Toon posts:

Tiscali ADSL erg aantrekkelijk, Overstappuh?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik bezit nu over kabel van @Home internet (47,95 per maand)

Ik las dat tiscali nu een erg leuke aanbieding heeft
Zie tabel hier onder:

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/bertran/tiscali.jpg

Ik betaal me nu scheel aan die abo van @home.
Ik maak toch niet optimaal gebruik van @home(47,95)

Vandaar dat ik aan een abo van tiscali (24,95) ook wel voldoende aan heb.

1536 kBit :8= 192 kByte download
320 kBit:8= 40 KByte upload

das opzich een mooie abo.

Wat raden jullie aan? of zijn er nog andere (betere) aanbieders op de markt?

Is het aan te raden om over te stappen?

Dank u:)

• Stephane
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 02-02 10:35

Stephane

Behhhhh

Je dient je alleen te realiseren dat dit tarief uitstluitend in compbinatie kan met een 2-jarig contract... ofwel als de prijzen daarna zakken dan kun je niet overstappen, als je modem naar de knoppen is tussen je 1e en 2e jaar moet je die zelf betalen, als je verhuist naar een gebied waar bb-net geen dekking heeft, dien je de resterende maanden af te kopen.

De prijs is laag, maar of je dus voor een 2-jarig contract kiest... dat is afhankelijk van jouw persoonlijke omstandigheden.

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:23

Richard

Kuru Kuru Kururin

Stephane schreef op 05 november 2004 @ 21:29:
Je dient je alleen te realiseren dat dit tarief uitstluitend in compbinatie kan met een 2-jarig contract... ofwel als de prijzen daarna zakken dan kun je niet overstappen, als je modem naar de knoppen is tussen je 1e en 2e jaar moet je die zelf betalen, als je verhuist naar een gebied waar bb-net geen dekking heeft, dien je de resterende maanden af te kopen.

De prijs is laag, maar of je dus voor een 2-jarig contract kiest... dat is afhankelijk van jouw persoonlijke omstandigheden.
Nope, gaat wel degelijk om een 1 jaarscontract, heb alle voorwaarden vanmiddag door zitten spitten. Let wel op dat je uiterlijk 1 maand voor einde contract op moet zeggen, anders wordt het contract stilzwijgend verlengt met dezelfde periode als je oude contract (weer een jaar dus).

Edit:

Om nog even aan de wensen van de topicstater toe te komen:

Leuke andere aanbieders zijn:

Speedlinq
ZON
Quicknet

Let wel op dat aan Speedlinq & Quicknet een hoop kosten zitten bij bijvoorbeeld een verhuizing. Quicknet rekent zelfs afsluitkosten van dacht E38 bij beindigen abonnement.

Zon is ongeveer even aantrekkelijk als Tiscali echter dan "maar" een 1024/320 voor 24,95 of eerste jaar 19,95 2e jaar 24,95 bij een 2jaarcontract.

[ Voor 21% gewijzigd door Richard op 05-11-2004 21:36 ]

20*350ZO45°

• R-v-R
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
ff kort:

- netwerk is prima
- tiscali helpdesk = normaal telefoonnummer
- helpdesk is matig, belooft veel, doet weinig
- vier echte mailboxen
- wel zelf aliassen maken, niet zelf aanpassen of verwijderen
- niet alle streams worden doorgelaten
- onder webmails staat reclame van tiscali
- voor virusscanner / spamfilter moet je betalen

Ik denk dat het een prima aanbieding is !

Wie het laatst lacht is gewoon wat trager van begrip

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Stephane schreef op 05 november 2004 @ 21:29:

Is geen BBned (of zoals je zelf bb-net schrijft) maar via het voormalig babyXL (dus nu Tiscali-Wholesale) netwerk.
Richard schreef op 05 november 2004 @ 21:32:
[...]

Nope, gaat wel degelijk om een 1 jaarscontract, heb alle voorwaarden vanmiddag door zitten spitten. Let wel op dat je uiterlijk 1 maand voor einde contract op moet zeggen, anders wordt het contract stilzwijgend verlengt met dezelfde periode als je oude contract (weer een jaar dus).

Edit:

Om nog even aan de wensen van de topicstater toe te komen:

Leuke andere aanbieders zijn:

Speedlinq
ZON
Quicknet

Let wel op dat aan Speedlinq & Quicknet een hoop kosten zitten bij bijvoorbeeld een verhuizing. Quicknet rekent zelfs afsluitkosten van dacht E38 bij beindigen abonnement.

Zon is ongeveer even aantrekkelijk als Tiscali echter dan "maar" een 1024/320 voor 24,95 of eerste jaar 19,95 2e jaar 24,95 bij een 2jaarcontract.
Afsluitkosten hebben veel meer ISP's .... en let bij Speedlinq heel goed op de voorwaarden en bijzondere actie-voorwaarden.

[ Voor 41% gewijzigd door bjck op 05-11-2004 21:44 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Inderdaad het is gewoon een 1jarig abo.
(dus gewoon opletten wanneer je 1jarig abo is afgelopen,dus na 1 jaar zakt je snelheid? zoiets las ik..)
Het gaat mij er gewoon om een leuke verbinding tegen een leuke prijs.
Tiscali is volgens mij het goedkoopste in ADSL qua snelheid.

Zijn er ook nog kosten aan verbonden als je @home laat afsluiten?
Weet iemand dat.....

• j0ck0z
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06-02-2025
Die aanbiedingen zijn dus wel via het Tiscali-netwerk, wat nog maar in 25% van NL beschikbaar is. Dus ik zou dat eerst maar even checken ;) (als je dat nog niet gedaan had natuurlijk :P)

PB 3.2

• prism103
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23-01 17:57
Verwijderd schreef op 05 november 2004 @ 21:43:
Zijn er ook nog kosten aan verbonden als je @home laat afsluiten?
Weet iemand dat.....
Als je langer dan een jaar een @home abbo hebt dan zitten er geen kosten aan het afsluiten van je account. Details staan trouwens wel in de @home help :)

Verwijderd

Topicstarter
j0ck0z schreef op 05 november 2004 @ 21:47:
Die aanbiedingen zijn dus wel via het Tiscali-netwerk, wat nog maar in 25% van NL beschikbaar is. Dus ik zou dat eerst maar even checken ;) (als je dat nog niet gedaan had natuurlijk :P)
Inderdaad had ik dat natuurlijk gecheckt:)

Verwijderd

Topicstarter
prism103 schreef op 05 november 2004 @ 21:50:
[...]

Als je langer dan een jaar een @home abbo hebt dan zitten er geen kosten aan het afsluiten van je account. Details staan trouwens wel in de @home help :)
@home help.ach..:) Te lui om hun site door te spitten :P

Meer als 1jaar lid van @home.

• JorisPenders
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-02 19:54

JorisPenders

Designer & Coder

forum.tiscali.nl is ook veel te vinden
ze hebben nu een prima beta nieuwsserver, omega.tiscali.nl :)
ik heb nu geen last meer van streams die niet meer doorgelaten worden
helpdesk is wel zeer triest

hiero is het nog :)
heb tiscali via KPN ... dat wel

SystemSpecs -- WebArea - Your Online Home -- Webdesign

Verwijderd

Topicstarter
DJ_Jorizzz schreef op 05 november 2004 @ 22:01:
forum.tiscali.nl is ook veel te vinden
ze hebben nu een prima beta nieuwsserver, omega.tiscali.nl :)
ik heb nu geen last meer van streams die niet meer doorgelaten worden
helpdesk is wel zeer triest

hiero is het nog :)
heb tiscali via KPN ... dat wel
Inderdaad :

Tiscali ADSL via het Tiscali-netwerk
Tiscali ADSL via het KPN-netwerk

Ik ga voor het goedkopere :) Tiscali-netwerk:P

Verwijderd

volgens mij hebben ze de snelheden alweer aangepast.
mijn snelheid is per 1 noverber veranderd van 768/128 naar 3096/512, zomaar zonder enige wijziging vanaf mijn kant.
mijn abbo gaat trouwens via Babyxl.

ik kreeg 29 oktober een brief met deze wijziging en 1 november had ik al de nieuwe snelheid

Verwijderd

dat is een verhoging voor altijd voor bestaande abonnees, in mijn geval 4096/640 > 6016/736

waar ze nou reclame over maken is een tijdelijke (en andere) verhoging voor nieuwe abonnees

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2004 16:23 ]

• jochemd
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-12-2025
j0ck0z schreef op 05 november 2004 @ 21:47:
Die aanbiedingen zijn dus wel via het Tiscali-netwerk, wat nog maar in 25% van NL beschikbaar is.
Het Tiscali Wholesale netwerk is op 43% van de aansluitlijnen in Nederland beschikbaar. Eind dit jaar zal dat 52% zijn.

• DutchTSE
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
was die verhoging voor bestaande leden niet voor 2 maanden :?

d8 ik erges gelezen te hebben. . . . .excuse me if i'm wrong

[rml][ ADSL] Tiscali Dubbele Snelheid Aanbieding[/rml]/ ;)

Verwijderd

nope. die voor bestaande leden is voor altijd, en die voor nieuwe leden is tijdelijk, ik dacht 14 maanden.

• DutchTSE
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
jah tot 2006 idd,
ik ga waarschijnlijk tiscali live nemen, heb me opzegbrief van hccnet al uitgeprint, w8 alleen nog op antwoord van tiscali klantenservice of ik inderdaad binnen 1 dag kan overstappen en wat dit betekend:
quote: tiscali_site
Beeindiging abonnement
Bij beëindiging van het abonnement vervalt het recht op Gratis modem en geen aansluitkosten, zoals hierboven beschreven.
quote: mailtje
Betekend dit dat als ik na een jaar Tiscali zou opzeggen ik het geld van de modem en de aansluitkosten weer aan jullie moet terugbetalen (klinkt raar maar dat staat er wel)

Verwijderd

misschien bedoelen ze een opzegging in het eerste jaar?

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12:24
jochemd schreef op 06 november 2004 @ 16:28:
[...]
Het Tiscali Wholesale netwerk is op 43% van de aansluitlijnen in Nederland beschikbaar. Eind dit jaar zal dat 52% zijn.
Jammer genoeg is het Tiscali-netwerk nog niet beschikbaar. Tiscali is ook zeer voordelig op het KPN-netwerk. Zodra het Tiscali-netwerk in uw omgeving beschikbaar komt informeert Tiscali u over de mogelijkheden om over te stappen.
Ik zie anders de bovenstaande melding dus val ik "net" in de verkeerde categorie :(

En dan nog iets, Tiscali zegt dan dat ze geen datalimiet hebben maar ze hebben wel degelijke een FUP. Zie de Algemene voorwaarden punt 12.7

12.7 De Abonnee dient zich te houden aan de Fair Use Policy ("FUP"), hieronder wordt verstaan het beleid van Tiscali betreffende het redelijk gebruik door de Abonnee van dataverkeer, bestaande uit het uploaden en downloaden, diskruimte en overbelasting van het systeem zoals dat door Tiscali op enig moment geldt en bekend is gemaakt op haar Website.

De vergelijkings pagina met andere providers is ook matig.
http://www.tiscali.nl/producten/adsl/overstappen.asp
Lang niet alle providers staan daarin genoemd, dus een eerlijke vergelijking is niet mogelijk.

Voor mij geen Tiscali!

• Xfile
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-12-2025
HoppyF schreef op 06 november 2004 @ 17:09:
[...]

[...]

Ik zie anders de bovenstaande melding dus val ik "net" in de verkeerde categorie :(

En dan nog iets, Tiscali zegt dan dat ze geen datalimiet hebben maar ze hebben wel degelijke een FUP. Zie de Algemene voorwaarden punt 12.7

12.7 De Abonnee dient zich te houden aan de Fair Use Policy ("FUP"), hieronder wordt verstaan het beleid van Tiscali betreffende het redelijk gebruik door de Abonnee van dataverkeer, bestaande uit het uploaden en downloaden, diskruimte en overbelasting van het systeem zoals dat door Tiscali op enig moment geldt en bekend is gemaakt op haar Website.
Hier wat meer infomatie over de datalimiet: Tiscali

Whereof one cannot speak, one must remain silent.

Verwijderd

Zelf hecht ik erg veel waarde aan een goede newsserver.
Want.. je kan wel een snelle lijn hebben maar als er niet veel valt te downloaden dan schiet het ook niet op.

En je moet je tegenwoordig absoluut niet meer gek staren op de snelheden.. aangezien we toch om de paar maanden een upgrade krijgen :)
Het is nu wel interessant om te kijken wat de eventuele extra's zijn van een provider.
Lees: helpdesk, newsservers, discussieforum(voor ondersteuning) e.d.

Voor prijzen kan je ook een kijken op http://www.adslwinkel.nl *nospam

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2004 23:55 ]

• wicher|IA
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-04-2023
HoppyF schreef op 06 november 2004 @ 17:09:
En dan nog iets, Tiscali zegt dan dat ze geen datalimiet hebben maar ze hebben wel degelijke een FUP. Zie de Algemene voorwaarden punt 12.7!
Is het niet zo dat ELKE provider een FUP heeft?
Zelfs de providers die zeggen er geen te hebben, hebben er dacht ik wel een, maar dan onder een iets andere naam.

Bij voordelige consumentenpakketen moeten ze gewoon altijd een laatste redmiddel hebben om echt extreem gebruik tegen te kunnen gaan.
Alles hangt dan ook af van waar die FUP-grens in de praktijk ligt. Het zou netjes zijn als dat eens vermeld werd.

Maar op zich: het feit dat ze een FUP hebben kun je ze m.i. niet verwijten. Ze kunnen denk ik juridisch niet zonder.

• DJkim
  • Laatst online: 02-03-2024

DJkim

Tweak met mate!!! :)

Ik zit nu met Demon via BabyXL en zat te denken over Zonnet totdat ik erachter kwam hoe brak hun verbinding was. Is het mogelijk van Demon (BabyXL) naar Tiscali over te stappen of moet ik toch mijn Demon abo opzeggen en 1 maand wachten?

Bij voorbaat dank

Lucky Goldstar

• Wildfire
  • Laatst online: 13:40

Wildfire

Joy to the world!

In 2006 halveren ze dus je snelheid of je gaat betalen voor een duurder abonnement, weet je zeker dat je dat wilt?

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Ik vinden dingen als "146 keer sneller" super triest. Voor mij is dat al een reden om niet in zee te gaan met zo´n aanbieder. Verder vind ik de uploads een beetje magertjes, tis duidelijk de bedoeling dat je niet veel gaat downlaoden via p2p.

Maar dit zijn natuurlijk prima abbo´s voor mensen die niet verder kunnen denken dan kazaa.

• DJkim

DJkim

Ja hoe zit het ook met ping met FPS? Voor mij is ping eigenlijk vele malen belangrijker omdat ik fanatiek game, wil ik niet hebben dat mijn ping omhoog schiet zoals bij Chello of Zonnet ADSL.

Lucky Goldstar

• bjck
DJkim schreef op 08 november 2004 @ 01:16:
Ik zit nu met Demon via BabyXL en zat te denken over Zonnet totdat ik erachter kwam hoe brak hun verbinding was. Is het mogelijk van Demon (BabyXL) naar Tiscali over te stappen of moet ik toch mijn Demon abo opzeggen en 1 maand wachten?

Bij voorbaat dank
Niet eerst opzeggen bij Demon. Eerst overstap regelen gezien je al netjes aan hun netwerk zit (babyXL == Tiscali-Wholesale) niet Demon opdracht geven deze lijn af te breken door een opzegging te doen.

• DJkim

DJkim

Ik heb gebeld naar Tiscali en daar werd mij verteld dat ik toch bij Demon eerst moest opzeggen dan moest ik nog even bij aanmelding bij Ticali aangeven dat ik bij andere provider aangesloten zit. Mijn abo bij Demon loopt per 11-12 af dus misschien kan ik die datum als oplevering datum aangeven?

Lucky Goldstar

• DJkim

DJkim

Nog iemand ervaring van Demon naar Tiscali?

Lucky Goldstar

Verwijderd

Ik heb zojuist mijn Wanadoo ADSL Lite opgezegd. Deze loopt in januari af.

Hoelang zou ik op tiscali moeten wachten als ik vandaag een ADSL abo bestel die in moet gaan op dezelde datum injanuari als dat mijn Wanadoo eindigd?

Kunnen ze 'm direct omzetten?

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 21-02 17:46

Nitai

Live the life you love.

In principe zou dat binnen een uur moeten kunnen (zo las ik gisteren in Webwereld).
http://www.tiscali.nl/producten/adsl/overstappen.asp

* Tiscali belooft adsl-overstap binnen een uur
Tiscali zet zijn adsl-offensief voort. Via een speciale site
kunnen consumenten geautomatiseerd overstappen. Dit scheelt
veel tijd.
http://www.webwereld.nl/nav/nb?19991

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

• Opperhoof
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13:28
DJkim schreef op 08 november 2004 @ 04:57:
Ja hoe zit het ook met ping met FPS? Voor mij is ping eigenlijk vele malen belangrijker omdat ik fanatiek game, wil ik niet hebben dat mijn ping omhoog schiet zoals bij Chello of Zonnet ADSL.
wat is jou ping dan?

ik heb al een aantal jaar zonnet en ik heb altijd een prima ping bij mn favo game;
Soldier of Forune II -->
ping met een server in Zweden, DM, 20 players : 37-45
ping met een server in Amerika, CTF, 24players : 35-45
ping met een server in Canada, infiltration/elimination: 40-50

ik vind dat toch echt GEEN hoge ping.
heb zonnet-lite met 1120/312o.i.d. en gebruik netlimiter om mn dc++ downloads te limiteren op 100kb/s en upload 20kb/s. dan hou ik dezelfde ping!!!

kortom, ik vraag me af waar jij je verhaal op bazeerd?

[ Voor 4% gewijzigd door Opperhoof op 11-11-2004 10:34 ]

• DJkim

DJkim

Ik ken 4 gasten op verschille provincies die Zonnet hebben die hebben allemaal systematisch ping probleem. Vaker dan andere provider dan heb ik echt over min 7-10 keer per maand. En je moet hier op Got vragen hoeveel mensen met Zonnet ping probleem heeft... heb zelf ook veel topic gelezen en ja het waren heleboel mensen.

Lucky Goldstar

• bjck
DJkim schreef op 08 november 2004 @ 01:16:

Bij voorbaat dank
Bij een overstap altijd pas opzeggen bij de oude ISP als je bevestiging hebt over het aansluiten (en de aansluitdatum) bij een migratie. Dit om zeker te zijn dat je oude ISP niet de lijn nog even snel opzegt en deze niet meer gemigreerd kan worden.

• Palmboom
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-02 12:10
Verwijderd schreef op 06 november 2004 @ 16:22:
dat is een verhoging voor altijd voor bestaande abonnees, in mijn geval 4096/640 > 6016/736. waar ze nou reclame over maken is een tijdelijke (en andere) verhoging voor nieuwe abonnees
Dit klopt volgens mij niet. In de brief die je hebt ontvangen staat dat je deze snelheid t/m 01-01-2005 krijgt, na die datum krijg je "een aanbod" om verder te gaan met deze snelheid.

Ik heb een 2 mbit abo afgesloten en ben geupgraded naar 6. Bestaande klachten krijgen 4. Ik verwacht dus op 01-01 teruggezet te worden naar 4 megabit en met een bijbetaling 6 mbit te kunnen krijgen.

• DJkim

DJkim

bjck schreef op 11 november 2004 @ 12:27:
[...]

Bij een overstap altijd pas opzeggen bij de oude ISP als je bevestiging hebt over het aansluiten (en de aansluitdatum) bij een migratie. Dit om zeker te zijn dat je oude ISP niet de lijn nog even snel opzegt en deze niet meer gemigreerd kan worden.
Ja dat weet ik... alleen bij mij is het toch iets anders aan de hand. Mijn abo Demon loopt via BabyXL. Tiscali heeft ook netwerk via BabyXL. Echter snelle overstap van abo worden alleen die van KPN netwerk ondersteund.

Echter Tiscali helpdesk medewerkster vertelde me dat het ook mogelijk was met Demon aangezien mijn abo via BabyXL liep en volgens haar kan dat ook makkelijk omgezet worden naar Tiscali....

Lucky Goldstar

• dolby
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
DJkim schreef op 11 november 2004 @ 12:42:
[...]

Ja dat weet ik... alleen bij mij is het toch iets anders aan de hand. Mijn abo Demon loopt via BabyXL. Tiscali heeft ook netwerk via BabyXL. Echter snelle overstap van abo worden alleen die van KPN netwerk ondersteund.

Echter Tiscali helpdesk medewerkster vertelde me dat het ook mogelijk was met Demon aangezien mijn abo via BabyXL liep en volgens haar kan dat ook makkelijk omgezet worden naar Tiscali....
Alle migraties naar het Tiscali/Tiscali netwerk gaan _zonder_ problemen/ lange downtime.
Het ligt anders als je naar Tiscali/KPN gaat.

Verwijderd

Palmboom schreef op 11 november 2004 @ 12:38:
[...]

Dit klopt volgens mij niet. In de brief die je hebt ontvangen staat dat je deze snelheid t/m 01-01-2005 krijgt, na die datum krijg je "een aanbod" om verder te gaan met deze snelheid.

Ik heb een 2 mbit abo afgesloten en ben geupgraded naar 6. Bestaande klachten krijgen 4. Ik verwacht dus op 01-01 teruggezet te worden naar 4 megabit en met een bijbetaling 6 mbit te kunnen krijgen.
in mijn geval is het toch echt voor altijd, staat er letterlijk. ik had 4 mbits en ga naar 6 mbits.
Pagina: 1