[XP] Sys. hd vervangen maar boot staat op andere hd*

Pagina: 1
Acties:

• ymmud
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08-06-2022
Mijn systeem is in de loop der jaren steeds meer ge-upgrade.. alleen wil ik nu de systeemhdu vervangen (stond ooit wel eens een os op) alleen staat mijn windows op een andere hdu..

Hoe ik krijg ik nu voor elkaar dat ik als ik de nieuwe hdu geplaats heb, het systeem toch boot van mijn andere hdu? Of kan ik de schijf wisselen dmv wat bestanden te verplaatsen en de jumpers te wijzigen? :?
Schijf 0 (systeem) gaat dus weg.. en de boot (opstarten) staat op schijf 1
Afbeeldingslocatie: http://www.bar1.nl/upload/help.jpg

Ben al door de search heen gewandeld maar kon niks duidelijk vinden eerlijk gezegd.. :/

Bvd! :)

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Ten eerste: Wat is een HDU :? Bedoel je niet gewoon HD (Harddisk ) :?
Verder is je bootsector makkelijk te fixen door fixboot & fixmbr te draaien vanaf de rescueconsole die je vindt op je windows cd.
En als je dat niet bedoelt, mag je het nog een keertje uitleggen wat je precies wil :P

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• ymmud
Sorry, HDU = Hard Disc Unit = harde schijf = HD ;)

Met ander woorden, nieuwe HD erin dan windows cd, rescuemode, fixboot, fixmbr en het moet werken?

[ Voor 51% gewijzigd door ymmud op 06-11-2004 10:17 ]

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Vertel even welke Windows je gebruikt :)

• orca
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-08-2025

orca

Zwem goed, Broeder.....

Als je je originele OS installatie wilt gebruiken met alle instellingen erin?

dan zou je na het plaatsen van de nieuwe disk met Partition Magic of Ghost alle data moeten overzetten naar die nieuwe disk.

als je daarna de originele boot partitie wist dan kan je systeem alleen maar opstarten van de nieuwe disk.

of je plaatst de nieuwe disk en installeert een nieuwe windows op de nieuwe disk
dan krijg je een keuze menu welke windows je wilt gebruiken na het aanzetten van de pc.

Ask not what your computer can do for you ! Ask what you can do for your computer ! ! !

• ymmud
Os = Xp pro
Als je je originele OS installatie wilt gebruiken met alle instellingen erin?

dan zou je na het plaatsen van de nieuwe disk met Partition Magic of Ghost alle data moeten overzetten naar die nieuwe disk.

als je daarna de originele boot partitie wist dan kan je systeem alleen maar opstarten van de nieuwe disk.
Hoe kom ik dan in windows als ik een nieuwe hd plaatst waar de oude de systeemparatie op stond? Want dan krijg ik de dos-a-like melding "place disk blabla" Dat gaat dus niet..
of je plaatst de nieuwe disk en installeert een nieuwe windows op de nieuwe disk
dan krijg je een keuze menu welke windows je wilt gebruiken na het aanzetten van de pc.
Dat wil ik dus niet..

• ymmud
Ok..

Dag later.. (werk nu even op de laptop..)

Hd verwijderd, andere hdu op z'n plek, fixboot gedaan, fixmbr gedaan, boot.ini nltdr en ndetect.com gekopieerd naar de hdu..

Alleen als ik nu opstart en m'n keuzemenu'tje krijg met m'n 2 xp's zeg maar krijg ik de volgende melding:

windows kan niet worden gestart vanwege een schijfconfiguratieprobleem in de computer.
Kan de geselecteerde opstartdiskette niet opstarten.
controleer of het pad naar de opstartlocatie en controleer de schijfapparatuur.

Wat nu? Geen idee waar ik het zoeken moet.. :'(

[ Voor 4% gewijzigd door ymmud op 07-11-2004 17:25 ]

• ymmud
Niemand? :/
Pagina: 1