[ASP] Kan tabel niet vinden, maar toch is hij er

Pagina: 1
Acties:
  • 138 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• semicon
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-08-2025
>:) Ik kan het probleem gewoon echt niet zien, ik heb hem ingekort tot zijn korste vorm en ik heb nu het volgende wat al niet werkt.

code:
1
2
3
4
5
Set Rs = Con.Execute("SELECT * FROM art")
Do Until Rs.eof
    Print "<option value=""" & Rs("ssgArtsgId") & """>" & Rs("artsgOmsch") & "</option>"
    Rs.Movenext
Loop

Ik krijg de melding

code:
1
2
3
De Microsoft Jet-database-engine kan de invoertabel of -query subgroep niet vinden. Zorg ervoor dat deze bestaat en dat de naam correct is gespeld.

Line 76 - wat die regel met Set Rs = con.execute is...

Wat weet ik zeker:.
edit: - de velden ssgArtsgId, artsgOmsch bestaan en de tabel art ook

- hiervoor wordt niets geopend op de database, ik connect egwoon naar een acces db

- Het naar mijn idee enige verschil met andere scriptjes is: dat de mappath anders staat, want dit scriptje staat niet in de root ./ maar in ./admin
code:
1
2
3
4
5
in de Root
Normaal: Server.MapPath("./data/db/producten.mdb")

In de map /admin
In dit script: Server.MapPath(".././data/db/producten.mdb")

- Als hij in de root map staat en de server.mappath is normaal dat het wel werkt.

- dat het haast wel aan de mappath liggen, maar waarom werken andere paginas wel.

Ik heb gezocht, onder andere op de nette foutmelding code (Microsoft JET Database Engine error '80040e37'), die mij niks opleverd, please help me out!

[ Voor 10% gewijzigd door semicon op 06-11-2004 14:57 ]

• bramseltje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-04 12:01
Waarom is je pad
code:
1
.././data/enz...
als je pad ./admin is?

Dan moet je pad toch
code:
1
./admin/data/enz...
zijn?
Of heb je dat maar schrijf je hier anders op? Probeer het anders een het met volledige pad:
code:
1
server.mappath("evt_iets_ervoor/admin/data/db/producten.mdb")

• semicon
eh nou het zit zo

root bevat
map: [ admin ] met daarin bestand: [ test.asp ]
map: [ data ] met daarin de database

verder in de root
bestand: [ test.asp ] die werkt

hij staat dus niet in

./admin/data/db/
maar
./data/db

het test bestand zit in /admin dus als je een map ertug wil ../ is een terug (toch?)
dus
.././admin/data/db/

[ Voor 35% gewijzigd door semicon op 06-11-2004 15:03 ]

• bramseltje
als de database in /data staat en de file in /admin dan is je pad volgens mij zoiets:
code:
1
server.MapPath("/data/db/producten.mdb")

Niet alle server staan die ../ toe namelijk. Maar het is volgens mij zowieso verstandig om gewoon het volledige pad te gebruiken, dan heb je bij het verplaatsten van je asp bestand geen problemen.

bijvoorbeeld:
ASP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
'pad
Dim DatabasePath
    DatabasePath = /data/db/"
    'Het volledige pad dus, ten opzichte van de root

'bestand
Dim DatabaseFile
    DatabaseFile = "producten.mdb"

Dim adoCon
    Set adoCon = Server.CreateObject("ADODB.Connection")

Dim strCon
    strCon = "Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0; Data Source=" & Server.MapPath(DatabasePath & DatabaseFile)

adoCon.Open strCon

[ Voor 16% gewijzigd door bramseltje op 06-11-2004 15:34 . Reden: nu wel het goede pad... ]

• semicon
maar dan heb je nog het zelfde toch?
edit: heb het getest, maar die mannier werkt ook niet

als ik dus ../ gebruik of gewoon helemaal niets... maakt niet uit..

Het wordt nog leuker, als ik de mappath print, dan geeft hij de goede plek aan!!

waar de database ook echt staat.

[ Voor 12% gewijzigd door semicon op 06-11-2004 15:43 ]

• Gert
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 05-12-2025
Wat doet die ./ in het pad?

• semicon
was maar een probeersel eigenlijk, maar zonder of met, allemaal doen ze het niet. Echt een vaag probleem, want het pad is echt goed, als je een mappath print op het beeld krijg je het daadwerkelijke pad terug. en die klopt.

• bramseltje
zou het dan niet kunnen dat je gewoon de tabelnaam verkeerd hebt? :S
of misschien de bestandsnaam? Want het ligt duidelijk niet aan het pad...

• semicon
Ik was al bang dat je dit zou zeggen, ik snap namelijk al helemaal niet wat het anders kan zijn... ik heb bestandsnaam exact zo, heb de tabel naam zo, in een andere map werkt het... ik vat het gewoon niet, misschien is het iets kleins dat ik later pas tegenkom, dit is mijn hele bron nu, voor het geval iemand het nog wil/kan oplossen.

http://www.dewitcomputers.nl/admin/add.asp.txt

• semicon
* kickje :)

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Misschien kijk ik ergens gigantisch overheen maar hij geeft toch in de foutmelding weer dat de tabel subgroep niet kan worden gevonden? Je hebt het in je query over de tabel art

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

Verwijderd

code:
1
2
3
4
5
6
BeginMenuItem()
s.oRs Rs, "SELECT DISTINCT ssgArtsgId, artsgOmsch FROM subgroep"
 Do Until Rs.eof
                    Print "<option value=""" & Rs("ssgArtsgId") & """>" & Rs("artsgOmsch") & "</option>"
                    Rs.Movenext
                Loop

Er staat daar subgroep ipv art

Edit:
ZOals P_de_B dus ook al zegt...... :S ff niet helemaal doorgelzen

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2004 12:34 . Reden: doorgelezen in topic ]

• semicon
Ja ik heb de SQL daar veranderd, dus art = subgroep nu. Omdat die subgroep de zelfde velden bevat, met alleen die subgroepen, dus niet 400 artikelen met een distinct maar alleen de sub-subgroepen

Maar ik vindt het nog steeds maar raar, ik geloof dat ik zon probleem eerder heb gehad en ook toen niet opgelost, ik weet dus niet eens of het mogelijk is, maar snapt niet waarom niet, het is 1 map terug, en een map verder, een database, een sql. en klaar . :(

Verwijderd

semicon schreef op 08 november 2004 @ 16:51:
Maar ik vindt het nog steeds maar raar, ik geloof dat ik zon probleem eerder heb gehad en ook toen niet opgelost, ik weet dus niet eens of het mogelijk is, maar snapt niet waarom niet, het is 1 map terug, en een map verder, een database, een sql. en klaar . :(
kan je wel een andere tabel uit die database lezen?
en misschien is subgroep wel een gereserveerd woord?

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
semicon schreef op 08 november 2004 @ 16:51:
Ja ik heb de SQL daar veranderd, dus art = subgroep nu. Omdat die subgroep de zelfde velden bevat, met alleen die subgroepen, dus niet 400 artikelen met een distinct maar alleen de sub-subgroepen

Dan krijg je dus nu een andere foutmelding. Post die aub hier, samen met een linkje naar de bijgewerkte code.

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

• semicon
code:
1
2
3
Microsoft JET Database Engine  error '80040e37'

De Microsoft Jet-database-engine kan de invoertabel of -query subgroep niet vinden. Zorg ervoor dat deze bestaat en dat de naam correct is gespeld.

De zelfde link, http://www.dewitcomputers.nl/admin/add.asp.txt

:)

• j_du_pee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-09-2024

j_du_pee

du pain, du vin, du pee

Volgens mij bestaat de betreffende tabel gewoon echt niet hoor... controleer het eens stap voor stap... Maak je niet ongemerkt connectie met een andere database? Vul ipv die mappath db-pad string eens het harde pad naar je database in voor de zekerheid ;)

* j_du_pee is zo ooit dagen kwijtgeraakt omdat hij op een kopie van een database aan het kijken was

kaart != map && bottel != fles
Wacht op antwoord

Verwijderd

ik vind dit een beetje vreemd:

code:
1
s.oCon2

is dat een alias ofzo van open connectie 2? Staat daar de connectiestring wel goed? want bovenin zet je ConStr op een andere waarde. Wordt die wel overgenomen?

• semicon
ja dat ik het rare, als ik die 2e connectie gebruik dan werkt het wel, het enige verschil es het mappath, ik werk met deze site met 2 databases daarom s.oCon2 en s.oCon, die s. is gewoon een new libary class met standaard dingen.

Ik moet ergens overheen kijken, ik loop het nu echt helemaal na en zet de mappath hard erin?? :o Als ik de mappath print, dan geeft hij wel de hardde path aan, de goede.

• semicon
OMFG!!

dat ik daaroverheen kijk, vroeger had in nooit andere tabellen nodig en had ik een snelle fix bovenaan gemaakt, vandaaar die ConStr, maar ondertussen heb ik 2 db connecties nodig.. dus die constr is overbodig, maar wekrte wel! AArgh... probleem volgens mij gewoon opgelost.. :D

Verwijderd

semicon schreef op 09 november 2004 @ 10:03:
is gewoon een new libary class met standaard dingen.
kan je niet even een propertie erbij hangen die de connectiestring teruggeeft? dan weet je zeker dat die goed staat

• semicon
yea gefix, hij klopt zeker nu, toch manny thanks van iederen :)

Die errorcode had dus toch gelijk :P
Pagina: 1