Game: i5-14600K, 32GB DDR5-6000, RTX 5070 Ti; Laptop: MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512; Server: R9-7950X, 96GB DDR5-5600; Woonkamer: Mac Mini M4 16/256
Wat heb je zelf al geprobeerd?
Je kan toch kijken hoeveel afbeeldingen er in je listbox staan en als dat er meer dan 15 zijn een startpositie zetten en de timer aanroepen? Timer gaat af, start positie checken, n en de afbeeldingen opnieuw tonen. Heb je dan nog afbeeldingen over dan de startpositie weer zetten en de timer opnieuw aanroepen. Geen nieuwe images meer, start positie op 0 en de timer ook opnieuw aanroepen.
Lijkt me nou niet zo'n moeilijk algoritme.
Je kan toch kijken hoeveel afbeeldingen er in je listbox staan en als dat er meer dan 15 zijn een startpositie zetten en de timer aanroepen? Timer gaat af, start positie checken, n en de afbeeldingen opnieuw tonen. Heb je dan nog afbeeldingen over dan de startpositie weer zetten en de timer opnieuw aanroepen. Geen nieuwe images meer, start positie op 0 en de timer ook opnieuw aanroepen.
Lijkt me nou niet zo'n moeilijk algoritme.
"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney
Kun je niet werken met zo'n image list geval? Elke keer loop je door die array heen en laat je in je Image zien?
|>
ik heb een en ander geprobeerd met een for-loopje, en dan in de richting van aantalitems := FileListBox1.Items.Count - 1 te doen, maar dan komt iedere keer dezelfde jpg in hetzelfde plaatrje
Game: i5-14600K, 32GB DDR5-6000, RTX 5070 Ti; Laptop: MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512; Server: R9-7950X, 96GB DDR5-5600; Woonkamer: Mac Mini M4 16/256
Waarom gebruik je niet gewoon TSearchRec, en zet je het resultaat in een array. Vervolgens doorloop je deze array, en roep de functie LoadFromFile aan van een TImage. Lijkt mij niet echt probleem.
voor het cyclen door die images heen, is het misschien (zeker weten eigenlijk) makkelijker om een TObjectList te gebruiken. Dan kun je de items gewoon verschuiven door de eerste te verwijderen en een nieuwe toe te voegen. Daarnaast hoef je je in een TObjectList ook niet druk te maken om het vrijgeven (dat doet ie zelf).
Ik zou je ook aanraden om dan TGraphic te gebruiken. Dan kun je ook andere formaten ondersteunen naast JPEG, omdat TGraphic de abstracte basisklasse is voor alle grafische formaten.
Tot slot nog een kleine opmerking: de TFileListBox is een wel heel erg oud component en is volgens mij sinds D4 ofzo niet meer aangeraakt. Je bent beter af door op internet een mooie ListView voor files/folders te zoeken, of beter, een VirtualTree.
Ik zou je ook aanraden om dan TGraphic te gebruiken. Dan kun je ook andere formaten ondersteunen naast JPEG, omdat TGraphic de abstracte basisklasse is voor alle grafische formaten.
Tot slot nog een kleine opmerking: de TFileListBox is een wel heel erg oud component en is volgens mij sinds D4 ofzo niet meer aangeraakt. Je bent beter af door op internet een mooie ListView voor files/folders te zoeken, of beter, een VirtualTree.
日本!🎌
TFileListbox? Hmm, volgens mij zijn er sinds Delphi 7 nieuwe file componenten hoor. Steve was er mee bezig geweest, alleen deze zijn nooit officieel goedgekeurd, en worden daarom niet ondersteund. Maar zijn wel beschikbaar. Zie de map "ShellControls" in Demos. Verder gebruikt Dlephi 7 ook de XPThemeMgr van dezelfde als VirutalTree.
[ Voor 16% gewijzigd door alienfruit op 06-11-2004 21:40 ]
Pagina: 1