Spontane reboots

Pagina: 1
Acties:
  • 49 views sinds 30-01-2008

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-08 13:25
Sinds kort heb ik last van spontane reboots, mn pc loopt dan ff vast en dan start ie opnieuw op. Zelfs als ik bij niet zo zware progs aan t draaien ben.
Bijv 2 a 3 bittorrent windows aan, Word, I-net venstertjes, msn, MediaSource ...en dan opeens start ie vanzelf op. Ik had er normaal nooit last van! Waar zou het aan liggen?

Ik zag wel dat mijn HD's niet zo lekker opgesteld zijn, ik heb 2 hd's: een 60gb 7,2krpm 2mb Maxtor en een oude 20,4gb 5,4krpm 512kb Seagate. Ik zag dat die Seagate mn Primairy is en mn Maxtor Slave, terwijl XP op die Maxtor staat. Zou ik dit moeten veranderen om enige performance eruit te kunnen halen? Of zou het niet zoveel uitmaken.

Specs:

MSI 865PE Neo2-LS
P4 2,6HT
2x 256mb PC3200 Kingston Value with Heatspreaders
60gb 7,2krpm 2mb Maxtor
20,4gb 5,4krpm 512kb Seagate
MSI 8x dvd burner
400watt Q-tec voeding (ben van plan om te gaan vervangen)
Sallmanneke 7000B-CU
5x 80mm
HIS 9600Pro
Audigy2 ZS

Mzzl

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:10

Shunt

Boe

kijk eens even met speedfan wat je voedings waardes zijn tijdens wat stres werk.

games en zooi.
die Q-tec zooi staat er om bekend om na een tijdje langzaam dood te gaan. (had er zelf ook een de 500 @ varaint die trok mijn pc al niet meer.) nu een antec 430 W en hij draait ultra stabiel.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Verwijderd

Ligt wrs aan de voeding dus ik zou deze vervangen en dan zien wrs zal dat het probleem wel zijn

• Rainesh
Ok, dus mn voeding is het dus.

Moet ik ook mn jumpers veranderen van mn hd's? Omdat die oude hd als Master staat en die Maxtor als Slave (waarop ook XP staat)??

• Nilco
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:55
Ligt aan de voeding. Ik had zo'n Qtec 550watt en ook steeds hangers/BSOD. Nu een Tagan-480watt en superstabiel.

• arjanvr
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-08 21:36
Het opnieuw opstarten is een setting van windows XP. Wanneer je deze uitschakeld heb je goede kans om te zien waarom ie crashed want dan zal ie weer blauwe schermen weergeven. Dit doe je door rechts op "deze computer" te klikken en dan naar eigenschappen. Tab-blad Geavanceerd en dan de onderste knop instellingen (naast opstart- en herstelinstellingen). Dan "De computer automatisch opnieuw opstarten" uitvinken.

Verwijderd

Als je voeding het even zwara te verduren lrijgt (opspinnen van dvd speler oid) dan zakken alle voltages in en dan krijgt de handel automatisch een reboot signaal.
Duidt vaak op een te zwakke voeding en met de sweex is dit zeer waarschijnlijk het geval.
Kijk in "welke voeding heb ik nodig" in overige hardware.

• hilbren
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-08 15:27
dit had een vriend van mij pas ook, zijn koeler zat er niet helemaal goed op, en dus reboote het systeem even na een zware belasting (proc. werd dan te warm)....

Verwijderd

Heb je toevallig PC alert 3 op je computer staan? Deze heeft een een of ander driver probleem en veroorzaakte bij mij steeds de reboots. Na deïnstallatie was het probleem verholpen (pc alert 4 doet het wel goed).

• Rainesh
Nee, ik heb Corecenter op mn pc staan. Mn proc wordt ook niet te heet, max 46C bij enige stresswerk.

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:10

Shunt

Boe

heb je de voltages nu uit gelezen met speedfan ??
zo nee doe dat eens en post de resulaten hier aub dan kunnen we weer verder gaan.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Verwijderd

Hallo,

Sinds dat mijn moederbord vervangen is omdat mijn oude kapot was door kras erop heb ik ook last van spontane reboots meestal als ik in een game zit en soms gewoon bij bureaublad. Het kan goed zijn dat mijn pc per dag 10 keer ineens reboot :S. IK d8 mischien dat het aan videokaart lag dus heb ik nu de oude drivers van videokaart weer geinstalleerd maar helpt niks.

pc specs:

amd athlon 2000+
512 DDR geheugen pc3200 400mhz
Chaintech 7VIF4 moederbord
Ati Radeon 9600 xt 128 mb
maxtor 40 gig
nog een schijf van 200 gig
Chieftec midi tower 360 W voeding

• TrickShot
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-12-2023

TrickShot

Veel shots... weinig tricks.

Zet eerst die optie van xp maar uit zoals arjanvr zei, zodat je een foutmelding krijgt waar we iets mee kunnen. :)

Athlon 2500+ @ 2230 MHz, 512 MB 3200 kingston, 2 x sata maxtor 120 GB, 1 WD 80 GB, Ti4200, Antec Sonata

Verwijderd

Heb je automatisch opstarten bij foutmelding in xp uit gezet en gekeken wat er voor foutmelding in je log staat?
Heb je toevallig al wat veranderd voordat je die problemen kreeg?

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2004 15:06 ]

Verwijderd

ja heb die 200 gig schijf erbij gezet en de videokaart.
Toen ik een nieuwe kast aanschafte omdat andere te klein werd en kocht toen ook nieuwe dvd brander erbij. Toen ik alles wilde overzetten kwam er een kras op het moederbord waardoor ik dus nieuwe moederbord kreeg die hun er voor mij hadden ingezet. Sindsdien heb ik het probleem :S

Verwijderd

Heb je al geprobeerd zo kaal mogelijk te draaien? Dus met alleen je nieuwe mobo je ouwe proc geheugen en vid.kaart?

Verwijderd

Wanneer ik die optie uitschakel( Automatisch opnieuw opstarten) krijg ik een blauwe scherm met deze tekst:

Driver_IRQL_Not_Less_Or_EQual

Controleer of alle nieuwe hardware en software op de juiste wijze is
geïnstalleerd. Is dit een nieuwe installatie, vraag de leverancier dan of er
nieuwe windows-updates zijn die u nodig hebt.

Blijven er problemen dient u alle nieuwe hardware en software te verwijderen
of uit te schakelen. Schakel bios geheugenopties zoals caching of het
maken van schaduwkopïen uit.

Technische info

Stop: 0x000000D1(0x000000FC,0x00000010,0x00000001,0xF7BCC295)

sbpci.sys - adress F7BCC295 base at F7BBB000, Datastamp 3d2dfdd4

hoezo ultra wazig :S

groeten nilis

Verwijderd

Puur een driver probleem. Ga daar dus eerst eens mee aan het werk.

Verwijderd

sbpci.sys.. is van creative soundblaster dus heb je toevallig een soundblaster kaartje? dan moet je die drivers updaten!!

Verwijderd

ja

Verwijderd

weet iemand toevallig site ervoor ?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 november 2004 @ 17:49:
weet iemand toevallig site ervoor ?
Gebruik even de edit-knop de volgende keer. Kijk even op www.creative.com :)

Edit:

Ik ben de driver nu aan het uploaden, ik zal zo een linkje geven.

[ Voor 64% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2004 18:10 ]

Verwijderd

Ik heb nu een driver geinstalleerd vanaf een cd die dus de winkel was vergeten te installeren

Alvast enorm enorm enorm uber bedankt voor al jullie hulp ik ga nu even een weekje testen of het nu ook echt over is

groeten Nilis

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2004 18:26 ]

Verwijderd

Misschien wel handig om te vermelden of het nu werkt of niet :?

Anders kun je hem hier vandaan halen.

Verwijderd

ja ik kan dat niet zien he of hij werkt want geluid werkt wel maar meestal dan in een spel ofzo en soms in windows is die reboot dus moet ik even een weekje of mischien 1 dag (als het probleem nog niet verholpen is) testen of het nu daadwerkelijk gehopen heeft ik houd jullie op de hoogte en nogmaals bedankt !

Verwijderd

Kun je de volgende leestekens gebruiken? Dit is werkelijk een puzzel, niet erg handig dus.

[ Voor 70% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2004 18:29 ]

Verwijderd

soz ok zal er rekening mee houden

• abcor2003
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 26-10-2021
Een vriend van mij heeft dat dus ook... Hij krijgt alleen een spontane reboot als hij iets afsluit van een programma... ligt dat ook daaraan???

Heb hem trouwens wel ff dit laten doen:

rechts op "deze computer" te klikken en dan naar eigenschappen. Tab-blad Geavanceerd en dan de onderste knop instellingen (naast opstart- en herstelinstellingen). Dan "De computer automatisch opnieuw opstarten" uitvinken.

dus dat hoor ik nog wel... eventuele andere suggesties hoor ik graag...

Verwijderd

nou hoeft dus niet daar aan te ligge maar je krijgt een blauw scherm en daar staat da probleem op dus schrijf even da probleem op en typ het dan hier in het forum dan weet iemand mischien wel waar het bij jou aan ligt

Verwijderd

Hmm sinds gisterenavond heb ik geen last meer gehad van spontane reboots ik hoop dat dat probleem is opgelost nu. Zeker hiervan ben ik nog niet.
Maar ik heb helaas nog 1 probleem :S

Als ik in een game zit ( meestal counterstrike) blijft ineens mijn game hangen en hoor ik herhaaldelijk geluid en valt dan het spel terug naar windows en heb ik een blauw scherm. Ik heb de drivers van de ati radeon 9600xt al een keer verwijdert en via de cd overnieuw geïnstalleerd maar zo echt niet weten hoe ik dit probleem kan verhelpen

gr nilis

Verwijderd

Download om te beginnen eerst eens de nieuwste videokaart drivers en installeer die (over de huidige heen) en gooi dat cd'tje heel hard uit het raam. :)

Verwijderd

Ik zie alleen de nieuwste drivers staan van ATI op ati.com en niet die van (club3d) ati radeon 9600xt 128mb

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-07 01:43

Turkish

zhé germans

De Catalyst drivers van ATI zijn universeel voor alle recente ATI based grafische kaarten :z

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Verwijderd

hmm wazige zin :S
kan je niet ff een link geven ofzo :S krijg namelijk zefl alleen linux drivers gevonden van 9600xt

[ Voor 75% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2004 11:37 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 november 2004 @ 11:27:
kan je niet ff een link geven ofzo :S krijg namelijk zefl alleen linux drivers gevonden van 9600xt
Klik via deze link op Openen en installeer de boel.

Verwijderd

Heb het geïnstalleerd nu nog even testen vanavond voor resultaat nu geen tijd meer voor moet nu naar school maar alvast bedankt :)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Verwijderd schreef op 09 november 2004 @ 11:27:
Luiheid wordt hier niet gewaardeerd.

En dit is verder ook niet de manier om een Help, mijn PC doet het niet! topic te starten. Op geen enkele manier kunnen we uit de topicstart opmaken of je überhaupt ook maar iets hebt uitgezocht, uitgevonden, uitgeprobeerd danwel uitgesloten met betrekking tot het probleem. En dat is dus niet de bedoeling hier op GoT :)

Kortom: PMG Beleid --> Hangen en Opstartproblemen troubleshooter. Daarin staat overigens ook een link naar de Windows XP en 2000 BSOD guide. Je had ook gewoon de BSOD foutcode door google heen kunnen jagen en/of naar de veroorzaker van de BSOD kunnen kijken. [google=0x000000D1] en [google=sbpci.sys]. Sbpci.sys is de Audigy driver en de logische conclusie is .. ?

[ Voor 6% gewijzigd door BalusC op 09-11-2004 12:21 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.