Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Hi all!

Heb een vreemd probleempje:
Mijn ipaq 3870 doet het perfect, batterij is geen propleem. Alleen plotsklaps laadt hij niet meer op. Niet in de auto, niet via de cradle. Nu heb ik nog 25% power left wat ik moet gaan gebruiken voor een laatste backup maar liever heb ik dat ie weer oplaadt. Iemand hetzelfde overkomen en overwonnen? Iemand ideas? Hints. tips, truuks? Alles op 'm weer volledig in de lucht te rijgen is meer dan welkom.
iig heel erg veel dank!

• JorisBos
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-11 21:31
ik zou als ik jou was iig een back up maken, waarschijnlijk is het geen software probleem, dus verder kan je hem voor weinig dingen nuttig gebruiken.

• Marco
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 27-11 07:00
Hoe lang heb je 'em aan de voeding gehangen?
Bij mij duurt het soms wel een uur voordat er daadwerkelijk wordt opgeladen.

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Dank voor jullie berichten. Backup is gemaakt en nu is ie 'dood'. Spanning er de hele nacht op gehad, nix opladen

• dominic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-11 20:08

dominic

will code for food

Dit lijkt me geen onnodige topic kick:

Ik zit nu exact met hetzelfde probleem, een IPaq 3870 die niet meer op wil laden..

@TS: Ben je uit het probleem gekomen, doet hij het nu weer en zo ja, wat heb je gedaan?

@de rest: Wat zou ik nog meer kunnen proberen? Van binnen ziet de IPaq er goed uit, geen doorgebrandde (zwartgeblakerde) onderdelen te zien oid..

Download my music on SoundCloud

• El_Frigo
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-11 18:31
In ieder geval heb je minimaal 2 opties:
- lader (en/of snoeren) defect
- batterij defect
- contact tussen bovengenoemde niet in orde

Kan je hoewel de accu niet laadt de iPAQ wel gebruiken aan de lader?
Geeft de lader ueberhaupt wel stroom? > Probeer het eens met een andere lader, mogelijk is de lader overleden.

Verder kan de batterij "op" zijn, pas dan wel op dat hij niet gaat lekken. Het laden van een kapotte accu kan lekkage veroorzaken.
Probeer eens een accu van een vergelijkbare iPAQ van een kennis/vriend etc.

Asus P4PE, Intel Pentium IV 2.66 Ghz., Corsair DDR 512MB PC3200, ATI Radeon 9700Pro 128Mb, Hauppauge WinTV PVR 350, Creative Soundblaster Live!, Tekram 390U3W, Plextor PX-40TSi, PX-W1210TS

Verwijderd

Ik heb hetzelfde probleem gehad. Het laadcircuit op het moederbord schijnt een gevoelig punt te zijn. Ik heb hem laten maken bij Ipaqparts in Etten-Leur. Kost 49 euro en je krijgt 12mnd garantie op de reparatie.

• Eleshar
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23-09 10:45

Eleshar

Nil Satis Nisi Optimum

als hij met adater ook niet aangaat , dan is meestal de zekering defect... ff doormeten en vervangen (is wel smd dus niet met de soldeerbout uit de garage aan gaan liggen bakken ;) )

Verwijderd

Klopt inderdaad, als het laadcircuit defect is , dan moet de ipaq wel aangaan via de adapter ...
Indien de zekering defcet is , zal de ipaq niets meer doen....
Eleshar schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 13:28:
als hij met adater ook niet aangaat , dan is meestal de zekering defect... ff doormeten en vervangen (is wel smd dus niet met de soldeerbout uit de garage aan gaan liggen bakken ;) )

• cOOlrUnnINgs
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:52
Collega heeft ook laadproblemen gehad met een iPaq.
Oplossing voor hem was:

een backup maken van het systeem.
Systeem een harde reset (terug naar fabrieksinstellingen) geven.
Systeem opladen (volledig).
backup terugzetten.

Collega weer blij, want systeem laadt nu weer normaal op.
Pagina: 1