SVG niet scalable?

Pagina: 1
Acties:

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:13

voodooless

Sound is no voodoo!

Topicstarter
Ik wil een mooi SVG plaatje als achtergrond gebruiken voor mijn verse install (gnome 2.8 blabla ... check sig ...), aangezien mijn theme ook uit svg icons e.d bestaat :)

Ik vond de achtergrond van het HAPPY GNOME gdm theme wel mooi, lekker simpel, strak en onopvallend. maar als je dat ding in nautilus background instelt, dan is dat maar zo'n klein plaatje (635x479). Zet je dan fill screen of scaled aan, dan gaat ie echter echt uitrekken en filteren, i.p.v het plaatje d.m.v vectoren op te rekken :( Daar heb ik dus weinig aan... gdm schijnt het echter wel goed te doen.

Ik ben dus opzoek naar een tooltje om het SVG bestand zo aan te passen dat het echt 1600x1200 pixels gaat worden (voor zover je bij vector plaatjes van pixels kunt spreken). Ik heb al geprobeert het met de hand aan te passen, maar zonder echt succes.

Tooltje heb ik ook nog niet kunnen vinden. De meeste tools zijn vieuwers, en geen editors 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door voodooless op 06-11-2004 14:39 ]

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

sodipodi?

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Topicstarter
Ik heb al wat anders gevonden: inkscape :) Maar sodipodi doet het ook redelijk idd. Toch bedankt. Nu nog ff uitzoeken hoe ik op pixels kan scalen, maar daar kom ik wel uit :)

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:16
Hmm, file dan ook meteen maar even een bug tegen nautilus die SVG naar bitmap convert en het ding dan als achtergrond instelt, nautilus zou dat ding gewoon moeten schalen met SVG ipv zn geconverteerde bitmap oprekken. IMHO moet dit voor gnome 2.10 opgelost worden.

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Topicstarter
_JGC_ schreef op 06 november 2004 @ 15:02:
Hmm, file dan ook meteen maar even een bug tegen nautilus die SVG naar bitmap convert en het ding dan als achtergrond instelt, nautilus zou dat ding gewoon moeten schalen met SVG ipv zn geconverteerde bitmap oprekken. IMHO moet dit voor gnome 2.10 opgelost worden.
Zou je zeggen ja, maar het is al zo sinds gnome 2.4 ofzo...