[HC] Home Cinema sets met digitale input

Pagina: 1
Acties:

• Flipmo2K
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ik zit sinds kort op kamers en nu wil ik daar graag 'n Home Cinema set neerpleuren, zodat ik ook daar kan genieten van 5.1 geluid.

Fijn, hoor ik je nu denken, maar wat moeten wij hiermee? UTFS!

Nou nee, zo simpel is 't niet :). Ik heb hier bij m'n ouders al 'n Yamaha RX-V440RDS met JBL SCS178 speakers staan. Hier heb ik al m'n andere apparaten op aangesloten en werkt als een trein.

Maar dit heeft me al genoeg geld gekost, nu zoek ik dus voor mijn studentenkamertje 'n niet-al-te-dure Home Cinema set. Maar deze móet een digitale input hebben, coax of optisch maakt niet uit. Dit is een vereiste omdat ik veel films kijk die op m'n PC staan, maar hier wil ik dus 5.1 geluid bij hebben. Ik heb een DMX Xfire 1024, welke een optische uitgang heeft. Maar als het moet kan ik via-via goedkoop aan een geluidskaart met coaxiale uitgang komen.

Het probleem is dat het erg moeilijk is om bij Home Cinema Sets te zoeken op "digitale/coaxiale input", deze dingen staan bijna nooit in de specificaties vermeldt. Ik ben ook al bij MediaMarkt e.d. geweest maar zij hebben niet veel sets met een digitale of coaxiale ingang.

Nu hoop ik dat jullie enkele setjes op kunnen noemen die dus zo'n ingang hebben. Zelf heb ik in het segment < 200 euro alleen de JVC TH-A25 en de JVC TH-S1 gevonden. De tweede vind ik net iets te duur en bij de eerste schijnt de ventilator duidelijk hoorbaar te zijn, wat ik uiterst storend vind.

Ook meldingen van stand-alone DVD spelers met een digitale ingang zijn welkom!

[ Voor 6% gewijzigd door Flipmo2K op 05-11-2004 22:14 ]

Verwijderd

zoek een logitech z680 of de nieuwe 5500 (de eerste desnoods 2de hands). Goed geluid en je kan de buren er genoeg mee lastig vallen.

Die zijn klein en compact, ideaal voor op kamers.

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:43

voodooless

Sound is no voodoo!

Idd, zo'n PC speakerset lijkt me een goede oplossing! Het zal waarschijnlijk beter geluid geven dat die < 200 euro HT-sets in de winkels.
Ook meldingen van stand-alone DVD spelers met een digitale ingang zijn welkom!
Denk niet dat je die zult vinden, want wat moet een DVD-speler nu met een digitale INGANG :? Al had ie het (en ook decoders), heb je dan nog steeds amps nodig om speakers mee aan te sturen

[ Voor 5% gewijzigd door voodooless op 06-11-2004 10:47 ]

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Verwijderd

Paradigit heeft een setje in de aabieding voor 100 euro dus met digitale input

• Flipmo2K
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 06 november 2004 @ 10:58:
Paradigit heeft een setje in de aabieding voor 100 euro dus met digitale input
Heb je misschien 'n link? Op www.paradigit.nl kon ik namelijk niets vinden.

En over die Logitech speakers: die Z-680 is inderdaad wel een optie, ik zal eens kijken of ik die ergens tweedehands kan krijgen voor 'n redelijke prijs.

• Priet
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:27

Priet

To boldly do what no one has..

Creative Inspire 5500 5.1 surround (mond vol) heeft ook een digitale ingang. Gebruik 'm hier thuis ook in onze 'chill room'.

Kostte me toen zo'n €140,-. Voor dat geld zijn het prima speakers geschikt voor games en film. Met als plus dat er ook een draadloze afstandsbediening bij zit (ideaal voor op de bank).

Als je er veel muziek mee gaat luisteren moet je deze niet nemen, maar voor het andere werk is deze prima geschikt. De bassen zijn ook prima te noemen.

"If you see a light at the end of a wormhole, it's probably a photon torpedo!"

Pagina: 1