Ik heb 1 tabel met texten, en 1 tabel met referenties naar die texten.
Ik wil een query het volgende teruggeeft:
Ik gebruik mysql 3.*
Ik heb al wat verwoedde pogingen gedaan, maar ik loop intern steeds vast .
Mijn laatste poging lijkt hier op:
maar dat laatste stukje kan natuurlijk niet. Ik heb geprobeerd wijs te worden uit de voorbeelden van join's die in de faq stonden, maar kwam daar helaas niet uit met dit specifieke probleem.
Kan dit uberhaubt, of moet ik in php gewoon de boel maar zelf aan elkaar klussen? Het leek me eleganter en sneller om dit in mysql op te lossen. Hartelijk dank voor mogelijke hulp!
SQL:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
| Texten: id text 1 "Hallo" 2 "wereld" 3 "dit is een" 4 "test" Referenties: optie1 optie2 1 2 3 4 1 4 2 4 |
Ik wil een query het volgende teruggeeft:
SQL:
1
2
3
4
5
| output1 output2 "Hallo" "Wereld" "dit is een" "test" "Hallo" "test" "wereld" "test" |
Ik gebruik mysql 3.*
Ik heb al wat verwoedde pogingen gedaan, maar ik loop intern steeds vast .
Mijn laatste poging lijkt hier op:
SQL:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| SELECT texten.text as output1, texten.text as output2, from texten INNER JOIN referenties ON output1 = texten.text where referentie.optie1=texten.id and output2 = texten.text where referentie.optie2=texten.id |
maar dat laatste stukje kan natuurlijk niet. Ik heb geprobeerd wijs te worden uit de voorbeelden van join's die in de faq stonden, maar kwam daar helaas niet uit met dit specifieke probleem.
Kan dit uberhaubt, of moet ik in php gewoon de boel maar zelf aan elkaar klussen? Het leek me eleganter en sneller om dit in mysql op te lossen. Hartelijk dank voor mogelijke hulp!
[ Voor 9% gewijzigd door Blaurens op 05-11-2004 19:09 . Reden: layout ]