Toon posts:

[AV] fast forward filter

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
haai,

Het volgende: Ik heb een DV bestand van onze reis naar Belgie. DV cam op het dashboard en filmen maar. Nu zou ik graag van de 1 uur capture een 2 minuten filmpje maken. Dat betekend dat ik heel veel frames weg wil gooien. Al gezocht op dit forum en t internet, maar geen 'drop frame' filter te vinden.
Ik zoek dus een filter waarmee ik een filmpie zeg maar kan versnellen, dus 1/10 of 1/100 frames naar een ander bestand kan schrijven. Zeg maar zoiets als stop motion techniek.
Heb ik niet goed gezocht of is zo'n VD filter er niet?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2004 20:29 ]

Verwijderd

Topicstarter
SCHOP

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 18:57
Ik heb wel gezien dat je in de FFDshow codec ook een optie hebt om om de zoveel frames (of alle) als jpg weg te schrijven. Die zou je weer in een avi achter elkaar kunnen zetten. Weet niet of het de makkelijkste optie is, maar werkt wel denk ik.

Verwijderd

Topicstarter
Heb niet veel ervaring met FFDshow meer (doe alleen nog maar mpeg2 - DVD) maar is dat geen DIVX/XVID postprocessor?

-edit
owja vergeten te vermelden, ik zoek eigenlijk wel een filter dat met HUFFYUV of een andere lossless codec overweg kan, want het moet allemaal nog geknipt en geplakt worden.

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2004 19:33 ]

• Wouter Tinus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Virtualdub kan het :).

http://www.virtualdub.org/

Professioneel Hyves-weigeraar

Verwijderd

Topicstarter
Ehm welk filter moet ik dan gebruiken Wouter Timus? Ben al een hele tijd met VD bezig, maar dat filter zit er bij mij niet in. (Of overheen gekeken, net nog ff gecheckt, maar ik zie het niet...)
Pagina: 1