mijn computer aan zet. Verder geen piepjes of signaal naar beeldscherm. CD-rom en harddisk beginnen ook niet te draaien.
Andere processor al geprobeerd maar zelfde resultaat. Computer helemaal uit elkaar gehad en schoongemaakt en weer in elkaar maar ook geen resultaat.

Is nu mijn moederbord kapot of kan het ook nog aan iets anders liggen ?
Hoe kom ik erachter of het zeker mijn moederbord is wat kapot is aangezien ik dan alleen een nieuw moederbord moet kopen.

Specs:
Moederbord: MSI K7T Pro
CPu: athlon 800 (duron 1300 zat erin toen hij kapot ging)
2 x 128 MB geheugen
2 harddisks

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:13

Reptile209

- gers -

Zonder piepjes zou ik zeggen:
* Zit je luidspreker aangesloten? :X
* Probeer eens een andere voeding, misschien krijgt je mobo geen/onvoldoende prik
* Mobo stuk

Zo scherp als een voetbal!

• Frigolamptje
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-06 08:34
Bios reset?

• brute51
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-08-2025
Hee een K7T pro.. die van mn neef heeft al 2 cpu's gesloopt.

Iig, op dat moederboord zitten 4 ledjes net boven de onboard geluidskaart aansluiting geloof ik. Als je nou is verteld wat voor kleur die zijn... als er 1 rood is (en dat zal wel) dan is het al fout. Alle 4 rood is kapotte proc. Op de site van MSI kan je trouwens het boekje van dit moederboord in pdf vinden, met daarin alle kleurcodes vinden en wat ze betekenen. De locatie van die diagnostische ledjes staat er ook in. Succes!

[ Voor 11% gewijzigd door brute51 op 06-11-2004 15:06 ]

Ik heb echt een hele goeie PC.

• Axelreno
Alle vier ledjes zijn rood.
Heb al een andere processor geprobeerd.
Die geeft ook 4 rode ledjes.

• Axelreno
Ik heb de bios van het moederbord al meerdere malen gereset.
Na een reset 1 groen ledje.
Dan weer aan en uit en alle 4 ledjes rood.

• Axelreno
Ik heb even verder gelezen en gezien dat er vaak een probleem is met de condensators.
De condensators zien er op mijn moederbord nog geen uit.
Kan ook een zwarte plekken (iets doorgebrand) of zoiets ontdekken.

• brute51
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-08-2025
Axelreno schreef op 06 november 2004 @ 16:05:
Ik heb even verder gelezen en gezien dat er vaak een probleem is met de condensators.
De condensators zien er op mijn moederbord nog geen uit.
Kan ook een zwarte plekken (iets doorgebrand) of zoiets ontdekken.
Bedoel je dat je geen zwarte plekken kunt vinden en dat de condensators er verder goed uit zien? :)

Probeer is of de boel wel wil werken met zo min mogelijk hardware aangesloten. Dus geen hdd, geen videokaart of andere kaartjes en 1 geheugen dimmetje (liefst uit een andere computer zodat je weet dat dat geheugen wel 100% ok is). Processor er dus wel op laten (met koeler). Als je nu nog alleen maar 4 rooie ledjes krijgt kan je er redelijk zeker van zijn dat je proc kapot is. Tenzij deze het in een ander moederboord het wel doet, dan is je moederboord kapot.
Mocht je nu wel minder dan 4 rooie ledjes krijgen dan kan je de computer langzaam weer in elkaar zetten. Het is wel aan te raden om na elk component even te testen of het nu nog steeds goed (of eigenlijk minder slecht) werkt.

Mocht het trouwens opeens weer werken dan raad ik je aan om in de bios de vcore zo laag mogelijk te zetten (tenzij je wil overclocken maar ik neem aan van niet). Dit omdat zoals ik al eerder zei dat mobo 2 procs heeft gesloopt. Misschien helpt een lagere vcore de proc langer heel te houden. Het scheelt iig warmte en energie.
Als je merkt dat je pc opeens wel erg instabiel is dan kun je kijken of dit te verhelpen is door de vcore 1 stapje per keer hoger te zetten.

[ Voor 19% gewijzigd door brute51 op 06-11-2004 19:17 ]

Ik heb echt een hele goeie PC.

• Gullie007
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Okee... dit heb ik ook gehad, uiteindelijk bleek dat een langzame voorbode van de dood van m'n moederbord (condensatoren knapten toen wel, met een flinke plof ook).

Constant maar resetten werkte in 't begin, later was zo'n ATX reset nodig (voeding uit, aanknop paar keer indrukken zodat 't ontladen wordt en daarna de voeding weer aan). Soms moet je 't ook 10 keer achter elkaar doen, maar uit-ein-de-lijk heeft 'ie 't bij mij een jaar lang op die manier nog uitgehouden.
Wat me ook een keer heeft geholpen was de processor eruit, computer aanzetten, compu weer uit, processor terug en dan weer aan. Slaat nergens op, maar 't werkte toen wel. Maar goed, je hebt al een keer de processor vervangen, dus ik geef geen garanties ;)

Je kan 't allemaal proberen, maar uiteindelijk ben ik maar overgestapt op een nieuwe computer, was hoog tijd toen condensatoren knapten... Bovendien was 'ie nou niet de nieuwste meer, maar op zich voldeed 'ie nog wel.. Afijn, ik wens je sterkte!

System Specs Desktop | System Specs Laptop

• Strikie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-08 15:55

Strikie

Athletics

[quote]Gullie007 schreef op 06 november 2004 @ 19:22:

Wat me ook een keer heeft geholpen was de processor eruit, computer aanzetten, compu weer uit, processor terug en dan weer aan. Slaat nergens op, maar 't werkte toen wel. Maar goed, je hebt al een keer de processor vervangen, dus ik geef geen garanties ;)

Dit is idd de de oplossing, vaak werkt de computer dan weer een aantal weken :P

Zie ook dit topic voor de lange termijn oplossing...

[rml][ MSI K7T266 Pro] geen leven[/rml]

[ Voor 13% gewijzigd door Strikie op 06-11-2004 19:30 ]

::: All Terrain Boys ::: Cube LTD race

Verwijderd

4 rode ledjes whehe dan ben je we de L*L ... betekent dat er iets met je voeding of je CPU is.... meestal is je CPU gewoon dood... en ik heb et ewl vaker gehoord dat een MSI K7T bord proccies mold ;) Asus is een mooie keus

scheeld je weer een aantal cpu's aanschaffen

• Gullie007
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op 06 november 2004 @ 22:44:
4 rode ledjes whehe dan ben je we de L*L ... betekent dat er iets met je voeding of je CPU is.... meestal is je CPU gewoon dood... en ik heb et ewl vaker gehoord dat een MSI K7T bord proccies mold ;) Asus is een mooie keus

scheeld je weer een aantal cpu's aanschaffen
Nee hoor, dit hoeft helemaal niet zo te zijn, dit is een beetje te kort door de bocht.
Zoals door mij én door anderen aangegeven zijn de foutmeldingen zoals die door de LEDs worden gegeven niet betrouwbaar genoeg om vast te stellen dat het door de CPU komt, en al helemaal niet door de voeding. 't Geeft eerder aan dat het moederbord niet in orde is..

[ Voor 2% gewijzigd door Gullie007 op 06-11-2004 23:14 . Reden: lullige typo ]

System Specs Desktop | System Specs Laptop

• Strikie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-08 15:55

Strikie

Athletics

Gullie007 schreef op 06 november 2004 @ 23:09:
[...]

Nee hoor, dit hoeft helemaal niet zo te zijn, dit is een beetje te kort door de bocht.
Zoals door mij én door anderen aangegeven zijn de foutmeldingen zoals die door de LEDs worden gegeven niet betrouwbaar genoeg om vast te stellen dat het door de CPU komt, en al helemaal niet door de voeding. 't Geeft eerder aan dat het moederbord niet in orde is..
idd het ligt aan het moederbord en zeker niet aan de processor.

::: All Terrain Boys ::: Cube LTD race

Verwijderd

die was ik helemaal vergeten ... :D
Pagina: 1