Toon posts:

[xp] Defrag gaat eindeloos door op 2e partitie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Help! Ik heb een 80 GB maxtor HD. die heb ik verdeeld in 3 partities
c: 15 GB fat32
d: 55 GB fat32
h: 5 GB NTFS

Nu kan ik c: prima defragmenteren, maar bij mn D station gaat t mis. Na analyse van de schijf zegt defrag (standaard windows defrag) dat is begint met defragmenteren. Heel even zie ik 1% in beeld, en dan gebeurd er niets mee. Mijn HD blijft echter wel enorm actief! Ik heb m al eens 1 1/2 uur door laten gaan , maar er veranderd niets!

In veilige modus gebeurd hetzelfde. Er zijn geen andere prgramma's actief op de achtergrond. Ook vind ik geen fouten op mn HD .... zowel checkdisk als Maxtor PowerMax vinden geen problemen.
O&O defrag werkt wel, maar ik wil de windows defrag gebruiken.

Iemand die me verder kan helpen??

Verwijderd

Je schijf zou wel eens beschadigd kunnen zijn, dat zou dan de reden zijn dat ie weer overnieuw begint.

• GreyGhost
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18:23

GreyGhost

Het is een spook

Gewone windows defrag is supertraag. 1 1/2 uur is dan niks zeker als ie voor meer dan 30% gefragmenteerd is. Ook maakt het veel uit hoeveel vrije ruimte er beschikbaar is om tijdelijk bestanden weg te schrijven, als je partitie bijna vol is wordt het daar ook erg traag van.

Ook software koel programma's zoals cpuidle en vcool vertragen de boel.

[ Voor 13% gewijzigd door GreyGhost op 06-11-2004 11:39 ]

For I am grey, between the darkness and the light

• Neobahamuth
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Neobahamuth

Thoughtcrime is death.

Misschien eerst eens een volledige schijfcontrole uitvoeren op die partitie en dan alle onnodige programma's afsluiten en opnieuw defraggen.

BBQBBQ 2OpendeurdagLED Cat Feeder

Verwijderd

Topicstarter
Zoals ik al in het topic heb gezet:
schijfcontroles heb ik al gedaan, en ook alle andere programma's uitgezet, incl antivirus.
Defrag begint niet steeds overnieuw, na 1% zie ik geen status-melding meer onder in mn scherm. de blauwe staus-balk loopt niet door, zelfs niet na 1 1/2 uur. Mn hardeschijf is WEL actief.

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10:51
Probeer Perfectdisk of O&O... mijn voorkeur gaat naar Perfectdisk..
tis net alsof je een slak naast een trein zet (windows defrag tov Perfectdisk)..

ook geen gedoe met foutjes of oneindig lang doorgaan ofzo...

tis algemeen bekend dat de defragmentatie van windows helemaal niet zo geweldig is (qua snelheid EN resultaat)

PS: doe wel eerst "schijf op fouten controleren" (rechtermuisknop op je harde schijf en bij Eigenschappen 2e tabblad dacht ik).

[ Voor 40% gewijzigd door Jazco2nd op 06-11-2004 12:31 ]

• Richub
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:18
Verwijderd schreef op 06 november 2004 @ 10:55:
Help! Ik heb een 80 GB maxtor HD. die heb ik verdeeld in 3 partities
c: 15 GB fat32
d: 55 GB fat32
h: 5 GB NTFS

Iemand die me verder kan helpen??
D: 55 GB fat32?

Volgens mij ondersteunt windows geen fat32 partities groter dan 32 GB.

Misschien ligt het daaraan.

Verwijderd

Topicstarter
Dat ondersteuningsprobleem gold toch alleen voor win 95, 98, ME en 2000??

• Richub
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:18
Toen ik mijn 80 GB schijf kocht kon ik in xp ook geen grotere partitie met fat32 maken.

Heb het wel geprobeerd maar helaas... Ik kon alleen ntfs kiezen bij de opties voor bestandssysteem.

[ Voor 6% gewijzigd door Richub op 06-11-2004 13:52 ]

Verwijderd

Topicstarter
Maar hoe kan het dan dat ik deze partitie wel kon maken. Hij werkt prima, alleen defrag doet moeilijk. Als er geen ondersteuning was voor deze schijfgrootte dan had ik 'm toch nooit kunnen maken/gebruiken?!?

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

omdat er waarchijnlijk file handeling plaatsvind op die hd (service?) . dan begint die zooi opnieuw

[ Voor 13% gewijzigd door Fish op 06-11-2004 23:55 ]

Iperf

Pagina: 1