Toon posts:

Blauw scherm met volgende codes:

Pagina: 1
Acties:
  • 28 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Wie kan mij helpen, mijn pc slaat constant vast en tot overmaat van ramp is mn monitor gisteren (op mn verjaardag nog wel :( ) ook nog dood gegaan, soms krijg ik een blauw scherm, ik heb de codes opgeschreven:

1e keer:

0x0000000A (0XFF147028, 0X00000002, 0X00000001, 0X804DC6CC)

en een paar maal later deze nog:

0X0000008E (0x80000003, 0x804E96A8, 0XEDDA6BEC, 0X00000000)

specs:
Jetway mobo,
AMD XP1500+
640 DDR
Hercules AIW 9800SE
Creative LIVE! Platinum

Ik hoop dat iemand van jullie me verder kan helpen, want ik kan zelf niet zoeken doordat hij na een paar minuten alweer vast slaat.
Ik kijk zo nu en dan wel even, iig alvast bedankt!

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-08 02:46

SmartDoDo

Woeptiedoe

Kijk eens in de Windows XP en 2000 BSOD guide wat de foutcodes betekenen. Wat heb je verder al opgezocht?

• Sharkys
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20-05 23:50
(Recentelijk nieuwe drivers geinstalleerd? Daar kan het aan liggen.)

Kijk eens naar fans, draaien die nog. Controleer condensators op je moederbord.

Daarna> controleer geheugen> met CT ramtest.

Alles okee? Installeer windows opnieuw. Blijven de problemen, dan moet je toch gaan kijken naar meer mogelijke defecten aan je hardware.

[ Voor 63% gewijzigd door Sharkys op 06-11-2004 14:03 . Reden: niet compleet genoeg ]

Verwijderd

Topicstarter
oke, ik had dus mn radeon ge-soft-mod, maar heb dat nu weer teruggedraaid, catalyst drivers erop; probleem bleef. Dus mn volgende stap is om mn geheugen te testen denk ik. Met welk programma kan ik dit het beste doen? CTramtest, of zijn er nog anderen? Daarna installeer ik windows maar opnieuw denk ik.
Overigens: als de pc eenmaal een tijdje aan is (zonder vast te lopen) dan blijft hij ook wel aan, tenzei ik een spel ga spelen.

Verwijderd

memtest 86+ :)

http://www.memtest86.com/

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2004 12:22 ]

• Takkie
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 31-07 15:12
Verwijderd schreef op 07 november 2004 @ 12:15:
oke, ik had dus mn radeon ge-soft-mod, maar heb dat nu weer teruggedraaid, catalyst drivers erop; probleem bleef. Dus mn volgende stap is om mn geheugen te testen denk ik. Met welk programma kan ik dit het beste doen? CTramtest, of zijn er nog anderen? Daarna installeer ik windows maar opnieuw denk ik.
Overigens: als de pc eenmaal een tijdje aan is (zonder vast te lopen) dan blijft hij ook wel aan, tenzei ik een spel ga spelen.
Als ik dit zo lees lijkt het me toch een driver issue :S Probeer eens een oudere driver. en dan steeds een versie hoger. Als je drivers gaat verwijderen, weez er dan zeker van dat je het goed heb gedaan. Niet zomaar er een over heen zetten!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Dit is niet de manier om een "Help, mijn PC doet het niet!" topic te starten ;) Hier op GoT wordt van je verwacht dat je over inzet, inzicht en researchvermogen beschikt en dat zie ik hier helaas niet terug. Zoals in het forumgedrag gedeelte van de [faq]registratievoorwaarden[/] staat uitgelegd, dien je o.a. de FAQ en het Beleid van het probleem-gerelateerde subforum te doornemen, naast de Search, Google en de eventuele handleidingen. Dit staat allemaal ook beknopt samengevat in de belangrijke "Let op" gedeelte bovenaan in de [url=/insert_topic/7][New Topic][/] van dit subforum.

Uit de startpost van het PMG Beleid blijkt dus dat je de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter had moeten doornemen inzake Hangen en Opstartproblemen B) Daarin staat weer de suggestie om de door SmartDoDo gelinkte BSOD guide te doornemen wanneer je last hebt van blauwe schermen. Ook had je eenvoudigweg de eerste code uit de foutmelding door Google kunnen heenjagen: [google=0x0000000A] en [google=0x0000008E]. Informatie en oplossingen te over.

Wanneer je dit in de toekomst allemaal zelf kan, dan ben je pas een waardige Tweaker cq GoT-bezoeker ;)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.