eej, net stukkie gelezen over de cpu inburnen. Zeggen dat je hem standaard moet klokken en verder voltage even heel wat omhoog kijlen. Ze zeggen zo hoog mogelijk, maar is dat niet beetje link? zijn der geen max verhogen van voltage of hoe zit dat?
Verwijderd
wat voor proc heb je ?
als je een duron/tb hebt gewoon op 1,85 zetten en de temp in de gaten houden je moet proberen om hem rond de 60 graden te laten BAKKEN =))
Als je temp te laag is kun je een koetje aanzetten of je fan van je koelblok afhalen/stilzetten...
Suc6
als je een duron/tb hebt gewoon op 1,85 zetten en de temp in de gaten houden je moet proberen om hem rond de 60 graden te laten BAKKEN =))
Als je temp te laag is kun je een koetje aanzetten of je fan van je koelblok afhalen/stilzetten...
Suc6
Verwijderd
Je moet voltage nooit heel hoog zetten. Ik zou hem 15% hoger zetten. Op 2.3 volt of zo. Maar alleen als je goeie koeling hebt. Kijk wat het hoogste voltage is waarbij je systeem niet te warm is door te hoge temp.
hehe
net voltage op 1,85 gezet.
multipier standaard
alle fans uit
CPU temp loopt langzaam op
Nu maar hopen dat ie niet boven de 60 komt
net voltage op 1,85 gezet.
multipier standaard
alle fans uit
CPU temp loopt langzaam op
Nu maar hopen dat ie niet boven de 60 komt
edit:
tactiek iets gewijzigd; zonder fan laten lopen totdat de temp de 60 berijkt. Dan ff de CPU fan laten draaien op 5 Volt, en wanneer de temp. onder 45 komt -->fan weer uit.
Vraagje: hoe lang duurt inbranden???
tactiek iets gewijzigd; zonder fan laten lopen totdat de temp de 60 berijkt. Dan ff de CPU fan laten draaien op 5 Volt, en wanneer de temp. onder 45 komt -->fan weer uit.
Vraagje: hoe lang duurt inbranden???
Uhh...ik zie het nut niet ervan,
of krijg je er een kick van?
Ja!! Ik kom er helemaal op klaarOp dinsdag 02 januari 2001 00:43 schreef WarPuppy het volgende:
ff serieus...het schijnt te helpen, dus ik probeer dat maar eens uit. Over een week ofsow kom ik met de resultaten.
Inburnen van een processor kan zin hebben.
Vaak helpt het je processor met overclocken stabieler te krijgen op een lager voltage.
En een lager voltage wil je wel omdat dan de boel niet zo warm wordt.
Of je echt de boel daarna hoger kan klokken is niet helemaal waar maar zoals altijd hebben sommige mensen die ervaring wel
Vaak helpt het je processor met overclocken stabieler te krijgen op een lager voltage.
En een lager voltage wil je wel omdat dan de boel niet zo warm wordt.
Of je echt de boel daarna hoger kan klokken is niet helemaal waar maar zoals altijd hebben sommige mensen die ervaring wel
Je processor kan dan vast een beetje wennen aan alles wat hem te wachten staat. Sommigen zeggen dat het niet werkt, anderen zweren erbij. Het enige wat ik kan zeggen is dat ik keurig 3 weken lang mijn duron600 standaard heb gelaten met max. voltage en de koe.
En dat ie nu volledig stabiel op 1000 mhz draait en het feit dat ie de 1050 niet houdt puur een kwestie van een slechte koeling is. Want Windoos start gewoon op maar na een minuut of 5 word ie te warm en draait ie in de soep.....
Of mijn Duron zo ver gaat omdat ik hem heb ingebrand weet ik niet .... maar het kan geen kwaad het WEL te doen...
En dat ie nu volledig stabiel op 1000 mhz draait en het feit dat ie de 1050 niet houdt puur een kwestie van een slechte koeling is. Want Windoos start gewoon op maar na een minuut of 5 word ie te warm en draait ie in de soep.....
Of mijn Duron zo ver gaat omdat ik hem heb ingebrand weet ik niet .... maar het kan geen kwaad het WEL te doen...
Geen inspiratie
waarom? check www.acidhardware.com/articles/burnin/burnin.shtml voor een "how to"
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
waar dit verhaal vandaan komt weet ik niet maar 1 ding is zeker het is absolute onzin.
het enige risico wat er is dat ie vroegtijdig
de pijp aan maarten geeft het is heel simpel
hoe warmer een halfgeleider is hoe korter zn levensduur en zn prestatie dus met dit zgn burnen zal je eerder het tegenovergestelde bereiken,net als een auto waar je het water uit de radiateur laat lopen en er vervolgens
een paar 100 km mee gaat rijden lekker slim.
hoe warmer een halfgeleider is hoe korter zn levensduur en zn prestatie dus met dit zgn burnen zal je eerder het tegenovergestelde bereiken,net als een auto waar je het water uit de radiateur laat lopen en er vervolgens
Het gaat er bij het inburnen juist om dat je een soort van ingebouwde beveiliging "open" burnt.Op dinsdag 02 januari 2001 08:45 schreef monterey het volgende:
waar dit verhaal vandaan komt weet ik niet maar 1 ding is zeker het is absolute onzin.
FF anders gezegdt: dus door telkens heel hard over een verkeersdrempel te rijden deze wegbranden, waardoor je in het vervolg sneller door die woonwijk kunt crossen
Ik weet het niet hoor.....er wordt net gedaan of er ergens een stukkie materiaal zit dat weggesmolten moet worden....beetje vaag, maar als sommige mensen dat leuk vinden om te doen, dan moeten ze dat lekker zelf weten!
Er zijn ook mensen die beweren dat ze na veelvuldig harde muziek te luisteren, hieraan "wennen" en hardere muziek "aankunnen". Het enige wat die lui doen is de trilhaartjes in hun slakkenhuis (oor) aan het slopen wat een doofheid tot gevolg heeft!!
Er zijn ook mensen die beweren dat ze na veelvuldig harde muziek te luisteren, hieraan "wennen" en hardere muziek "aankunnen". Het enige wat die lui doen is de trilhaartjes in hun slakkenhuis (oor) aan het slopen wat een doofheid tot gevolg heeft!!
reserveringshouder Tesla Model 3
Ben ik ff blij dat m`n CPU geen trilhaartjes heeftOp dinsdag 02 januari 2001 10:43 schreef Cheese_man het volgende:
Het enige wat die lui doen is de trilhaartjes in hun slakkenhuis (oor) aan het slopen wat een doofheid tot gevolg heeft!!
Maar ff serieus: de theorie is dat je de "leidingen" waar de bitjes etc. doorlopen wijder kunt maken. Door er dus een (te) grote stroom doorheen te laten lopen.
Als je wilt weten of het nu echt uitmaakt open je toch een topic voor mensen die hun proc. bijv. meer dan 20% hebben overklokt. Of die hem hebben ingebrand om dat te berijken of niet.
Geen inspiratie
Verwijderd
De cpu's van tegenwoordig hebben sporen van .18 micron. Dat is als het goed is 18 atoompjes naast elkaar, wilden jullie dan een half atoompje erafschrapen ofzo? Volgens mij is dit echt grote onzin en het valt nooit te bewijzen omdat geen 1 cpu gelijk is.
Verwijderd
Ik wil graag wat meer theorie hierover horen, want ik snap bijv. niet hoe je door hogere stroom een leidingkje breder kan maken.
Dat heet magic.... ookwel bekent als onzin bij sommige mensen.
Verwijderd
Ook mijn mening is dat Burn-In absolute onzin is. Het verhogen van het voltage c.q. temperatuur verkort alleen de levensduur.
Het is heus niet zo dat de paden waar de bitjes door stromen opgerekt worden ofzo
Waarom denk je dat sterk gekoelde processors veel verder overklokt kunnen worden?
Is er hier 1 iemand die een logische verklaring kan geven waarom het zinvol zou zijn. En dan niet in termen van crossen door een woonwijk enzo.
Het is heus niet zo dat de paden waar de bitjes door stromen opgerekt worden ofzo
Waarom denk je dat sterk gekoelde processors veel verder overklokt kunnen worden?
Is er hier 1 iemand die een logische verklaring kan geven waarom het zinvol zou zijn. En dan niet in termen van crossen door een woonwijk enzo.
dat inburnen helpt echt wel hoor!
mijn celly 400 wou nooit hoger als 550, maar erna toch wel ff op 585!! JEAH!
en mijn celly 566 draait nu op 944, op 2,1 volt, duurde ook wel 2 weken voordat ie daar op wou!
mijn celly 400 wou nooit hoger als 550, maar erna toch wel ff op 585!! JEAH!
en mijn celly 566 draait nu op 944, op 2,1 volt, duurde ook wel 2 weken voordat ie daar op wou!
Het is mij niet duidelijk of inbranden echt helpt, evenmin dat het slecht zou kunnen zijn.
Wat ik wel zeker weet is dat mechanica zich altijd moet "zetten" voordat het soepel gaat draaien. Nu is een cpu natuurlijk niet echt mechanica, maar imho moet het zich toch ook een vorm van "zetten" / "inlopen" of hoe je het noemen wilt... "burn in" mischien wel?
Wat ik wel zeker weet is dat mechanica zich altijd moet "zetten" voordat het soepel gaat draaien. Nu is een cpu natuurlijk niet echt mechanica, maar imho moet het zich toch ook een vorm van "zetten" / "inlopen" of hoe je het noemen wilt... "burn in" mischien wel?
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
Ik zou het niet weten... gevoelsmatig heb ik zeer weinig vertrouwen in dat inburnen.... Hoewel ik wel moet zeggen dat m'n systeem wel steeds stabieler is gaan lopen. Ik heb de boel dan niet lekker laten burnen, maar gewoon de spanning op 1,85 volt gekrikt... en dus lekker lang laten draaien. De temperatuur is daarbij zo'n 56 graden celcius geworden. Na een weektje of 2 draaien op 1,85 Volt met 850 MHz draait hij eindelijk stabiel op 900 MHz.... terwijl ik hem eerst alleen stabiel kreeg op 850 MHz...
Geloven doe ik het dus nog niet echt, hoewel hier toch wel een beetje bewijs lijkt te staan onder m'n bureau....
Geloven doe ik het dus nog niet echt, hoewel hier toch wel een beetje bewijs lijkt te staan onder m'n bureau....
Tjah lekker inburnen, gewoon je fan eraf halen. Ik heb zelf me mobo gemod met weerstandje, heb nu 2.12volt op me KT7-Raid met Tbird 900. Heb em een hele tijd laten draaien tot dat ie 100 graden was geworden. Dit kon die CPU makkelijk aan dus vrees niet al te snel dat je je cpu zomaar molt. Ik maakte uiteraard wel gebruik van Artic Silver + Alpha6035.
Hij draait nu op 1119Mhz en kan 65graden worden voordat ie vast loopt.
Zitten nu 2x 80mm fans op me Alpha blok te blazen en wordt onder full-load ongeveer 55 graden, idle 28 graden
Hij draait nu op 1119Mhz en kan 65graden worden voordat ie vast loopt.
Zitten nu 2x 80mm fans op me Alpha blok te blazen en wordt onder full-load ongeveer 55 graden, idle 28 graden
Pagina: 1