[XP] Profiel aanwijzen voor andere gebruiker*

Pagina: 1
Acties:

• Dwid
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Dwid

www.svdelden.nl

Topicstarter
Hallo, nu ben ik bezig met een 2e gebruiker op mijn pc te knoeien, op zich geen probleem, maar nu wil ik voor deze 2e gebruiker de 'internet-rechten' uitschakelen. Op zich nog geen probleem, want ik weet dat dit met een 2e profiel kan.
Wat het probleem dan wel is; Hoe kan ik een profiel aan een gebruiker vast hangen ?? Stel ik heb Jan en Piet als gebruikers en jan moet profiel 1 hebben en piet 2.....hoe ?? Ik draai onder XP Pro !

Thnx

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:47

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Computer management > local users and groups > user > profile, en dan daar een profieldirectory invullen.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• Dwid

Dwid

www.svdelden.nl

Topicstarter
Zoiets had ik ook verwacht ja, maar wat is dan die profiel-directory ?

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:47

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Die moet je zelf aanmaken, bijv d:\profielen\jan en d:\profielen\piet enz. Dan mikt Windows daar zelf het profiel in. En als je wilt dat de gebruiker het profiel niet kan wijzigen, hernoem je de ntuser.dat gewoon naar ntuser.man.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• Dwid

Dwid

www.svdelden.nl

Topicstarter
Klinkt misschien heel noob, maar een profiel aanmaken, moet dat op de volgende manier : Ik ga naar conf.scherm, dan systeem, dan geavanceerd, instellingen voor gebruikers en daar de profielen kopieeren naar een andere directory ?
Zo ja, hoe kan ik ze dan per stuk configureren ? Door als de verschillende users aan te melden ?