Arctic Silencer voor 6600GT?

Pagina: 1
Acties:

  • Yabadab
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02-05 14:22

Yabadab

Iedere gek zijn gebrek

Topicstarter
Sinds een weekje ben ik de trotse bezitter van een XFX 6600GT (dual dvi).

De prestaties zijn goed. Doom III draait werkelijk schitterend.

Alleen wat maakt hij een tering herrie. Nu had ik gehoopt dat er een Arctic Silencer geschikt zou zijn voor de 6600GT. Echter als ik kijk bij www.ikbenstil.nl of www.freezinghardware.nl dan staat de 6600GT er niet tussen. Heb ook de onderkant van de coolers vergeleken met de lay-out van de 6600GT, maar ik denk niet dat een van de arctic silencers op een 6600GT past. :(

Heb ik me vergist en past er wel een arctic silencer op de 6600GT?
Zo niet, weet iemand dan of er een geschikte arctic silencer komt?
En als ook die vraag ontkennend beantwoord wordt, weet er dan iemand een andere geschikte cooler, die minder herrie maakt, maar wel goed koelt?

  • Yabadab
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02-05 14:22

Yabadab

Iedere gek zijn gebrek

Topicstarter
Weet niemand het antwoord of bestaan ze gewoon niet? :D

Verwijderd

Een andere koeler weet ik wel, de zalman Z80D-HP met dual heatpipe ontwerp. Is ontzettend stil maar helaas wel ietjes duurder dan een silencer.

  • Yabadab
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02-05 14:22

Yabadab

Iedere gek zijn gebrek

Topicstarter
Die zalman koeling is standaard zonder fan. Zou dat een 6600GT voldoende koelen of heb je dan echt de optionele fan nodig?

Verwijderd

Vanaf de 9800 Pro werd het aangeraden om de optionele ZM-OP erop te zetten. Het ligt er ook aan hoe goed de airflow in je kast is en of er eventueel al een fan in je zijpaneel zit die op je grafische kaart blaast.

  • sneakyd3ad
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 01:36
Of je wacht natuurlijk even tot hij uitkomt. De Artic NV Silencer rev 4 is nog niet uit :P

  • Yabadab
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02-05 14:22

Yabadab

Iedere gek zijn gebrek

Topicstarter
Uiteindelijk heb ik een mailtje gestuurd aan artic-cooling.

En kreeg nog antwoord ook van ze.
Over 2 tot 3 maanden komt er een nieuwe NV Silencer 6, deze is geschikt voor de 6600GT.

Dus ik denk dat ik ga voor de Zalman ZM80D met fan.

  • R8dical
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15-01-2025
Ik zit met hetzelfde probleem. De koeler heeft echt een enorme herrie.

Weet je zeker dat de Zalman ZM80D past op de 6600GT, ik las namelijk op de site van Zalman dat de koeler niet op de 6800GT en Ultra past.

[ Voor 5% gewijzigd door R8dical op 15-11-2004 19:18 ]


  • Henning
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-01 10:40

Henning

Hoogvlieger...

een 6600GT is toch geen 6800GT / ULTRA.. deze kaarten hebben om de GPU geen 3mm hole's die de 6800le wel weer heeft bijv... als je kaart 3mm holes rond de GPU heeft zitten kan het....

3k3Wp 12'NO - 4k3Wp 30'NO - 3kWp 30'NW


  • R8dical
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15-01-2025
Ik heb dezelfde vraag op de Zalman site gesteld en pas op, de Zalman coolers passen NIET op de AGP versie. Reden hiervoor is het in de weg zitten van de PCI Express to AGP bridge waardoor de heatpipes van de Zalman niet bevestigd kunnen worden.

Het wachten zal dus zijn op Artic Silencer.

Verwijderd

Geld dit ook voor de 6800 GT,
die wil ik graag kopen, maar de standaard koeling lijkt me nogal weinig,
dus zal ik de artic pakken of de zalman?

  • R8dical
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15-01-2025
Volgens de site van Zalman heeft de 6800GT geen 3mm holes om de cooler mee
te kunnen bevestigen. Dus waarschijnlijk kan dit niet.

  • ransbal
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02:02
Waarom schroef je het standaard fannetje niet los van de heatsink en monteer je geen 80x80 of 92x92 mm fan. Heb je iig een stille fan op je graphics zolang er nog geen Arctic Silencer is. ´kheb nog wel een aantal stille fannetjes voor je liggen ;)

  • Yabadab
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02-05 14:22

Yabadab

Iedere gek zijn gebrek

Topicstarter
Inmiddels heb ik de zalman ZM80D met fan besteld en ook al gemonteerd.
Nu is het hier lekker stil. :D

  • R8dical
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15-01-2025
Yabadab, heb jij de AGP versie van de kaart met ZM80D?

  • ErikRo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-06 21:57
Was hij alleen lawaaiig met 3d games of ook tijdens 2d bv surfen enzo??
ik wil namelijk ook een 6600GT (agb)

[ Voor 22% gewijzigd door ErikRo op 18-11-2004 19:56 ]

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant


  • R8dical
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15-01-2025
Nee, helaas is hij bij het gewone surfen al erg lawaaierig. :/

  • ErikRo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-06 21:57
ok bedankt, dan maar een zoeken/wachten op een stiller model.

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant


Verwijderd

ook van mij de vraag of de zalman vga koeler op de 6600gt agp is geplaatst.

dank!

  • FDMK
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22-06 10:04
Verwijderd schreef op zondag 21 november 2004 @ 22:36:
ook van mij de vraag of de zalman vga koeler op de 6600gt agp is geplaatst.

dank!
mag ik hieruit opmaken dat jij al een 6600GT in je bezit hebt :|

Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.


Verwijderd

Jazeker!!! :*)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2004 23:46 ]


  • Pkunk
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17-06 20:06
R8dical schreef op woensdag 17 november 2004 @ 12:24:
Ik heb dezelfde vraag op de Zalman site gesteld en pas op, de Zalman coolers passen NIET op de AGP versie. Reden hiervoor is het in de weg zitten van de PCI Express to AGP bridge waardoor de heatpipes van de Zalman niet bevestigd kunnen worden.

Het wachten zal dus zijn op Artic Silencer.
Zeker weten? Ik zit nu al een tijdje op het zalman forum te wachten op een antwoord namelijk..

En daarbij, die heatpipes kan je makkelijk verschuiven (als een trompet zegmaar :P), dus lijkt me sterk als daar het probleem zal liggen.

Hallo met Tim


Verwijderd

Is de silencer rev 5 niet een mogelijkheid? iemand ervaring?

  • R8dical
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15-01-2025
Verwijderd schreef op woensdag 01 december 2004 @ 23:24:
Is de silencer rev 5 niet een mogelijkheid? iemand ervaring?
Helaas niet, deze is alleen voor de 6800 serie bestemd. Ik heb Arctic een mail gestuurd
en kreeg het antwoord terug dat er nog niet een cooler voor de 6600GT AGP
beschikbaar is. Wel zal deze er waarschijnlijk komen omdat in de mail "not yet" stond.

Verwijderd

Hallo,


Gigabyte heeft een 6600GT PC-e turbo met heatpipe.
Dus geen fan, dus geen geluid.

Ik heb er jammer genoeg een van Point of View met zo'n lawaaierige koeler.
Iemand enig idee hoe ik aan zo'n heatpipe kan komen?

KR
Frits

  • Cyrus The Virus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21-06 14:28
Verwijderd schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 22:14:
Hallo,


Gigabyte heeft een 6600GT PC-e turbo met heatpipe.
Dus geen fan, dus geen geluid.

Ik heb er jammer genoeg een van Point of View met zo'n lawaaierige koeler.
Iemand enig idee hoe ik aan zo'n heatpipe kan komen?

KR
Frits
Binnenkort eind januari begin februari komt de NV Silencer 6 uit voor 6600 series

AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i


  • Wouzziej
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21:20
doe niet moeilijk...zalman heeft tegenwoordig hele mooie en vooral STILLE grakakoelertjes....

pricewatch: Zalman VF700-Cu

24 Pleuries

11445wp Solar | 3 x Indevolt Hybride 8kw | Thermor Aeromax V4 270L | Daikin 3MXM40N - 3MXM52N | 2025 Ford Kuga ST-line X


  • STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:56
Je kan ook gewoon in de tussentijd even Expertool van Gainward installeren scheelt een stuk als je in windows aan het werken bent _/-\o_

  • Sir5alL
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14-02-2024

Sir5alL

00wnz me...

Ik had arctic twee weken geleden gemaild met dezelfde vraag:

De NV silencer 6 zou dit klusje moeten klaren..

Inmiddels staat hij ook (sinds vandaag?) op de site:
http://www.arctic-cooling...2.php?idx=62&data=1&disc=

Specs: AMD64 3000+, Asus A8N-SLI deluxe, 1024 (2,5) Rambo, Barracuda V 120 Gb, 6600GT, Panasonic 16x dl, Leadtek Winfast TV XP, Win XP Pro


  • Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-04 12:06
Wat die zalman betreft, er staat niet bij dat deze geschikt is voor de 6600gt.
En verder is in dit topic niet duidelijk of het om de agp of pci-e gaat.
Voor de pci-e komt de nv silencer 6 rev 2 uit, deze past.
Voor de agp is voorlopig nog niks beschikbaar, uiteraard zijn er wel mensen geweest die zelf zijn gaan knutselen. Zie daarvoor het 6600gt topic. Waar deze vraag trouwens ook thuishoort.

PSN: djmurcielago


Verwijderd

Gainward expert tool al geprobeerd?

In 2D wordt ie een stuk stiller en voor de meeste onder ons stil genoeg.
Zodra je de tool laadt hoor je 't geluid een stuk inzakken _/-\o_

  • Ensinker
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:54
Verwijderd schreef op zondag 30 januari 2005 @ 13:24:
Gainward expert tool al geprobeerd?

In 2D wordt ie een stuk stiller en voor de meeste onder ons stil genoeg.
Zodra je de tool laadt hoor je 't geluid een stuk inzakken _/-\o_
Precies, dat is een meer dan prima tooltje die mijn XFX 6600GT prima de mond snoert.

  • Sir5alL
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14-02-2024

Sir5alL

00wnz me...

Nu is die arctic silencer 6 rev2 op de site inmiddels te vinden, maar heeft iemand hem al ergens in een shop kunnen vinden? (tweakers pricewatch niet in ieder geval)


IK WIL HEM B)

Specs: AMD64 3000+, Asus A8N-SLI deluxe, 1024 (2,5) Rambo, Barracuda V 120 Gb, 6600GT, Panasonic 16x dl, Leadtek Winfast TV XP, Win XP Pro


  • NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16:13
Euhm, anders een Zalman VF700-CU ?? koelen goed, zij stil, vooral op 5v, en de 6600GT clockt als een tiet over met zo'n cooler ;)

De wijzen komen uit het Oosten!


Verwijderd

NoepZor schreef op zondag 13 februari 2005 @ 10:43:
Euhm, anders een Zalman VF700-CU ?? koelen goed, zij stil, vooral op 5v, en de 6600GT clockt als een tiet over met zo'n cooler ;)
Airflow is gunstiger met een koeler uit de AC Silencer serie, omdat gebruikte lucht de kast uit geblazen wordt. Ik vraag me alleen af, past een AC NV Silencer 6 icm zo'n Zalman ZM-NB47J northbridge koeler?

edit: op een Asus A8N-SLI ;o

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2005 13:37 ]

Pagina: 1