[XP] kernel_data_inpage_error (Ntfs.sys)

Pagina: 1
Acties:

• WTFox
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 28-08-2024
Configuratie:

ASUS P4P800E-Deluxe (bios versie 1004)
P4 3,2 Gb
1 Gb Kingston kit (Dual Channel)
Maxtor DiamondMax 10 (sata-150) 200 Gb

Meedere malen heb ik tijdens de installatie van XP Prof. de melding KERNEL_DATA_INPAGE_ERROR (Ntfs.sys) gehad.
Ik heb wat geheugen gewisseld en lijkt geen invloed te hebben.

Ik heb tijdens de installatie van XP de SATA driver geladen die op de cd is meegeleverd.

Nu heb ik zeer regelmatig in XP de volgende melding: KERNEL_DATA_INPAGE_ERROR (Ntfs.sys)

Dit lijkt zich voor te doen tijdens schrijven naar disk. Dan blijft ie op een bestand hangen en dan komt de BSOD en meteen een reboot.

Ik heb een checkdisk uitgevoerd, geen bijzonderheden geconstateerd

Kan iemand mij hiermee helpen .. ik ben out of options en weet niet waar ik het moet zoeken.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Titel edit zodat het OS in je topic titel staat :)

• Gully
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-04-2022

Gully

Master Gully! (tm)

Ik zou eerst eens hier proberen:
http://www.google.nl/sear...ERROR+%28Ntfs.sys%29+&lr=

vaak kom je dan wel tot een oplossing ;)

GullyTM is protected by copyright laws since 1978.

• WTFox
Ik heb me al een ongeluk gezocht .. wijst steeds naar defecte disk, ram of mb.
Ik wil weten of er meer mensen zijn die bekend zijn met dit probleem en wat de oplossing is/was. Ik zit nu een beetje op een dood spoor.

Zou het een voedingsprobleem kunnen zijn ?
Er zit een Ati 9800 Pro in die nogal wat stroom blijkt te vreten.
Het is een Chieftec behuizing met een 350w voeding

[ Voor 28% gewijzigd door WTFox op 05-11-2004 23:32 ]

• cooolkast
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

cooolkast

Meeeh

Ik heb dit probleem laatst ook gehad op een pc hier in huis, en kan je zeggen dat het toch redelijk goed is na te gaan wie/wat de boosdoener is.
Bij mij was het zo dat de ide-kabel blijkbaar dermate verstoord was, dat er na x-tijd deze bluescreen op kwam. Na al wat met geheugen gespeeld te hebben en de knowledge base van Microsoft te hebben doorgespit, uiteindelijk er dus achter gekomen dat het aan de hardeschijf>>ide-kabel lag.
Anders ben je toch echt het beste af door gewoon de stappen/aanwijzingen en oplossingen na te gaan die je via het google linkje kon vinden :)

Verwijderd

Dit staat op de microschoft site

Stop 0x0000007A or KERNEL_DATA_INPAGE_ERROR

The Stop 0x7A message indicates that a page of kernel data was not found in the paging (virtual memory) file and could not be read into memory. This might be due to incompatible disk or controller drivers, firmware, or hardware.

Dus probleem moet ergens in de toegang naar de schijf toe zitten,
Stel een plan om dit geheel af te werken. Jouw bord beschikt over een raid controller Promise en de normale SATA aansluitingen. Met de Promise aansluiting heb ik zelf ook al diverse problemen gehad. Dit kun je probleemloos omwisselen (dus op de normale aansluiting plaatsen). Kijk dan of het probleem ook optreedt

[ Voor 3% gewijzigd door sanfranjake op 01-12-2004 06:54 . Reden: Het bedrijf van Steve Ballmer en co heet Microsoft ;) ]

• WTFox
Het ziet er naar uit dat het mijn disk is.
In de eventvwr van XP komen regelmatig event id's 11 (disk) voorbij.
Ik heb er ter test een andere disk ingezet en die heeft het niet.

Ik ga mijn splinternieuwe maxtor dan ook terugsturen ...
Bedankt voor de reacties !

• Witte667
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08-11-2023
Ik heb precies hetzelfde probleem met een Maxtor 160 Gb S-ATA harddisk met 16 Mb cache. Ik kan me moeilijk voorstellen dat alle 16Mb disks defect zijn en retour moeten.
Wil je laten weten of het probleem met de nieuwe disk niet is, dan kan ik ook de HD gaan ruilen (of niet).

Signature temporary offline

Verwijderd

Hee wat toevallig, ik heb precies hetzelfde probleem, en ik heb ook een Maxtor Diamond 200 GB SATA. De kernel_data_inpage_errors geeft hij tijdens de installatie van windows XP, maar ook bij het installeren van SP2 en zelfs bij de kleinste programma'tjes.

Laat even weten of je met een nieuwe schijf geen problemen meer hebt, want dan ga ik ook zo snel mogelijk terug naar de winkel met mijn HD!
Pagina: 1