PS2 en netwerk en TV

Pagina: 1
Acties:

• SEPP
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-06-2022
Kan dit?
Ik heb een wireless router (linksys) die stoort op mijn medion draadloze tv zender.
Nu staat er naast de tv een PS2.
Kan ik de PS2 in het netwerk zetten en vervolgens mijn DIVX via het netwerk via de PS2 met kabels op de TV krijgen?

Verwijderd

Nee

1. Er is een mediaplayer voor de PS2 (beperkt)
2. Er is een netwerkdriver voor de PS2 (beperkt)
3. Er is nog geen netwerk-aware VLC-player-achtige mediaspeler die alles slikt wat de PC ook slikt (Medio bijv. ondersteund max. 225 Kpixels framesize, geen Xvid/advanced MPEG4, geen surround en moet aan recompressie doen alvorens het over het netwerk heen te stouwen).

Simpelste oplossing is om de Draadloze Videozender op een ander kanaal te zetten / te vervangen voor een model op een andere frequentie - of nog beter: met (bijvoorkeur RGBS) kabel werken, dat komt ook de kwaliteit ten goede van zowel beeld als netwerk.
Alternatief kun je ook de betreffende zenderantenne's gedeeltelijk afschermen zodat ze gerichter uitzenden in de richting die nodig is zonder daarbij naburige stations te overstemmen.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2004 10:23 ]

• Tranq
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16-10-2024
*kuch*
medio digital media player: http://www.trend-express.com/en/medio.html

en:

ps2reality: http://ps2r.dg2.org/

De media player van ps2reality heb ik geinstalleerd. Het werkt wel, maar helaas films streamen over het netwerk gaat bij mij niet zo goed. Veel haperingen :( Een pluspunt..het is gratis :D

De mediaplayer van medio (broadq) heb ik geen ervaring. Ik durf het niet echt aan te schaffen (toch 70 eurootjes), want die van ps2reality werkt ook niet goed. Mochten er mensen zijn die de media player van ps2reality wel goed aan de praat krijgen over het netwerk of tevreden zijn over de medio digital media player dan hoor ik dit natuurlijk graag :D

In ieder geval succes ermee.

[ Voor 104% gewijzigd door Tranq op 08-11-2004 17:16 ]

• q2no
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21-11 15:40
Ik heb zelf goede ervaringen met de qcast player van broadQ.
Divx en Xvid speelt deze player zonder problemen, mits de film maar aan de resolutie eisen voldoet. (die broadq website) MP3 en jpgs etc. werkt tevens ook erg okay.
De versie die ik gebruik is een NTSC versie en is een oudere versie dan de Medio player.
Zelf vind ik die 70 pleurie ook een hoop geld, mede omdat er nog te weinig ervaringen zijn met deze (pal) versie.

- Q