Toon posts:

[XP-SP2] PC lagt paar sec. bij aanklikken bestand*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als ik een om het even welk bestand aanklik op mijn computer die pas opnieuw is geinstalleerd met Win XP SP2, dan duurt het steeds een paar sec. voordat de pc het bestand opent of uitvoert ( hangt af van wat het dan is natuurlijk ).
Als ik rechtsklik om een bestand te kopieeren is dat ook zo.

Ik merk hier, ( doordat rechtsonder de netwerk schermpjes er staan ) dat de pc op dat moment iets verstuurt op het netwerk. dit is iedere keer zo.

Weet iemand hoe dit komt ?

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2004 00:10 ]

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Titeledit :)

netwerk??? ==> [XP-SP2] PC lagt paar sec. bij aanklikken bestand

• JozyDaPozy
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07-03 17:25
Virusscanner gedraaid? Op spyware gechecked?

Verwijderd

Topicstarter
yep beiden clean

Verwijderd

Is het probleem weg als je de netwerkkabel lostrekt of de netwerkkaart even uitschakeld. Beide even testen.

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2004 00:20 ]

Verwijderd

Topicstarter
Van zodra ik de netwerkkaart uitschakel of de netwerkkabel eruit haal is is het probleem er inderdaad niet meer.

Image van hoe het systeem steeds een paar sec stil staat
http://www.imc-vzw.be/images/netwrk.jpg

Verwijderd

Het kunnen verschillende problemen zijn. Probeer de volgende dingen eens.
-Install Hijackthis en gooi het logboek (knippen/plakken in): http://www.hijackthis.de/

-Zodra je de pc hebt gestart open een command prompt en probeer het commando: netstat -a
Staat daar iets vreemds tussen?

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Op wat voor snelheid draait je NIC? En je netwerk?
Zet de NIC eens van AutoDetect af wat betreft snelheid, dus vul ff 10 of 100 of 1000MBit in (half duplex bij hub, full duplex bij switch)

Haalt dit niks uit? Gebruik je dan wellicht de std. XP drivers voor je netwerkkaart? Haal eens de nieuwste van de website vd fabrikant van je kaartje/chip.

[ Voor 30% gewijzigd door roelio op 07-11-2004 10:47 ]

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

Topicstarter
Zelfs met de nieuwste drivers, geen oplossing momenteel

Verwijderd

Topicstarter
Gevonden, zodra ik netbios via tcp/ip uitschakel in het WINS venster bij geavanceerde tcp/ip settings is het probleem opgelost.

Bijkomend probleem is nu blijkbaar dat mijn netwerk niet meer werkt hierdoor :-s

help....
Pagina: 1