Ik zit al dagen te zoeken en fora door te spitten maar ik krijg het beeld nog niet helder.
Ik heb in Java (geen opmerkingen over mijn nick please
) een app geschreven die op mn telefoon draait. Die app genereert wat data en savet dat naar een bestand, dat a. binair is en b. niet zomaar benaderbaar via een file browser. De inhoud van het bestand moet naar de PC voor verdere bewerking.
HOE krijg ik dat nou voor elkaar? Ik heb al de volgende ideeën proberen uit te zoeken:
- BT dongle aan PC en dan een BT service bouwen op de PC: kan, maar er zijn geen freeware BT SDK's vziw
- foon hangt met USB kabel aan PC. PC ziet dit als seriële verbinding, maar J2ME kan geen seriële poort aan. Wel HTTP -> kan HTTP over seriële kabel? Hoe dan?
- Obex schijnt ook een optie te zijn, maar veel te weinig info over gevonden.
Mijn probleem is dus niet zozeer 'hoe los ik een programmeerprobleem op', maar 'waar moet ik beginnen met dit te programmeren'. En ik hoop dat iemand me daar hier verder mee kan helpen, aangezien hier de programmeurs rondlopen
Iemand moet dit toch al eens bij de hand hebben gehad
Ik heb in Java (geen opmerkingen over mijn nick please
HOE krijg ik dat nou voor elkaar? Ik heb al de volgende ideeën proberen uit te zoeken:
- BT dongle aan PC en dan een BT service bouwen op de PC: kan, maar er zijn geen freeware BT SDK's vziw
- foon hangt met USB kabel aan PC. PC ziet dit als seriële verbinding, maar J2ME kan geen seriële poort aan. Wel HTTP -> kan HTTP over seriële kabel? Hoe dan?
- Obex schijnt ook een optie te zijn, maar veel te weinig info over gevonden.
Mijn probleem is dus niet zozeer 'hoe los ik een programmeerprobleem op', maar 'waar moet ik beginnen met dit te programmeren'. En ik hoop dat iemand me daar hier verder mee kan helpen, aangezien hier de programmeurs rondlopen
Iemand moet dit toch al eens bij de hand hebben gehad
edit:
RMS = naam van RecordStore bestand waar ik dus niet bij kan.
RMS = naam van RecordStore bestand waar ik dus niet bij kan.
[ Voor 6% gewijzigd door Delphi32 op 06-11-2004 00:41 . Reden: Titel verduidelijkt ]