Toon posts:

Ontwerpen van een site

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Oke, nou maak ik regelmatig website's voor diverse mensen (niet als fulltime baan, meer als bijbaantje/hobby).

Zo heb ik pas ook een website gemaakt voor een plaatselijke supermarkt, die schijnt erg goed te bevallen want ik krijg er steeds meer klanten door (mond tot mond reclame). :D

Dat is natuurlijk altijd leuk. Zo heb ik nu ook een plaatselijke AH supermarkt die een website wil. Hier zit ik al een paar dagen over na te denken en te proberen maar echt goeie ideeën en inspiratie heb ik niet.

Wat ik al had stelde niets voor. Nu vraag ik me dus af: Hoe zou jij een AH-site eruit laten zien (de basis). Nu niet alleen zeggen "blauw en wit" want dat had ik zelf ook al door.

Maar gewoon tips (uiteraard geen uitwerkingen) op tekst zou ik erg welkom vinden. En wat vinden jullie de sterkere punten van AH die ik eventueel naar buiten kan brengen op zo'n site?

En ja, ik heb hier eerst echt zelf heel goed over nagedacht maar ik zit ff vast qwa ideeën :) Alvast super bedankt.

• dominic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-02 14:55

dominic

will code for food

Als we hier ideëen gaan delen, deel jij dan ook de opbrengst?

Download my music on SoundCloud

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-05 16:30

André

Analytics dude

Blauw en wit :P

Zonder gekheid, dat zijn gewoon frisse kleuren waar je mee aan de slag kun. Kijk eens op template sites, kijk bij de concurrenten, enz. En dan niet kopieren maar je laten inspireren.

En een ontwerp is een kwestie van smaak/fantasie/ontwerpkunst enz. Hier kunnen we weinig tips voor geven. Ik denk gewoon dat het er fris uit moet zien, met heldere foto's op een witte achtergrond ofzo.

• Morphine
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-05 18:28
Als ik je dat zou vertellen kon ik beter zelf die site gaan maken en er geld aan verdienen :+

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:13
Heeft AH niet een standaard voor hun websites? Hebben veel van die grote ketens vaak wel, misschien hun eerst benaderen?

Verwijderd

Topicstarter
MADG0BLIN schreef op 05 november 2004 @ 22:50:
Heeft AH niet een standaard voor hun websites? Hebben veel van die grote ketens vaak wel, misschien hun eerst benaderen?
Ze hebben als standaard dat je blauw/wit en een klein beetje oranje in bepaalde dingen moet gebruiken. En je mag het logo kopieëren van hun site (is me verteld).
Voor de rest moet je het zelf uitzoeken. Ook niet zo raar, het moet iets unieks worden en geen kopie van ah.nl.

Ik heb al aardig wat site's ontworpen. En ik kopieër nooit zomaar dingen, allemaal 100% mijn eigen ontwerpen en dat wil ik zo houden.

Het gaat me dan ook meer om tips, niet om complete voorbeelden.
Ik heb voor de eerste keer nu dat ik totaal geen ideeën heb bij AH.

Misschien wel omdat ik daar ook nooit boodschappen doe, misschien morgen nog even door een AH lopen ;)

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-12-2025
Waar je in ieder geval voor moet zorgen, is duidelijkheid.
Laat mensen meteen zien waar je menu zit, links of boven zijn meestal de voorkeur.
Zorg dat mensen niet te diep hoeven te klikken, dan haken ze snel af:
Als je vacatures zoekt, zoek je bijvoorbeeld in Over AH, Personeel, en niet in Contact,Carrière,Vacatures.

Zorg er ook voor dat de highlights (dus de aanbiedingen e.d.) op de voorpagina zichtbaar zijn, bijvoorbeeld met een aanbieding van deze week, en dan een link naar de hele pagina (kan je prima met GD maken).

Zorg voor een herkenbare stijl, dus ga voor zo weinig mogelijk verschillende kleursoorten. Tinten mogen wel, maar wijk niet te ver af. Ga niet van blauw ineens naar zeeblauw, want niemand relateert dat aan blauw. En te veel kleuren ziet er schreeuwerig uit.

[ Voor 19% gewijzigd door Alex) op 05-11-2004 23:10 ]

We are shaping the future

Verwijderd

Hou het simpel, het gaat om een plaatselijke supermarkt, men weet dus het een en ander, laat een route beschrijving en dat soort dingen dan ook achterwege.

Waarom gaat een klant naar de site voordat ze boodschappen gaat doen? Aanbiedingen. Doe dat simpel en maak het snel.

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:23

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Verwijderd schreef op 05 november 2004 @ 23:15:
Hou het simpel, het gaat om een plaatselijke supermarkt, men weet dus het een en ander, laat een route beschrijving en dat soort dingen dan ook achterwege.

Waarom gaat een klant naar de site voordat ze boodschappen gaat doen? Aanbiedingen. Doe dat simpel en maak het snel.
Of om uit te vinden waar er in de buurt een supermarkt zit. Als je niet bekend bent in de regio zoek je op internet eerst naar de plaatsnaam en vind je die website, dan is het wel zo handig als er een adres en kaart bij staat.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-12-2025
Of eventueel een deeplink naar een routeplanner zoals Routenet:
- vul je postcode in en klik op 'Route zoeken'

We are shaping the future

Verwijderd

:) Je mag de naam Albert Heijn helemaal niet voeren op internet buiten de corporate site www.ah.nl, dus die supermarkt is buiten z'n boekje bezig. Er staat zelfs een specifieke passage over in het boekje met huisregels.

M'goed - ik heb ook wel es zo'n site voor "een AH" gebakken, en dat had de volgende kleurstelling. Niks spectaculairs, wel functioneel.

Klikkie Klikkie

De focus voor deze site lag overigens intern, omdat extern echt heel hard niet toegestaan is volgens AH. Succes!

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2004 23:33 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 05 november 2004 @ 23:32:
:) Je mag de naam Albert Heijn helemaal niet voeren op internet buiten de corporate site www.ah.nl, dus die supermarkt is buiten z'n boekje bezig. Er staat zelfs een specifieke passage over in het boekje met huisregels.

M'goed - ik heb ook wel es zo'n site voor "een AH" gebakken, en dat had de volgende kleurstelling. Niks spectaculairs, wel functioneel.

Klikkie Klikkie

De focus voor deze site lag overigens intern, omdat extern echt heel hard niet toegestaan is volgens AH. Succes!
Het is een zelfstandige Albert Heijn he...
Hij gebruikt eigenlijk alleen de naam Albert Heijn, het winkeluiterlijk en de huismerken van Albert Heijn.

Hij betaald elke zoveel tijd heel veel geld aan Ahold omdat die hun winkelformules gebruikt. Dan mag die zich neem ik aan toch ook wel Albert Heijn noemen. Ook wordt het op de site duidelijk dat het een zelfstandige Albert Heijn-website is. De naam die wordt gebruikt is ook niet "Albert Heijn" maar "Albert Heijn <naam>".

Ik heb voor een Super de Boer vestiging ook een website gemaakt, dat is ook een zelfstandige ondernemer. En van Laurus (moederbedrijf) mag dat gewoon...

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2004 09:51 ]

Verwijderd

Ah ok,

het kan zijn dat het voor een franchiser inderdaad iets anders ligt. Desalniettemin is het niet direct jouw probleem als-ie op z'n lazer krijgt vanuit Zaandam - hooguit indirect door een negatieve stemming rond "jouw website".

Nogmaals: veel succes!

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:45

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Kijk uit met het beeldmerk van AH voor franchise-winkels! Informeer in hoeverre Ahold NV het gebruik van huisstijlen (blauw) en beeldmerken (logo) toelaat jegens _niet-ahold_ winkels.

Overigens werk ik onder de L van L'dam :)

De kleuren van AH na zomer 2002 (herstijling gehad):
Afbeeldingslocatie: http://bomenknuffelaar.nl/got/header.gif
Desalniettemin is het niet direct jouw probleem als-ie op z'n lazer krijgt vanuit Zaandam - hooguit indirect door een negatieve stemming rond "jouw website".
* Thijsmans mompelt iets over ter goeder trouw zijn => schuld schuift door

[ Voor 20% gewijzigd door Thijsmans op 06-11-2004 14:11 ]

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reply's allemaal. Ik ben inmiddels al aardig op weg :)
Pagina: 1