hoe van een logisch station een primaire partitie maken?

Pagina: 1
Acties:
  • 234 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-04 19:12
Op een of andere manier is de primaire partitie van m'n harddisk een logisch station geworden maar hoe kan ik dit terug krijgen?
Hij zit nu in een andere (xp) pc, dus ik kan alles makkelijk veranderen maar ik moet de gegevens die op het logisch station zitten wel behouden.
Bij beheer > schijfbeheer kan ik niet vinden hoe dat moet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chemist
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-03 18:35
raar dat dat zomaar is gebeurd en volgens mij kan je dat met de standaard mogelijkheden van windows ook niet terug krijgen zonder dataverlies. Als ik jou was zou ik kijken of een partition programma (powerquest, ranish oid) een logische partitie kan converteren naar een pri partitie.

Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Misschien kan je het via de commandoregel wijzigen (kijk eens in windows help of je er iets over vindt). Anders een programma zoals Powerquests PartitionMagic (is nu wel van Symantec). Hoedanook vreemd dat het partitietype zo plots veranderd is.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Hoe ben je tot de conclusie gekomen dat de partitietype is gewijzigd? Heb je er nadelige gevolgen aan ondervonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrissels
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 29-04-2022
Je kan de gegevens niet even op 'die andere XP pc' kopieren?

Het lijkt mij sowieso een slim plan om de boel te backuppen voordat je met 'enge' programma's zoals Partition Magic aan de slag gaat. Je zal niet de eerste zijn die daarmee al z'n data wist!

Test voor alle zekerheid ook even je schijf, primare partities worden niet uit zichzelf logische, er is dus iets raars aan de hand. (Of je moet zelf hebben lopen experimenteren.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-04 19:12
BalusC schreef op 05 november 2004 @ 21:43:
Hoe ben je tot de conclusie gekomen dat de partitietype is gewijzigd? Heb je er nadelige gevolgen aan ondervonden?
Ik kan daardoor windows op mijn pc niet meer starten.
Maar ik zal het backuppen en dan zet ik dat op de primaire partitie.

Bedankt allemaal _/-\o_
Pagina: 1