Toon posts:

[FC2] User policy's en raid vraag

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ey!

Sorry dat ik jullie zo blijf lastig vallen met newbie's vragen, maar ik kom er na een aantal dagen zoeken toch nog steeds niet uit... :+

Ik heb een fedora2 fileserver, met samba erop... Daaromheen hangen 3 wintel clients. Nu moet ik iedere keer als ik met een wintel client op de samba server wil het wachtwoord invullen voor 'client', een unix-useraccount op de server met alle rechten voor de shares die ik wil gaan gebruiken. Maar het irritante is dat ie ze niet onthoudt. Mijn clients heten client1, client2 en client3, in mijn smbusers file staan deze verwezen naar de unix_name 'client'. Maar dan nog moet ik iedere keer het wachtwoord voor client invullen... hoe los ik dit op? (hij zegt namelijk dat de oorspronkelijke username + password niet klopt. Moet ik dan Administrator invullen bij smbusers in /etc/samba? Ofzoiets, hij doet t namelijk nie :O )

En als ik probeer om useraccounts aan te maken indezelfde groep met de echte client namen, kan ik niet eens inloggen als gebruiker client1... vaag... wie kan mij helpen.

En owhja, ik heb nu een 160 gb hdd in gebruik op de server, daar wil ik mijn oude 60gb hdd's bij zetten in software raid... dus alle 3 de disk mounten onder /Bestanden hoe kan ik dit doen, zonder linux opnieuw te installeren? :7 :Y)

thanks! :P

Verwijderd

Topicstarter
Ok... jullie raken geirriteerd van mijn vragen he? Weten jullie misschien een beter forum voor mij, een linux-newbe...

• lordgandalf
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-02 15:00
je hd`s is gewoon een kwestie van erin hangen en dan mounten
voor je samba probleem heb ik geen oplossing maar mischien staat er wat in de manual van samba zelf of in de man page

Steam: Profile / Socialclub: Profile / Uplay: minedwarf / Origin: lordgandalf3

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07:12
Dat met die wachtwoorden lijkt me eerder een irritant geval van windows die met domain credentials op je server probeert in te loggen en vervolgens er niet in mag. Sommige versies van windows zijn erg irritant in het onthouden van passwords voor shares.
En owhja, ik heb nu een 160 gb hdd in gebruik op de server, daar wil ik mijn oude 60gb hdd's bij zetten in software raid... dus alle 3 de disk mounten onder /Bestanden hoe kan ik dit doen, zonder linux opnieuw te installeren?
Mja, hoe bedoel je dit? Wat is je huidige config, en wat heb je in je gedachten?
Ok... jullie raken geirriteerd van mijn vragen he? Weten jullie misschien een beter forum voor mij, een linux-newbe...
Niet van je vragen, maar de manier van vragen. Je geeft ontzettend weinig informatie en geeft eigenlijk niet aan wat je precies wilt. Hoe moeten wij hier dan binnen 8 uren een duidelijk antwoord op kunnen geven (je mag ons ook wat meer tijd geven natuurlijk ;))

Verwijderd

Topicstarter
_JGC_ schreef op 06 november 2004 @ 21:34:
Dat met die wachtwoorden lijkt me eerder een irritant geval van windows die met domain credentials op je server probeert in te loggen en vervolgens er niet in mag. Sommige versies van windows zijn erg irritant in het onthouden van passwords voor shares.

[...]

Mja, hoe bedoel je dit? Wat is je huidige config, en wat heb je in je gedachten?

[...]

Niet van je vragen, maar de manier van vragen. Je geeft ontzettend weinig informatie en geeft eigenlijk niet aan wat je precies wilt. Hoe moeten wij hier dan binnen 8 uren een duidelijk antwoord op kunnen geven (je mag ons ook wat meer tijd geven natuurlijk ;))
ok, sorry, ik dacht dat ik genoeg info had gegeven... hier volgt mijn config:

smb.conf:
[global]
log file = /var/log/samba/%m.log
netbios name = Server
smb passwd file = /etc/samba/smbpasswd
server string = Server
socket options = TCP_NODELAY SO_RCVBUF=8192 SO_SNDBUF=8192
workgroup = MIJNWERKGROEP
os level = 20
hosts allow = 192.168.1. 127.0.0.1
security = user