Hallo. Voordat ik deze post heb geplaatst heb ik veel topics doogezocht/gelezen. Vergeef het mij dan aub als ik iets vraag wat echt dom is, maar ik kan zelf geen oplossing vinden (trust me I've tried).
Het probleem is als volgt:
Gisteren Notebook Acer Travelmate 4001 ontvangen. Heb gelijk nieuwe modem gehaald (Speedtouch 570 Wireless Ethernet). Deze modem doet het, ik krijg namelijk wel internet op mijn desktop. Nou moet ik wel zeggen dat de desktop draait op windows XP Home, en geen Wifi kaart heeft. Hij zit er dus in via de ethernet kabel. Ik heb geen HUB.
Mijn notebook ziet het netwerk wel, ik krijg ontvangst op het netwerk, signaal is Uitstekend. Maar als ik Explorer of Msn open om te testen of ik nou verbinding heb dan krijg ik telkens het bericht dat er geen verbinding is.
Nou heb ik zo een command window geopend en als ik dan ipconfig open dan krijg ik twee overzichten:
Ethernet adapter Wireless Network Connection:
Connection Specific DNS Suffix :
IP Address...............................: 0.0.0.0
Subnet Mask............................: 0.0.0.0
Default Gateway......................:
Ethernet Adapter Network Bridge (Netwwork Bridge) 3:
Autoconfiguration IP Address...: 169.254.37.124
Subnet Mask.............................:255.255.0.0.
Default Gateway.......................:
Wat ik heb geprobeerd:
Door het lezen van andere topics heb ik al gecheckt of er een DHCP Client draait. Die draait zowel op mijn dekstop als op mijn laptop.
Als ik in een cmd window ipconfig/renew type krijg ik de volgende melding:
Windows IP Configuration
An error occured while renewing interface Wireless Network Connection : Unable to contact your DHCP Server. Request has timed out.
An error occured while renewing interface Network Bridge (Network Bridge) 3: Unable to contact yur dhcp server. Request has timed out.
Volgens mij maak ik een heel veel voorkomende beginnersfout. Als iemand mij uit kan leggen wat ik moet veranderen dan zou ik diegene zeer dankbaar zijn!
Het probleem is als volgt:
Gisteren Notebook Acer Travelmate 4001 ontvangen. Heb gelijk nieuwe modem gehaald (Speedtouch 570 Wireless Ethernet). Deze modem doet het, ik krijg namelijk wel internet op mijn desktop. Nou moet ik wel zeggen dat de desktop draait op windows XP Home, en geen Wifi kaart heeft. Hij zit er dus in via de ethernet kabel. Ik heb geen HUB.
Mijn notebook ziet het netwerk wel, ik krijg ontvangst op het netwerk, signaal is Uitstekend. Maar als ik Explorer of Msn open om te testen of ik nou verbinding heb dan krijg ik telkens het bericht dat er geen verbinding is.
Nou heb ik zo een command window geopend en als ik dan ipconfig open dan krijg ik twee overzichten:
Ethernet adapter Wireless Network Connection:
IP Address...............................: 0.0.0.0
Subnet Mask............................: 0.0.0.0
Default Gateway......................:
Ethernet Adapter Network Bridge (Netwwork Bridge) 3:
Autoconfiguration IP Address...: 169.254.37.124
Subnet Mask.............................:255.255.0.0.
Default Gateway.......................:
Wat ik heb geprobeerd:
Door het lezen van andere topics heb ik al gecheckt of er een DHCP Client draait. Die draait zowel op mijn dekstop als op mijn laptop.
Als ik in een cmd window ipconfig/renew type krijg ik de volgende melding:
Windows IP Configuration
An error occured while renewing interface Wireless Network Connection : Unable to contact your DHCP Server. Request has timed out.
An error occured while renewing interface Network Bridge (Network Bridge) 3: Unable to contact yur dhcp server. Request has timed out.
Volgens mij maak ik een heel veel voorkomende beginnersfout. Als iemand mij uit kan leggen wat ik moet veranderen dan zou ik diegene zeer dankbaar zijn!