[WinXP / SB Audigy2] Geluid erg hard

Pagina: 1
Acties:

• maikel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:44
Sinds gisteren is het geluid van m'n PC echt gigantisch hard. Zelfs als ik m'n speakers (Cambridge Soundworks) helemaal dicht zet, het Windows-volume helemaal open en WinAmp half, is het geluid van goed niveau.
Maar zodra ik m'n speakers ook maar iets harder zet, schiet het volume omhoog.
En dat vind ik niet prettig en de buren (of zelfs stadsgenoten) nog minder!

Ik heb al hier op GoT gezocht en allerlei volume-instellingen geprobeerd, maar het maakt allemaal geen verschil.

Via de koptelefoon lijkt het geluid wel OK, dus ik vermoed dat het met m'n speakers of zo te maken heeft (heb zo geen andere bij de hand).

Heeft iemand enig idee waardoor dit zou kunnen komen?

• ibr
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 29-11-2021

ibr

Kun je je speakers wat meer speciferen? (b.v. aantal ohm e.d.)

Altijd rekening houden met toeval, kans & geluk

Verwijderd

Ik heb een soort gelijk iets ook eens gehad en toen bleek het snoertje wat naar de computer gaat een kleine breuk te hebben, heb je dat al gecheckt?

Verwijderd

Ik weet niet of je het al geprobeerd hebt, maar druk alle stekkertjes een goed aan, hierdoor kan dit nml. heel goed veroorzaakt worden, je kunt ook nog kijken
of je wel goed links/recht (stereo) geluid hebt, en evt. de boxen op een andere computer (of radio) aansluiten

• maikel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:44
Verwijderd schreef op 05 november 2004 @ 20:10:
Ik heb een soort gelijk iets ook eens gehad en toen bleek het snoertje wat naar de computer gaat een kleine breuk te hebben, heb je dat al gecheckt?
Dit lijkt mij het meest waarschijnlijk. De stekkertjes heb ik al een paar keer gecontroleerd en zitten goed.
De speakers op een ander systeem testen is lastig aangezien ik (nog) geen radio/versterker heb (ben net verhuisd).
Het type speakers maakt weinig uit aangezien ze het eerst dus gewoon goed deden.