Toon posts:

adsl verbinding valt s'avonds weg, is het mijn modem of isp?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een oude ADSL speedtouch home isdn getweaked naar een pro versie, sinds een paar maanden al heb ik last dat mijn verbinding s'avonds vaak uitvalt voor zo'n 15 seconden.

Als ik in de menu van mijn adsl modem kijk of naar me modem zelf zie ik dat hij opnieuw verbinding aan het maken is

Nu heb ik wanadoo gebeld om te vragen aan wie het nou ligt, mijn modem of hun verbinding. Tijdens de gesprek heb ik dus laten vallen dat die modem getweaked is en meteen krijg ik te horen dat het hun probleem niet meer is. opzich logisch omdat het in de voorwaarden stond maar ik wou alleen weten of ze iets konden zien in hun logs over de uitval.

mijn modem doet opzich ook vreemd want als ik met mijn hoofd pc inlog op de web interface krijg ik dit te zien
home.wanadoo.nl/bwildenboer/adsl.GIF
terwijl mijn 2e pc het wel gewoon goed weergeeft

edit:
dat plaatjes niet weergeven is blijkbaar een sp2 probleem

is naar de laatste versie geflashed (Gsv7aa3.281) en staad active, maar dat heeft niet geholpen.

heeft iemand nou dezelfde soort ervaring met z'n modem gehad? want ik wil nou weten of ik me modem moet afschrijven of dat t toch aan wanadoo/KPN ligt?

heb me modem ook weer terug gezet naar home maar daar doet hij ook hetzelfde, en blijkbaar niemand die ik ken die adsl heeft heeft een isdn modem die ik kon testen.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2004 17:25 ]

Verwijderd

Het is perfect normaal dat je na 36 uur een ander IP krijgt hoor. Die 15 seconden dienen voor je modem (-> Hij meldt automatisch terug aan met je user & pass).
Volgens mij is hier niks mis mee hoor.

Ikzelf heb ook zo'n pro getweaked ding en ik heb gemerkt dat je s nachts om 2 uur ofzo je modem moet afzsetten en terug aan zetten. Dan zal hij volgende keer ook om 2 uur snachts verversen (wanneer je er geen last van hebt).

Ik hoop dat je het een beetje begrijpt :)

[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2004 15:49 ]

Verwijderd

Topicstarter
um ik denk dat je mij niet echt begrijpt punt namelijk is dat ik soms om de 3 minuten eruit wordt gegooid en dat wel 15 keer achter mekaar, dat vinden mensen in mijn msn lijst niet zo fijn. en verder heb ik een vaste ip en niet dynamisch dus ip wisselen doet tie dus ook niet

• Yezz
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15-05 10:59
Er is een mogelijkheid dat je bekabeling niet helemaal 100% is. Als het mogelijk is, zou jde eens kunnen connecten met je modem en kijken hoe het staat met de S/N (signal/noice) verhouding.

Verwijderd

ik heb hetzelfde gehad met mijn E-tech V2 analoog modem, bij mij kwam het later 24 uur per dag voor, en werd steeds erger.
aan het eind, om de 5-10 minuten 10-20 keer resetten voordat er weer verbinding was. :(
maar ik had hem niet getweakt O-) , opgestuurd en binnen 4 dagen een nieuwe gekregen.
ps kun je hem nog untweaken?